• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Bij deze open ik een topic omdat ik niet kan kiezen tussen de volgende camera's.

• Fuji FinePix 2600 Zoom

Afbeeldingslocatie: http://www.dcresource.com/reviews/fuji/finepix2600-review/camera-front-angled.jpg

[+] Redelijk goedkoop
[+] Batterijen en lader inbegrepen :)
[+] 16 MB SmartMedia kaartje

[-] Geen instelbare sluitertijd en paar andere instellingen die eventueel later wel van belang kunnen zijn
[-] 3x optische zoom
[-] Geen geluid bij filmpjes
[-] LCD schermpje btje donker

-------------------------------------------------------

• Fuji FinePix 2800 Zoom
Afbeeldingslocatie: http://www.dcresource.com/reviews/fuji/finepix2800-review/camera-front-angled.jpg

[+] 6x zoom
[+] 16 MB SmartMedia kaartje
[+] Goede kwaliteit foto's
[+] Makkelijk menu [net als 2600z]

[-] LCD schermpje btje donker
[-] Duurder
[-] Extra kosten voor oplaadbare batterijen en lader

-------------------------------------------------------

• Canon PowerShot A40

Afbeeldingslocatie: http://www.dcresource.com/reviews/canon/a40-review/camera-front-angled.jpg

[+] Veel instelmogelijkheden
[+] Zeer Goede kwaliteit foto's
[+] Uitbreidingsmogelijkheden, lenzen, flits etc.
[+] Automatisch of handmatig instellen en toch goede kwaliteit.

[-] 3x optische zoom
[-] Geen oplaadbare batterijen, maar redelijk goedkoop toestel, dus niet zo'n nadeel als bij 2800z

M'n budget stopt rond de €450, ik wil er namelijk ook nog iets van 64 of 128 mb bijkopen voor geheugen. Alle drie de camera's vallen in mijn budget, in de volgorde 2600z-A40-2800z. Wat ik er mee wil gaan doen is het volgende:

• Foto's van ons nieuwbouw huis, eventueel van een afstand, zoom is wel is handig.
• Gewoon foto's van ondergaande zon, whatever, voor achtergronden en gewoon mooie foto's [Gewoon Point & Shoot dus]
• Af en toe gewoon een filmpje maken, bijvoorbeeld van de zomer in Zandvoort op het circuit.
• Zoom ook wel handig op het circuit dus :?
• Actiefoto's van rijdende objecten.

Ik heb geen voorkeur voor een van de 2 merken. Ik wil eigenlijk wel langer dan 1 jaar met het toestel doen, dus eventuele uitbreidingsmogelijkheden zijn wel handig. Zelf neig ik erg naar de A40, vanwege zijn goede kwaliteit foto's en zijn prijs die mooi middenin ligt. Maar waar ik nog over zit te twijfelen is de zoom. De 2600z zou ook nog kunnen eventueel. Maar wat is het nou het nut van de 6x zoom van de 2800z boven de 3x van de 2600z en A40? Dit zou eventueel de beslissende factor kunnen zijn. Ik heb af en toe wel zoom nodig denk ik, vooral op zandvoort en bij een paar andere dingen is het ook wel handig denk ik. Thnx alvast :)

Verwijderd

Ik heb zelf de A40, ben dus enigszins bevooroordeeld :) Je geeft zelf al aan dat je eigenlijk alleen over de zoom twijfelt, en verder de A40 al bijna gekocht hebt. Check dit topic: 20x optische zoom voor Digicams (Telefoto's) maar es, trekt je misschien over de streep.

Ik ben iig erg tevreden met mn A40. Dit is trouwens de enige uit je lijstje die uitbreidbaar is met extra lenzen!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Vriend van me heeft de Olympus C-700 Ultra Zoom met 10x zoom. Ik heb gemerkt dat deze bij 10x zoom erg gevoelig is :P Maar wat ik me dus afvraag, ik heb een aantal pics gevonden van deze camera op 0x zoom, 3x zoom en 10x zoom.

http://www.dcresource.com/reviews/olympus/c700-review/P5030004.JPG

http://www.dcresource.com/reviews/olympus/c700-review/P5030005.JPG

http://www.dcresource.com/reviews/olympus/c700-review/P5030006.JPG

Deze drie dus. 6x zoom zal ongeveer tussen 3x en 10x in zitten. Wat ik me dus afvraag is of die 6x zoom van de 2800z invloed zal hebben op de beeldkwaliteit. En of de getoonde foto met 3x zoom echt het maximum is, zoja, dan zit ik toch nog btje te twijfelen over die 2800z. En is het mogelijk met een opzet lens ofzo om meer zoom te krijgen, of denk ik nu helemaal fout?

