["19] Philips 109P4 geeft onscherp beeld?

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-09 13:55
ik heb een probleem met me NIEUWE monitor..
links is me beeld minder scherp dan rechts.
rechtsonderin, loopt een heeeeel klein dun geel lijntje..

enig id wat hier mis mee zou kunnen wezen.
want anders word het //ff philips bellen.

kep bnc en dsub geprobeerd, zelfde resultaat

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 29 juni 2002 20:28 schreef knights16 het volgende:
ik heb een probleem met me NIEUWE monitor..
links is me beeld minder scherp dan rechts.
rechtsonderin, loopt een heeeeel klein dun geel lijntje..

enig id wat hier mis mee zou kunnen wezen.
want anders word het //ff philips bellen.

kep bnc en dsub geprobeerd, zelfde resultaat
uh, ik weet niet welk lijntje je hier over praat, maar je weet dat er 2 lijntjes in horen :+?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Dat onscherpe kan ik zo niet verklaren, misschien je videokaart die niet goed is, ik heb zelf hetzelfde probleem met mijn CTX en dat ligt niet aan mijn videokaart.

Dat dunne streepje wat je ziet, is waarschijnlijk omdat je monitor plat en trinitron is, dan heeft hij altijd 2 van die draadjes horizontaal door het beeld lopen :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoxMan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 20:37
Neee, help.

Twee mensen die denken dat een philips vierkantjes schrijft op z'n beeldbuizen.. Philips maakt geen gebruik van trinitron en heeft dus ook geen twee lijntjes in zijn beeld zitten.

Even on-topic nu, ik zou eens kijken of dat met een andere computer/videokaart ook zo is. Probeer ook eens een andere plek, misschien heeft de monitor een paar magnetische invloeden van buitenaf..

LinuxFox, because penguins aren't even furry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 29 juni 2002 23:12 schreef FoxMan het volgende:
Neee, help.

Twee mensen die denken dat een philips vierkantjes schrijft op z'n beeldbuizen.. Philips maakt geen gebruik van trinitron en heeft dus ook geen twee lijntjes in zijn beeld zitten.
huh, dit is helemaal nieuw voor mij en volgens mij zit je fout. De philips platte serie p, heeft WEL lijntjes, toch??? was er 99.9% zeker van eigelijk, maar ik krijg dat ding zelf pas volgende week

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost|IA
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-06 22:19
Op zaterdag 29 juni 2002 23:12 schreef FoxMan het volgende:
Neee, help.

Even on-topic nu, ik zou eens kijken of dat met een andere computer/videokaart ook zo is. Probeer ook eens een andere plek, misschien heeft de monitor een paar magnetische invloeden van buitenaf..
De philips P serie heeft gewoon stabilisatie lijnen hoor, net als elke trinitron variant.
De enige ECHT platte monitor zonder stabilisatie lijnen zijn de LG 795 en LG 995.

Philips heeft wel monitoren die bol zijn maar dan met een vlakke glasplaat ervoor, misschien bedoelde je die?

De 109P40 heeft dus gewoon stabilisatie lijnen, echter die behoren niet geel te zijn, en die onscherpte mag ook niet.

Denk er wel aan dat omruilen bij philips niet altijd garandeert dat je een nieuwe terug krijgt, alleen als het binnen 2 weken is gebeurt dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoxMan
Ik weet 99,99% zeker dat philips geen trinitron beeldbuis heeft, ze gebruiken bij de beeld-opmaak nog gewoon rondjes. Verder heeft philips geen bolle beeldbuizen met glas daartegenaan gespoten, dit is het unieke productie techniekje van de japanners (sony dus). Ga maar eens kijken bij een iets oudere breedbeeld van sony (FX60 serie kon je hele mooie (bolstaande) baselines zien bij tennis), of til eens een sony breedbeeld op en je voelt vanzelf ook dat deze een stuk meer glas heeft dan een philips, jvc of panasonic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snipisnap
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:51
De 109P serie van Philips gebruikt wel degelijk Diamondtron-beeldbuis. (De P staat overigens voor Professional en niet voor Plat :))
En nu mijn probleem :( :
Ik heb ook net mijn nieuwe monitor binnen, ook de 109P4.
Mijn monitor heeft laast van convergentie in de rechterbovenhoek. Dit is niet weg te krijgen. Het is niet dramatisch, maar je ziet het wel (en het is zeker niet mooi :'( )
Ook heeft de monitor in zijn algemeenheid last van convergentie. Dit is dan wel een beetje weg te werken, maar er is altijd een gedeelte op het scherm dat minder scherp is dan de rest...
Verder kan ik de zijlijnen niet helemaal recht krijgen bij 1280X1024@100Hz. Bij dezelfde resolutie @85 lukt dit wel. Echter, ik merk het verschil tussen 100 en 85 Hz toch echt na een tijdje... Ik draai dus liever 100 Hz, en als het kan met rechte zijkanten ;) Kan zo'n een scheve kantlijn komen door mijn Asus V7700 Deluxe (GF2)? Zo ja, kan ik in dit geval de filters eraf slopen om dit op te lossen? :Y)
Ook heb ik al een dood puntje gevonden (kun je het bij een CRT een pixel noemen :?)
Dit alles bij elkaar ben ik wel geneigd om mijn monitor terug te sturen. Wat denken jullie? Is deze monitor nog te redden?

