[xp] instellingen voor internetten via freesco

Pagina: 1
Acties:

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:51
Ik heb een freesco router gemaakt maar mijn windhoos xp ziet em niet ofzo. Als ik probeer te connecten via iexplorer krijg ik de melding: De pagina kan niet worden weergegeven. Ik typ dan in de adres balk: http://cc1985**-a.@home:82/ Pingen kan ook niet en internetten via de router natuurlijk ook niet.

Maar nu de vraag. Kan iemand mij de instellingen geven om te netten via de freesco router.

Last.fm
Films!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Het interne adres van de router is cc1985**-a.@home ?
Het lijkt me dat je vanaf de client PC eerder het IP van de NIC die richting LAN gaat wilt aanspreken...

Overigens zal ik even een verplaatsing aanvragen, deze vraag heeft waarschijnlijk niets met Windows te maken.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Sv3n
Op zaterdag 29 juni 2002 21:52 schreef F_J_K het volgende:
Het interne adres van de router is cc1985**-a.@home ?
Het lijkt me dat je vanaf de client PC eerder het IP van de NIC die richting LAN gaat wilt aanspreken...

Overigens zal ik even een verplaatsing aanvragen, deze vraag heeft waarschijnlijk niets met Windows te maken.
Ja het kan ook met ip maar het kan ook zo. Dat geeft freesco zelf aan.

Het gaat om de instellingen in windows de router zelf werkt wel goed alleen windows kan de router niet vinden door waarschijnlijk een foute instelling.

Last.fm
Films!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Op zaterdag 29 juni 2002 21:57 schreef sventhemen het volgende:
Ja het kan ook met ip maar het kan ook zo. Dat geeft freesco zelf aan.

Het gaat om de instellingen in windows de router zelf werkt wel goed alleen windows kan de router niet vinden door waarschijnlijk een foute instelling.
OK. Maar je kan 'm dus niet pingen? Doe dat maar op IP adres zolang het nog niet goed werkt, dan weet je zeker dat het niet aan een DNS probleempje ligt. Wat zijn de IP adressen van de router (en subnet van de interne), en wat zijn IP, subnet, gateway, DNS van de client PC?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• OProg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

Deze kan wel van [forum=11] naar [forum=19] :)

• Sv3n
Ik weet et niet allemaal percies (router staat nu uit en kan et dus ook niet uitzoeken, komt morgen)

router:
subnetmask: 255.255.0.0
dns: 212.120.66.194
ip: 217.120.159.***

client:
ip: weet ik niet omdat windows geen ip krijgt toegewezen. DHCP staat wel aan. ip range heb ik ingesteld op 192.168.0.100 tot 192.168.0.200

De rest kan ik je nu niet geven (de client comp zit nu weer rechtstreeks op de kabelmodem)

Last.fm
Films!

Verwijderd

rechter muis op mijn netwerkomgeving oid dan eigenschappen naar het netwerk kaartje gaan rechtermuis eigenschappen TCP/IP aanklikken weer eigenschappen dan vul je het volgende in:

ip adres: Jouw ip (start -> cmd -> ping (computernaam))
Subnetmask: 255.255.255.0
Standaard gateway: ip van je router..

Voorkeur-DNS-server: ip van je router (mits er in je NAT of DHCP instellingen een DNS server staat ingesteld) anders gewoon standaard dns server van chello invullen.

ok -> Sluiten -> klaar is kees sventhemen
Pagina: 1