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
Ik zou zeker de A40 halen. Zelf ga ik binnenkort de Fujifilm S602 halen maar ik denk dat ik na een tijdje een xtra camera erbij ga halen. Eentje die wat compacter is dan de S602. Vele mensen zullen zich dan afvragen waarom ik niet de Canon powershot G2 dan ga halen. Dit vanwege de 6x zoom die de S602 heeft, 2 soorten flash geheugen mogelijkheid, oplaadbare batterijen, Looks.

Als ik dan de A40 erbij ga halen na een tijd heb ik mooi 2 camera's in huis en dat kan ook altijd handig zijn. 1 voor trips waar je makkelijk een rugzak mee kan nemen en 1 voor de trips waar je een compacte camera nodig hebt. En als je een dagje uit gaat met familie ben jij niet de enigste die foto's maakt

Maar om terug te gaan naar jou probleem.
Zoom is zeker belangrijk maar ik denk dat de instelmogelijkheden belangrijker zijn.

Assume there are no rules and it's one big free for all

Verwijderd

http://www.powershot.com/powershot2/a40-30/acce.html

Voor officiele accesoires voor de A40. Maar natuurlijk brouw je zelf een zoom/tele-unit, daarom heet dit gathering of tweakers :+

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Als je zegt dat je vooral en alleen point en shoot wilt doen, en dan nog eens bij evenementen.. dan vind ik toch dat de de 2800zoom meer geschikt is voor jou.

Kijk, de A40 blinkt uit in veelzijdigheid en zeer veel instellingen. En het ondersteund CF, dus meer en goedkoop opslagmedia. (en we weten al dat er heel veel Canonliefhebbers zijn hier, incluis mezelf :P )

Maar wat heb je daaraan als je dat niet ga gebruiken? die 6x zoom is dan VEEL geschikter voor jouw doeleindes. Enne... accu is zowel na als voordeel.

Het kost wat meer, maar je hoeft niet DIRECT 1800Ma batterijen kopen.

Formaat is trouwens ook gelijkspel zo te zien. Allen zijn te groot om in broekzak te proppen, en als je toch cameratas ga kopen, maakt formaat ook minder uit. allen passen aan de riem

En met een 128 MB SMMc erbij zit je nog steeds mooi in je budget.

Edit> deze topic mag trouwens openblijven aangezien het wel aan de regels vand e faq voldoet.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-03 23:23
Op zaterdag 29 juni 2002 22:07 schreef elguapo het volgende:
Ik heb zelf de A40, ben dus enigszins bevooroordeeld :) Je geeft zelf al aan dat je eigenlijk alleen over de zoom twijfelt,
* PsYgHo is bevooroordeeld met de 2800z
En na de TT races ben ik toch weer heerlijk blij met de 6 x zoooom, prachtig,

Verder vind ik het een top camera..
voor wat voorbeeld pics kijk je ff op mijn webspace, mischien helpt het je bij het beslissen, mischien ook niet >:)

Klik voor de pics van de 2800z

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• kmf
  • Niet online

kmf

Op zaterdag 29 juni 2002 22:07 schreef elguapo het volgende:
Ik heb zelf de A40, ben dus enigszins bevooroordeeld :) Je geeft zelf al aan dat je eigenlijk alleen over de zoom twijfelt, en verder de A40 al bijna gekocht hebt. Check dit topic: 20x optische zoom voor Digicams (Telefoto's) maar es, trekt je misschien over de streep.
Die 20x zoom is NIET geschikt voor actiefoto's. Veelste moeilijk om stabiel te houden en scherp te stellen. Alleen statische momenten kan je het gebruiken, dwz. terrasje en dan foto's van bakkende meiden nemen. :P

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• Alpha-sphere
Op zaterdag 29 juni 2002 23:10 schreef athlonkmf het volgende:
Als je zegt dat je vooral en alleen point en shoot wilt doen, en dan nog eens bij evenementen.. dan vind ik toch dat de de 2800zoom meer geschikt is voor jou.
Point en shoot kan je toch ook met de A40 op auto stand.