"It certainly appears so..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trinitron is inderdaad echt niet alleen van Sony. Deze heeft het wel als eerste ontwikkeld / in productie genomen, maar Sony heeft licenties verleend voor de Trinitron techniek aan onder andere Mistubishi (die ze onder de 'DiamondTron' naam op de markt brengt).

Het zou leuk zijn als mensen eerst wat beter feiten checken voordat ze complete onzin gaan beweren :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
ja psiez,
voor iedereen

DE P HEB ECHT TRINITRON HOOR, maar eh ja
een gf4ti3600 niet goed genoeg?
vor 1280x1024 moet zelfs een gf4 wel goede beeld kwaliteit leveren, en ik heb dit ook met me asus 7100..
dus, ik heb al gemailed naar philips
en ik RMA hem gewoon, al es eerder gedaan hoor, komen ze netjes hem halen en krijg je ter plekke je nieuwe monitor!

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:30
Ha de ellende begint weer....

oud zeer komt boven......

Hier ook mijn ervaring, met phillips, bagger, toen maar een goedkope nieuwe sony g400, nou dat heb ik geweten.. een heel half jaar bagger, 4x opgestuurd, en nog steeds bagger..

Toen ben ik erg onaardig geweest tegen de flapdrol van de helpdesk!, en verzocht hem me door te sturen naar zijn supervisor, verhaal uitgelegd, en meneer beloofde op de dag dat ik belde (vrijdag) dat er met spoed 1 van de net binnegekomen g420 samples van sony nederland vanuit badhoevendorp,naar mij zou komen, en idd 3 uur later, tring, de TNT.. *D

De lijnen van de g420 zijn een stuk dunner dan die eerdere versies, maar die vielen mij ook al niet echt op....

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost|IA
Op zondag 30 juni 2002 00:26 schreef FoxMan het volgende:
Ik weet 99,99% zeker dat philips geen trinitron beeldbuis heeft, ze gebruiken bij de beeld-opmaak nog gewoon rondjes. Verder heeft philips geen bolle beeldbuizen met glas daartegenaan gespoten, dit is het unieke productie techniekje van de japanners (sony dus). Ga maar eens kijken bij een iets oudere breedbeeld van sony (FX60 serie kon je hele mooie (bolstaande) baselines zien bij tennis), of til eens een sony breedbeeld op en je voelt vanzelf ook dat deze een stuk meer glas heeft dan een philips, jvc of panasonic.
De philips 109B CRT is gewoon een bolle CRT met daartegen aan een rechte laag glas. Je kunt het heel goed zien omdat je 2 reflecties kunt zien van een lamp die erop schijnt.

Ik heb hem zelf gehad en heb het echt wel gezien :)

Kijk nou eerst even goed rond voordat je onzin post!

Bol met recht glas ervoor zijn deze 17" en 19" philips modellen:
107T21, 107B30, 107X2,109B20

Modellen met trinitron techniek (lijntjes) zijn:
107P20, 109P20, 109P40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
ja psiez
mijn 109p40 is wel een trinitron ja
met plat beeld,

alleen nu ben ik er nog steeds niet uit waarom me monitor links onscherp is?

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

trinitron is van Sony hoor!

Sony rulezz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
jonge
wat is dat nou voor voor reactie?

dat weten we nou wel, en dat het rulez?
gaat dit topic hierover
?

maargoed

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost|IA
Op zondag 30 juni 2002 17:41 schreef knights16 het volgende:
ja psiez
mijn 109p40 is wel een trinitron ja
met plat beeld,

alleen nu ben ik er nog steeds niet uit waarom me monitor links onscherp is?
Bel gewoon maandag even naar de philips helpdesk.

Misschien is er een instelling voor, dan praten ze je erdoorheen.
Lost het niets op dan laat je hem omruilen voor een andere nieuwe (je zit nog in de termijn van 2 weken toch?)
Volgens mij doen ze over omruilen niet zo heel moeilijk, ik had binnen 1 dag een vervangende.

