Toon posts:

Installeren moederbord

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga binnenkort een nieuw moederbord kopen ( Abit KT7 ) en vraag me af hoe ik die moet installeren.
Kan ik zomaar m'n computer openschroeven en oud plankje eruit en nieuw plankje erin, kaarten erin zetten, kabeltjes verbinden, dichtschroeven, opstarten........ en wat dan ?
Of is het beter om van te voren eerst m'n harde schijf te formatteren en als ik m'n nieuwe moederbord geinstalleerd heb m'n computer opstarten en Windows ME installeren.
( ik heb trouwens de upgrade versie, kan ik die installeren op een lege harde schijf )

Over dit onderwerp is bij mij nog een hoop onduidelijkheid, ik hoop dat jullie mij hier mee kunnen helpen.

Alvast bedankt

Verwijderd

je zegt het zelf al !<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>computer openschroeven en oud plankje eruit en nieuw plankje erin, kaarten erin zetten, kabeltjes verbinden, dichtschroeven, opstarten [/quote]als je opstart even je de windhoos cdrom bij de hand houden. en GAAAAAAN

Succes

Verwijderd

Je moet natuurlijk aan een hoop dingen denken als je een nieuw moederbord erin 'gooit'. Wat heb je bijvoorbeeld voor cpu, is je geheugen nog bruikbaar (pc100 minimaal)? Als je dan niet van een te oude systeempje upgrade (min. p2 of iets dergelijks), dan wil het perfectomundo.

Ik zou er trouwens niet alleen aan beginnen als ik je zo hoor. Laat iemand meekijken die het al eerder heeft gedaan of zoiets, leer je wat van...

Verwijderd

Topicstarter
Heb nu een:

PIII 500
Tacoma (?) moederbord
2 x 128 mb 100 mhz geheugen
Elsa Gladiac 32 mb
10,1 gb harde schijf
Pioneer DVD speler
Artec CD R/RW

Heb al enige ervaring, heb al die videokaart,
cd brander en geheugen zelf ingebouwd.
Maar vraag me wel af hoe dat zit met een nieuw moederbord.
Ik ga een Duron 700 kopen en hopen dat'ie flink wat op te klokken is.

Verwijderd

De eerste keer dat ik dit heb gedaan , heb ik heel goed gekeken hoe alles op mijn oude mobo zat aangesloten. Een aantal kebeltjes gelabeld zodat ik nog wist waar ze moesten.
Verder is het gewoon beginnen en doen.

Suc6

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-08 15:44

Wekkel

De downloadkoning

en goed met je handjes aan het chassis zitten all the time. Je zou je gloednieuwe mobo eens een vonk geven....=)

Verwijderd

Het belangrijkste is dat je op harde schijf alle WIN98ME installatie bestanden hebt staan en weet hoe die dir heet. Dat is die dir met alle CAB bestanden :)~

Tijdens het opstarten kan'íe de CD dus nog niet vinden, en moet je de vraag beantwoorden waar de windows installatie bestanden staan. Errug naar als je dat niet hep...

Verder is het een schietgebedje, thermosfles koffie en een broodje bij de hand hebben. O ja, zeg de afspraken voor die dag maar af.

(persoonlijk neem ik er ook nog een doosje sigaren en een volle aansteker bij..)
:) doeeiii, veel geluk !

Verwijderd

Topicstarter
quote:

--------------------------------------------
Het belangrijkste is dat je op harde schijf alle WIN98ME installatie bestanden hebt staan en weet hoe die dir heet. Dat is die dir met alle CAB bestanden ~
---------------------------------------------

Hoe moet ik die installatie bestanden op de harde schijf zetten ?

Dus effe voor de duidelijkheid: eerst m'n harde schijf formatteren en dan Win ME installatie bestanden kopieren naar een bepaalde dir. of m'n harde schijf formatteren behalve die dir. waar m'n installatie bestanden in staan ?

Verwijderd

Nee, schijf niet! formatteren..!!
:o
Eerst de dir van de CD , heet win98 of zoiets, met al die CAB bestanden, op je harde schij zetten. In een aparte dir natuurlijk.

Dan de boel ombouwen en de machine opstarten. Een goede raad is om een opstartdiskette te maken vanuit wat je nu hebt lopen. Gebruik die eerst om na de ombouw op te starten, en controleer dat de machine wil werken. Dat je de harde schijven etc. kunt benaderen.

Als dat goed lijkt te gaan, kun je van HD proberen te starten en windows zelf alles verder te laten doen.

Ook een goede methode is eerst de safe mode proberen. Maar onder ME weet ik nog niet wat dat allemaal doet, die safe mode.

Kan trouwens wel even duren, 100.000 miljoen keer opsterten en zo.. :Z
Veel sterkte.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
'k zou ook eerst ff checken wat voor voeding je nu hebt... zal wel geen 300 watt zijn :(
dus die moet je ook vervangen :)

En lege schijf maken met daarop een mapje "win98" ofzo en daarin alle files zetten die op je win cdstaan in de map "win98" :)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Ik heb net een upgrade van een BE6-II met P3 500 naar een KT7 met duron 600 achter de rug. Ik heb het bord gewoon gewisseld en daarna de oude windows instalatie weer opgestart. Alles opnieuw laten detecteren, via drivers geinstaleert. Hierna draaide het systeem, maar stabiliteit en snelheid waren ver te zoeken.
Format c: en opnieuw instaleren en alles loopt als een zonnetje...

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 11 oktober 2000 12:51 schreef Zer0 het volgende:

Format c: en opnieuw instaleren en alles loopt als een zonnetje...[/quote]Welke versie windows?? Hij heeft alleen maar ME upgrade, gaat dus niet...:r

Verwijderd

Topicstarter
Je bedoelt de map win9x van de WinME cd ?

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 11 oktober 2000 19:23 schreef Malfeidor het volgende:
Je bedoelt de map win9x van de WinME cd ?[/quote]Ja dus :)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt !:)

Zijn er misschien nog andere zaken waar ik rekening mee moet houden ? of moet het met deze informatie allemaal wel lukken.
Pagina: 1