[stereo set] 50 Hz brom door kabelaansluiting

Pagina: 1
Acties:
  • 96 views sinds 30-01-2008

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Killjoy

Klingon lawn products

Topicstarter
Ik heb hier een SB Live van de 1e generatie die ik via een 10m kabel + gender changer + 1m verloop tulp --> headphone jack op de AUX aansluiting van mijn versterker heb aangesloten.

Vanaf de huiskamer heb ik vanaf de TV de Casema radio/tv kabel (verder aangeduid als kabel) doorgetrokken naar zolder (waar ik zit) In totaal zal het gaan om een afstand van ca. 10 meter. Op deze kabel heb ik alleen de tuner aangesloten.

Ik zit nu met het volgende probleem: wanneer ik het PC geluid via mijn versterker wil horen, dan zit er een harde 50Hz brom in het signaal. Ik heb al diverse ingangen geprobeerd, maar zonder succes. Vreemd genoeg, treedt het probleem alleen op bij de PC-aansluiting en niet als ik naar CD, casette, tuner of LP luister.

Ik ben er zojuist achtergekomen dat de oorzaak van het probleem de kabel is. Wanneer ik deze afkoppel, dan is het probleem opgelost. Ook het afkoppelen van de tulp-aansluiting tussen tuner en versterker is een optie. Het uitzetten van de tuner heeft echter geen effect.

Nu heb ik 4 vragen:
1) Waarom krijg ik die 50 Hz brom?
2) en waarom alleen op de PC-aansluiting?
3) hoe los ik het op (duh :) )
4) klopt het dat ik een behoorlijke schok krijg als ik de
kabelaansluiting aanraak?

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

Verwijderd

De bekende aardlus denk ik. Leg je pc eens aan aarde of er juist vanaf. Is brommen dan voorbij, dan ligt ut daaraan...

• Killjoy
  • Nu online

Killjoy

Klingon lawn products

Topicstarter
Op zaterdag 29 juni 2002 20:09 schreef jeroenbeekman het volgende:
De bekende aardlus denk ik. Leg je pc eens aan aarde of er juist vanaf. Is brommen dan voorbij, dan ligt ut daaraan...
Dat is 'm inderdaad. Nu begrijp ik tenminste die opmerking over brom in de FAQ ook. Had ik trouwens ff naar moeten refereren.

Nu eens kijken of ik het op kan lossen......

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

Verwijderd

is een search vraag.. dit is al een paar keer langs gekomen.

• Killjoy
  • Nu online

Killjoy

Klingon lawn products

Topicstarter
Op zaterdag 29 juni 2002 20:24 schreef kaasie het volgende:
is een search vraag.. dit is al een paar keer langs gekomen.
Klopt. Nu ik weet hoe het precies heet, voel ik me ook wat n00b-achtig. Doe maar slotje.

• IS128AE
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-08 12:24
Zelfde probleem gehad.
Oplossing kost alleen ff een paar Euro's
Koop (bijv. bij Conrad) een stroomstoor filter, of in goed Duits een 'Brummenstorfilter'
Zelf heb ik goede ervaringen met de AXING TZU 12 (bij Conrad vandaan)
Maar je kan ook een goede electronica winkel proberen of een satellite speciaalzaak.

ITIL sucks ;-)

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 08:55
idd aardlus.

Als aanvulling op IS128AE: hirschmann heeft volgens mij de tras-10 die hetzelfde doet. Vraag ff bij het locale installatiebedrijf om info over dit ding. Die horen dat te weten (en te verkopen :) )
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.