Het is in ieder geval niet de bedoeling dat je beeld aan 1 kant wazig is en de andere kant niet, ook dat gele lijntje hoort niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06 21:38

Francis

Kawa Versys 1000

Op zondag 30 juni 2002 18:07 schreef markster het volgende:

Sony rulezz
Weer zo'n eikel die tech posts probeert te scoren...
Als dat het slimste is wat je te zeggen hebt hou dan je vette klep dicht....
[OT]
Laat ff weten of en hoe je het hebt opgelost heb zelfe monitor besteld vervacht hem volgende week binnen.

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoxMan
Sorry mensen, ik heb niet goed gekeken, het is idd trinitron. Ik zat teveel te denken aan hun tv's..
Trouwens, ik geloof dat de B versie nog gewoon bol is, mijn 107B10 is dat in ieder geval wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 30 juni 2002 23:13 schreef FoxMan het volgende:
Sorry mensen, ik heb niet goed gekeken, het is idd trinitron. Ik zat teveel te denken aan hun tv's..
Trouwens, ik geloof dat de B versie nog gewoon bol is, mijn 107B10 is dat in ieder geval wel.
B serie is een apart geval, heeft een soort plaat ofzo, vreemd maar ik geef de voorkeur aan de p serie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
de p serie is goed!

shit, ik kan op de philips site dat tel. nummer echt niet vinden

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost|IA
Op maandag 01 juli 2002 14:10 schreef knights16 het volgende:
de p serie is goed!

shit, ik kan op de philips site dat tel. nummer echt niet vinden
0800-0232011 (gratizz :) )

Dit is wat ik heb, toen was het nog goed (maandje of 2 geleden)

Ohja, als hij omgewisseld is. Post je ervaringen hier, benieuwd of mijn scheldkannonades tegen Plips succes hebben geoogst! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joto
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:37
de B serie is plat of bol,
hang van het suffix af 109B/00 of 109b/20
Ik weet niet welke wat is, maar weet wel ZEKER dat er verschillen zijn.
Zelfs het merk crt binnen in de monitor kan wisselen terwijl het type gelijk blijft !
Op mijn werk kwamen alle crt/lcd reparaties van philips binnen.

philips gebruikt ook trinitron, alleen noemt het niet zo.

foxman : eerlijk dat je toe geeft dat je fout zat.

knight16 :
Check magneten in de buurt,
Degaus goed, probeer met customax (( download @ philips) je monitor goed in te stellen, dit gaat via usb aan de achterkant)
Nog steeds problemen, aanmelden bij philips, de p serie is duur genoeg, je hebt recht op kwaliteit.

Als het goed is krijg je vrij snel een nieuwe monitor thuis per koerier, die de slechte ophaald.

1+1+1 = 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
mja

ik heb hier wel dikke speakers staan ja,
ik zal eens proberen te verwijderen..
/edit en customax gebruiken, stond NIET op de cd die erbij zat ofzo..
maar eh, ik heb echt niets via USB ?

De 201P heeft weer wel
de 109B heeft dit weer wel
de 109P4 weer niet, lauw zeg
monitor van 500 euro ;)

edit 2: lees dit ff joto [topic=530650/1/25]

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joto
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:37
heeft je pc geen usb ??

mijn 201P heeft op de achterzijde een usb aansluiting.

waarom krijg je customax erbij als je monitor geen usb heeft ??

1+1+1 = 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
deze heeft dat echt niet

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 30 juni 2002 22:23 schreef MightyRaven het volgende:

[..]

Weer zo'n eikel die tech posts probeert te scoren...
Als dat het slimste is wat je te zeggen hebt hou dan je vette klep dicht....
[OT]
Laat ff weten of en hoe je het hebt opgelost heb zelfe monitor besteld vervacht hem volgende week binnen.
Ik zeg alleen ff dat trinitron van Sony is en dat het ruled en wat lul je nou met je tech posts :?

Denk je nou echt dat ik zoveelm mogelijk berichtjes wil hebben? neej, duz hou je vette bek zelf maar dicht, tyfusdebiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 06 juli 2002 21:32 schreef markster het volgende:

duz hou je vette bek zelf maar dicht, tyfusdebiel
lol, damn i love GOT.......Machtszieke admins ;) , en flamerige users wat een sfeertje hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 06 juli 2002 21:58 schreef toppertje het volgende:

[..]

lol, damn i love GOT.......Machtszieke admins ;) , en flamerige users wat een sfeertje hier.
jah, sorry, maar hij begint meteen uit te vallen tegen me, terwijl ik 1 dingetje zeg. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die mighty raven is nog een zeikerd ook zeg, ik keek ff naar de posts, zeikt alleen maar over searchvragen en dubbelposts etc, tegen de admins. :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost|IA
Topic:
["19] Philips 109P4 geeft onscherp beeld?
Op zondag 30 juni 2002 18:07 schreef markster het volgende:

Sony rulezz
Nouja echt bijzonder nuttig was het nou ook niet voor de topic starter he! |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit topic blijft niet zonder gevolgen.