• kmf
  • Niet online

kmf

Op zondag 30 juni 2002 00:25 schreef Yilkee het volgende:

[..]

Point en shoot kan je toch ook met de A40 op auto stand.
maar die 2800z is dan net iets veelzijdiger omdat ie 6x zoom heeft. Point en shoot op afstand dus. handig/noodzakelijk voor evenementen en daar wilt ie het gebruiken.

• J0YR1D3R
  • Niet online
Op zaterdag 29 juni 2002 23:10 schreef athlonkmf het volgende:

Kijk, de A40 blinkt uit in veelzijdigheid en zeer veel instellingen. En het ondersteund CF, dus meer en goedkoop opslagmedia. (en we weten al dat er heel veel Canonliefhebbers zijn hier, incluis mezelf :P )

Maar wat heb je daaraan als je dat niet ga gebruiken? die 6x zoom is dan VEEL geschikter voor jouw doeleindes. Enne... accu is zowel na als voordeel.

Het kost wat meer, maar je hoeft niet DIRECT 1800Ma batterijen kopen.

Formaat is trouwens ook gelijkspel zo te zien. Allen zijn te groot om in broekzak te proppen, en als je toch cameratas ga kopen, maakt formaat ook minder uit. allen passen aan de riem

En met een 128 MB SMMc erbij zit je nog steeds mooi in je budget.

Edit> deze topic mag trouwens openblijven aangezien het wel aan de regels vand e faq voldoet.
* J0YR1D3R heeft gister de hele faq ongeveer uitgeplozen, wat betreft kopen van cams dus dat moest wel ;)
Hmm, ik ga zometeen nog ff op zoek naar een winkel hier in de buurt waar ik die 2800z redelijk goedkoop kan krijgen, hij staat bij Dixons voor 569, maar dat is te duur volgens de pricewatch. Die A40 staat voor 439 bij megapool :) Als ik die 2800z ergens kan vinden wordt het denk ik die, die zoom is toch best handig en de algehele kwaliteit van de normale foto's zit ook wel goed :7 Ik ga er zo nog ff paar reviews op na slaan en dan horen jullie het wel :)

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
wat een bakbeesten zeg als ik ze vergelijk met me ixus >:)
alleen die zoom is handig :P

• kmf
  • Niet online

kmf

Op zondag 30 juni 2002 10:39 schreef _MaLa_ het volgende:
wat een bakbeesten zeg als ik ze vergelijk met me ixus >:)
alleen die zoom is handig :P
Ach, op het moment dat je een draagtasje koopt om je camera aan je riem te hangen, dan maakt formaat al heel wat minder uit.

• kmf
  • Niet online

kmf

Op zondag 30 juni 2002 10:25 schreef J0YR1D3R het volgende:

[..]

* J0YR1D3R heeft gister de hele faq ongeveer uitgeplozen, wat betreft kopen van cams dus dat moest wel ;)
Hmm, ik ga zometeen nog ff op zoek naar een winkel hier in de buurt waar ik die 2800z redelijk goedkoop kan krijgen, hij staat bij Dixons voor 569, maar dat is te duur volgens de pricewatch. Die A40 staat voor 439 bij megapool :) Als ik die 2800z ergens kan vinden wordt het denk ik die, die zoom is toch best handig en de algehele kwaliteit van de normale foto's zit ook wel goed :7 Ik ga er zo nog ff paar reviews op na slaan en dan horen jullie het wel :)
En daarom zie je ook dat je zo snel en adequaat geholpen wordt.

Je mag trouwens wel zelf een review schrijven, want ik heb er geen gezien van de 2800 :?

• J0YR1D3R
  • Niet online
Op zondag 30 juni 2002 11:34 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

En daarom zie je ook dat je zo snel en adequaat geholpen wordt.

Je mag trouwens wel zelf een review schrijven, want ik heb er geen gezien van de 2800 :?
http://www.dcresource.com/reviews/fuji/finepix2800-review/index.html

Die heb ik gister ff door zitten werken :)

http://www.dpreview.com/reviews/read_opinions.asp?prodkey=fuji_finepix2800z

En een paar gebruikerservaringen zijn soms ook wel handig. Deze twee heb ik gevonden, ik ga nu ff opzoek naar een winkel die dichtbij zit en niet al te duur is. Wil hem het liefst gewoon in de winkel kopen namelijk. Eerst ff zien en ff testen misschien, en vergelijken met die a40 misschien :P, voordat ik hem echt koop.

