Bij deze open ik een topic omdat ik niet kan kiezen tussen de volgende camera's.
• Fuji FinePix 2600 Zoom

[+] Redelijk goedkoop
[+] Batterijen en lader inbegrepen
[+] 16 MB SmartMedia kaartje
[-] Geen instelbare sluitertijd en paar andere instellingen die eventueel later wel van belang kunnen zijn
[-] 3x optische zoom
[-] Geen geluid bij filmpjes
[-] LCD schermpje btje donker
-------------------------------------------------------
• Fuji FinePix 2800 Zoom

[+] 6x zoom
[+] Goede kwaliteit foto's
[+] Makkelijk menu [net als 2600z]
[-] Duurder
[-] Extra kosten voor oplaadbare batterijen en lader
• Canon PowerShot A40

[+] Veel instelmogelijkheden
[+] Zeer Goede kwaliteit foto's
[+] Uitbreidingsmogelijkheden, lenzen, flits etc.
[+] Automatisch of handmatig instellen en toch goede kwaliteit.
[-] 3x optische zoom
[-] Geen oplaadbare batterijen, maar redelijk goedkoop toestel, dus niet zo'n nadeel als bij 2800z
M'n budget stopt rond de €450, ik wil er namelijk ook nog iets van 64 of 128 mb bijkopen voor geheugen. Alle drie de camera's vallen in mijn budget, in de volgorde 2600z-A40-2800z. Wat ik er mee wil gaan doen is het volgende:
• Foto's van ons nieuwbouw huis, eventueel van een afstand, zoom is wel is handig.
• Gewoon foto's van ondergaande zon, whatever, voor achtergronden en gewoon mooie foto's [Gewoon Point & Shoot dus]
• Af en toe gewoon een filmpje maken, bijvoorbeeld van de zomer in Zandvoort op het circuit.
• Zoom ook wel handig op het circuit dus
• Actiefoto's van rijdende objecten.
Ik heb geen voorkeur voor een van de 2 merken. Ik wil eigenlijk wel langer dan 1 jaar met het toestel doen, dus eventuele uitbreidingsmogelijkheden zijn wel handig. Zelf neig ik erg naar de A40, vanwege zijn goede kwaliteit foto's en zijn prijs die mooi middenin ligt. Maar waar ik nog over zit te twijfelen is de zoom. De 2600z zou ook nog kunnen eventueel. Maar wat is het nou het nut van de 6x zoom van de 2800z boven de 3x van de 2600z en A40? Dit zou eventueel de beslissende factor kunnen zijn. Ik heb af en toe wel zoom nodig denk ik, vooral op zandvoort en bij een paar andere dingen is het ook wel handig denk ik. Thnx alvast
• Fuji FinePix 2600 Zoom

[+] Redelijk goedkoop
[+] Batterijen en lader inbegrepen
[-] Geen instelbare sluitertijd en paar andere instellingen die eventueel later wel van belang kunnen zijn
[-] 3x optische zoom
[-] Geen geluid bij filmpjes
• Fuji FinePix 2800 Zoom

[+] 6x zoom
[+] Goede kwaliteit foto's
[+] Makkelijk menu [net als 2600z]
[-] Duurder
[-] Extra kosten voor oplaadbare batterijen en lader
• Canon PowerShot A40

[+] Veel instelmogelijkheden
[+] Zeer Goede kwaliteit foto's
[+] Uitbreidingsmogelijkheden, lenzen, flits etc.
[+] Automatisch of handmatig instellen en toch goede kwaliteit.
[-] 3x optische zoom
[-] Geen oplaadbare batterijen, maar redelijk goedkoop toestel, dus niet zo'n nadeel als bij 2800z
M'n budget stopt rond de €450, ik wil er namelijk ook nog iets van 64 of 128 mb bijkopen voor geheugen. Alle drie de camera's vallen in mijn budget, in de volgorde 2600z-A40-2800z. Wat ik er mee wil gaan doen is het volgende:
• Foto's van ons nieuwbouw huis, eventueel van een afstand, zoom is wel is handig.
• Gewoon foto's van ondergaande zon, whatever, voor achtergronden en gewoon mooie foto's [Gewoon Point & Shoot dus]
• Af en toe gewoon een filmpje maken, bijvoorbeeld van de zomer in Zandvoort op het circuit.
• Zoom ook wel handig op het circuit dus
• Actiefoto's van rijdende objecten.
Ik heb geen voorkeur voor een van de 2 merken. Ik wil eigenlijk wel langer dan 1 jaar met het toestel doen, dus eventuele uitbreidingsmogelijkheden zijn wel handig. Zelf neig ik erg naar de A40, vanwege zijn goede kwaliteit foto's en zijn prijs die mooi middenin ligt. Maar waar ik nog over zit te twijfelen is de zoom. De 2600z zou ook nog kunnen eventueel. Maar wat is het nou het nut van de 6x zoom van de 2800z boven de 3x van de 2600z en A40? Dit zou eventueel de beslissende factor kunnen zijn. Ik heb af en toe wel zoom nodig denk ik, vooral op zandvoort en bij een paar andere dingen is het ook wel handig denk ik. Thnx alvast