Muziek overbrengen A > B (sDSL)

Pagina: 1
Acties:

• martijnn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-08 07:14
Vanwege uitzendingen voor onze zender op afstand ben ik opzoek naar een methode die binnen ons budget past.

Het verhaal: We zijn een piraat die voornamelijk dansmuziek uitzend (van R&B tot House). Door omstandigheden kunnen we niet vanuit de lokatie draaien waaruit we ook zenden.

Wel hebben beide lokatie's beschikking tot een erg stabiele sDSL lijn van 512 kilobitjes.

Bestaat er een programma, waarbij de kwalititeit van de muziek behouden blijft, die er voor kan zorgen dat onze muziek van A naar B gaat ?

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Even heel simpel:
Met een soutcast server aan de ene kant, en dan winamp aan de andere kant. Voor de zekerheid nog een remote admin progje erbij :)
Een bitrate van 128~192 is meer dan genoeg voor radio :)

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Als je upload minstens 16 kb/sec is moet dat wel lukken ja

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Op zaterdag 29 juni 2002 19:59 schreef martijnn het volgende:
Wel hebben beide lokatie's beschikking tot een erg stabiele sDSL lijn van 512 kilobitjes.
Ja, maar dat is waarschijnlijk downstream, en de muziek moet ook nog eens upstream :) Ik zou het niet met minder dan 128 Kbit upstream doen. (512/128 is een redelijke standaardverhouding voor DSL/Cable)
Maar ik begrijp dus goed dat het gaat om live muziek over te brengen, of moet je even een keer 300 MB aan muziek overpompen?
Op zaterdag 29 juni 2002 20:05 schreef SH007 het volgende:
Even heel simpel:
Met een soutcast server aan de ene kant, en dan winamp aan de andere kant. Voor de zekerheid nog een remote admin progje erbij :)
Een bitrate van 128~192 is meer dan genoeg voor radio :)
Bedenk wel dat zo'n remote-beheer proggie dodelijk is voor de upstream bandbreedte van je DSL lijn :{

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Op zaterdag 29 juni 2002 20:16 schreef Tweak-Metallica het volgende:

[..]

Ja, maar dat is waarschijnlijk downstream, en de muziek moet ook nog eens upstream :) Ik zou het niet met minder dan 128 Kbit upstream doen. (512/128 is een redelijke standaardverhouding voor DSL/Cable)
Maar ik begrijp dus goed dat het gaat om live muziek over te brengen, of moet je even een keer 300 MB aan muziek overpompen?
[..]

Bedenk wel dat zo'n remote-beheer proggie dodelijk is voor de upstream bandbreedte van je DSL lijn :{
1. het is sDSL van 512kbit, dus up en down
2. met extern bureaublad van XP valt dat erg mee...

• martijnn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-08 07:14
Op zaterdag 29 juni 2002 20:17 schreef SH007 het volgende:

[..]

1. het is sDSL van 512kbit, dus up en down
2. met extern bureaublad van XP valt dat erg mee...
Yes, punten 1 en 2 kloppen (synchroon lijntje).
Momenteel gebruiken we al een remote utility (Remote Administrator) en dat werkt perfect.

Het shoutcast idee is een prima idee, gaan we binnenkort een keer proberen!

Thanks!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:31
Shoutcast is idd perfect hiervoor.

met 512kbit moet dat zeerzeker lukken..

voor de reply's hierboven:
sdsl = Synchronyous (ofzo) DSL, dus up-en-down gelijk..

adsl = Async, dan is down idd sneller dan up.

Als je een MP3stream luistert van bv di.fm, die zijn 128Kbit. Is kwalitatief al prima voor radiouitzending. in jouw geval 160 pakken, bandbreedte genoeg, houd je alsnog speling zat over.

Op shoutcast.com staat een tutorial.. sim-pel.
In 10min kun je het draaiend hebben...
Zet je server alleen private, anders komt ie in de shoutcast listing en kan iedereen luisteren (=bandbreedte zo vol, en skips)
Pagina: 1