Edit:
nog een review:

http://www.steves-digicams.com/2001_reviews/fuji2800.html

• reller
  • Laatst online: 14:57
A40 met een paar oplaadbare baterijen of adapter

• juanp
  • Laatst online: 31-12-2025
Op zondag 30 juni 2002 11:44 schreef reller het volgende:
A40 met een paar oplaadbare baterijen of adapter
dit hbeb ik dus ook gedaan, eerst zat ik ook te twijfelen tussen de A40 en de 2800Z, maar ik ben gelukkig voor deA40 gegaan met 12mb en een GP Powerbank met 4x 1800 batterijen.

met die A40 kun je heel mooi met sluitertijden werken :)

• J0YR1D3R
  • Niet online
Op zondag 30 juni 2002 12:21 schreef juanp het volgende:

[..]

dit hbeb ik dus ook gedaan, eerst zat ik ook te twijfelen tussen de A40 en de 2800Z, maar ik ben gelukkig voor deA40 gegaan met 12mb en een GP Powerbank met 4x 1800 batterijen.

met die A40 kun je heel mooi met sluitertijden werken :)
Mjah, daar zal ik nog is naar kijken bij die 2800z :) Maar ik denk dat jij misschien die zoom minder nodig hebt/had en dan zou de keuze voor mij ook makkelijk zijn en had ik ook de A40 genomen :Y)

• kmf
  • Niet online

kmf

Op zondag 30 juni 2002 12:33 schreef J0YR1D3R het volgende:

[..]

Mjah, daar zal ik nog is naar kijken bij die 2800z :) Maar ik denk dat jij misschien die zoom minder nodig hebt/had en dan zou de keuze voor mij ook makkelijk zijn en had ik ook de A40 genomen :Y)
Met de A40 kan je natuurlijk ook wel extra lenzen kopen, maar dat maakt dat ding heel wat duurder en nog minder compact.

• apereet
  • Laatst online: 27-02-2021

apereet

Jajaja, stelletje prutsers

100% gaan voor de Fuji 2800 Zoom.
Ik heb um ook, en hij is toppie!
Het mooist vind ik nog de elictronic view finder, een lcd schermpie die je precies laat zien wat je op je lcd aan de buitenkant ziet ook laat zien, menu dus ook.
Alleen op dat schermpje zie je minder dan de foto werkelijk is, er vallen aan de randen een paar centimeter weg.
Moet je effe op letten.
Verder een goede cam.
Kijk op http://brenk.kicks-ass.net die fotoos zijn allen genomen met de fuji. Er staat ook een filmpje bij gemaakt met de 2800 Zoom.
Bij Konijnenberg heb ik um gekocht voor 425 euro, met 128mb smm card en een set 1800mha accu's totaal 540 euro.

• Alpha-sphere
Kijk eens bij de mediamarkt of de kinorama. verkoopster van kinorama beweerde mij dat de fuji S602 729,- was.
Op de site staat de 2800z trouwens niet maar ze hebben 'm wel

• J0YR1D3R
  • Niet online
Op zondag 30 juni 2002 14:20 schreef Yilkee het volgende:
Kijk eens bij de mediamarkt of de kinorama. verkoopster van kinorama beweerde mij dat de fuji S602 729,- was.
Op de site staat de 2800z trouwens niet maar ze hebben 'm wel
Wat kostte die bij kinorama? Want dat is nog redelijk dichtbij namelijk. En op de site van mediamarkt vind je ook nooit wat je zoekt |:(

• Alpha-sphere
zou het niet weten. ik heb alleen gevraagd hoeveel de s602 kost. Ze hebben voor elke camera een borje hangen met "vraag naar onze scherpe prijs" hangen daar

• kmf
  • Niet online

kmf

Op zondag 30 juni 2002 19:29 schreef Yilkee het volgende:
zou het niet weten. ik heb alleen gevraagd hoeveel de s602 kost. Ze hebben voor elke camera een borje hangen met "vraag naar onze scherpe prijs" hangen daar
Lekker irritant is dat he :(
En natuurlijk met maar 1 persoon in de winkel die de klanten kan helpen. Vraag me af hoeveel potentiele klanten ze daarmee verliezen.

• J0YR1D3R
  • Niet online
Ik ga denk morgen de mediamarkt ff bellen ofzo. Die 2800z is wel heel erg aantrekkelijk vind ik :P En ja, misschien ook ff bij de makro langs en de kinorama bellen voor die 2800z want ik denk dat dat uhm gaat worden :)

• tjAb
  • Laatst online: 20-10-2025
Op zondag 30 juni 2002 21:35 schreef MegaJurk het volgende:
Slotje, ik open een dergelijk topic en ze knallen er meteen een slotje op, dus ook op deze!!!
doe niet zo sneu...

als je iets te klagen hebt dan meld je dat maar ergens anders...

en ontopic...ik zou voor je a40 gaan (maar ja wel heel moeilijk leverbaar..dus hangt ervanaf of je meteen die cam wil hebben)...
het is voor mij de mooiste/beste vooral om die instellingen die je handmatig kan instellen...

Don't put your mouth into motion, before your brain is in gear!

• superjoost
  • Laatst online: 07:52
Ik heb zelf een Finepix 2800z. Hij bevalt errug goed !

• Alpha-sphere
Op zondag 30 juni 2002 20:31 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Lekker irritant is dat he :(
En natuurlijk met maar 1 persoon in de winkel die de klanten kan helpen. Vraag me af hoeveel potentiele klanten ze daarmee verliezen.
Ze staan bij kinorama meestal 2 soms zelfs 3 mensen achter de toonbank maar het wel onwijs irritant als je de prijzen van 5 verschillende camera's wilt weten.

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Ik zou voor de Fuji gaan, hoe meer zoom hoe beter, ik heb nu een camera waar ik altijd 2 meter van het object af moet staan voor een scherpe foto en dat is echt klote :)

Alle proemn in n drek

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Ik ben de vriend met de Olympus C700uz :). Ik zit hier nu in een internetcafe op Tenerife, maar J0YR1D3R vertelde dattie een topic had geopend, dus ik kon het niet laten om ff te gaan kijken :P. Ik denk idd ook dat die zoom best van pas kan komen (ik gebruik hem hier constant op t strand :P), dus ik zou voor de 2800z gaan.

Suc6 met kiezen en ik hoor het wel via sms ofzow :)

• PsYgHo
  • Laatst online: 04-03 23:23
Op maandag 01 juli 2002 16:25 schreef Timmert het volgende:
Ik ben de vriend met de Olympus C700uz :). Ik zit hier nu in een internetcafe op Tenerife, maar J0YR1D3R vertelde dattie een topic had geopend, dus ik kon het niet laten om ff te gaan kijken :P. Ik denk idd ook dat die zoom best van pas kan komen (ik gebruik hem hier constant op t strand :P), dus ik zou voor de 2800z gaan.

Suc6 met kiezen en ik hoor het wel via sms ofzow :)
Hij heeft een poosje met mij lopen icq'en, en volgens mij was die er al uit......
Edit:
Ja hij is slim en koopt een 2800z vertelt die me net over icq
* PsYgHo is ook 2800z eigenaar...

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• M_V
  • Laatst online: 28-02 18:00

M_V

Kick(je)

Ik sta zelf bijna op hetzelfde punt als de topicstarter, ik zit te twijfelen tussen de 2800Z en de A40. De 2800z kan ik (1 maand oud, wilde meer zoom) overnemen van een huisgenoot van mij voor 300 euro. De A40 kan ik in de winkel kopen voor 350 euro (zie pricewatch).

De 6x zoom van de 2800z is handig, maar ik heb er geen speciale doelen voor. Welke zou ik het beste kunnen kopen? Ik heb nog een 32MB CF kaartje liggen die ik nog in die Canon zou kunnen stoppen.

Wat ik ermee wil gaan doen:
* shotjes op verjaardagen
* Natuurshots
* Gebouwen
etc. gewoon voor de lol dus.

• m0nk
  • Nu online

m0nk

16-09-2003 15.15

Zijn allebei goeie camera's, zelf heb ik de Fuji, ben er zeer tervreden over, en de zoom is natuurlijk altijd mooi meegenomen.. Vooral als je gebouwen wilt fotograferen..
Als je die voor 300 euro zou kunnen krijgen en hijs nog helemaal goed, zou ik toch voor die 2800 gaan.. succes iig met je keuze.

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
* Luuk heeft ook de 2800z .. leuke cam met ERRUG mooie/scherpe foto's.. helaas weinig instellingsmogelijkheden en absoluut onbruikbaar in donkere omgevingen ..

maar de 6x zoom is echt lekker.. kwaliteit is prima, lens is goed.. joah.. ik ben er tevreden mee :)

Verwijderd

Ixus V2 :P

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:25

Exirion

Gadgetfetisjist

Wacht dan liever totdat de Ixus v3 leverbaar is.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:00

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

zoom is vet... simple as that...
verder denk ik dat je met zowel de canon als de fuji een goede camera koopt.
het is alleen de vraag wat je wil: veel zoom of lekker compact...

¯\_(ツ)_/¯

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
beschuitfluiter schreef op 10 oktober 2002 @ 16:28:
zoom is vet... simple as that...
verder denk ik dat je met zowel de canon als de fuji een goede camera koopt.
het is alleen de vraag wat je wil: veel zoom of lekker compact...
qwa compactheid is er niet veel verschil tussen deze 2 cams.. de 2800 is compacter dan je op het eerste gezicht zou denken .. de vorm is alleen wat anders :)

• J0YR1D3R
  • Niet online
* J0YR1D3R = topicstarter = happy met 2800z *D

Je kan er echt hele mooie scherpe pics mee maken, 6x zoom eist een stabiele hand maar die krijg je vanzelf. Verder kan je moeilijk tot niet n8shots maken zonder flits... Is een keuze die je maakt een is mee te leven kan ik je zeggen :)

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:00

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

tja ik zelf zou denk ik ook voor de 2800z gaan... puur voor de zoom...
ik heb zelf 10x zoom op mijn olympus, en dat is verekte handig kan ik je zeggen!

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd

ook ik zal me maar aansluiten bij het 2800z kamp. Vooral van die 6x zoom ga je plezier hebben.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 11 oktober 2002 @ 12:05:
ook ik zal me maar aansluiten bij het 2800z kamp. Vooral van die 6x zoom ga je plezier hebben.
Die zoom is erg leuk ja, maar er zijn nieuwere modellen van verschillende merken die mooiere plaatjes schieten. Ik heb een aantal reviews bekeken en zou toch liever voor een andere camera kiezen, ook al heeft die misschien geen 6x zoom.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Exirion schreef op 10 oktober 2002 @ 16:24:
[...]

Wacht dan liever totdat de Ixus v3 leverbaar is.
Je kan blijven wachten.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik wacht graag een paar weekjes op een schitterend compact cameraatje dat niet veel duurder wordt dan de huidige Ixus v2.

edit:
Voor de duidelijkheid: de v3 is de eerste 3,3 megapixel Ixus

• J0YR1D3R
  • Niet online
Exirion schreef op 11 oktober 2002 @ 12:49:
[...]

Die zoom is erg leuk ja, maar er zijn nieuwere modellen van verschillende merken die mooiere plaatjes schieten. Ik heb een aantal reviews bekeken en zou toch liever voor een andere camera kiezen, ook al heeft die misschien geen 6x zoom.
Alternatieven? Zoja, noem ze ook. En ik snap ook heel goed dat er nieuwere en ook betere camera's zijn. Alleen zijn deze ook niet perfect. De 2800z is ook niet een van de allernieuwste cams meer. En als je moet kiezen tussen A40 en 2800z zou ik voor de laatste kiezen. Nogmaals, noem is een paar alternatieven dan :?

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

J0YR1D3R schreef op 11 oktober 2002 @ 15:34:
Nogmaals, noem is een paar alternatieven dan :?
Olympus C220, Olympus C300, Canon Ixus v2, en noem maar op... zoek de pricewatch maar eens door.

Ik zou zelf kiezen (ok, is wel duurder) voor een Ixus v3, Minolta F100 of een Konica KD-400Z. Die laatste is niet zo bekend maar is voor onder de 600 euro een hele goeie 4 megapixel camera. Hier en daar scoort ie net iets beter dan de Minolta F100.

Ik denk dat het voor mij een Ixus v3 wordt, en anders misschien die Konica.

Pagina: 1