Toon posts:

[G4] Aanschaffen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Yo, ik ben van plan een apple aan te schaffen,

Maar daar zit Standaard Geforce2/4 MX in, kan ik deze simpel vervangen door me eigen gf3?

En waar kan ik eigenlijk Apple comps kopen, ik zie echt nergens shop die ze verkopen...

Ik heb het duz over de Powermac G4 (de tower) duz niet de imac..

• nnk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:33

nnk

Spreek uit: en en kaa

volgens mij kan je NIET zomaar je geforce3 d'r in gooien hoor :)
dan moet je geen apple kopen denk ik, dat zijn complete pc's en zijn niet erg makkelijk te veranderen.

waar je ze kan kopen?
er zijn macintosh winkels, zoek maar rond, in de grotere steden zijn er genoeg, en anders zijn er altijd nog de normale winkels, misschien niet in elke, maar er zullen er toch nog wel staan

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Op zaterdag 29 juni 2002 19:43 schreef markster het volgende:

En waar kan ik eigenlijk Apple comps kopen, ik zie echt nergens shop die ze verkopen...
Aste: http://www.apple.com/nl/buy/

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Verwijderd

http://www.apple.com/nl/buy/ :)

edit: toch maar eens een typecursus gaan volgen |:( :P.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 29 juni 2002 20:01 schreef nnk het volgende:
volgens mij kan je NIET zomaar je geforce3 d'r in gooien hoor :)
dan moet je geen apple kopen denk ik, dat zijn complete pc's en zijn niet erg makkelijk te veranderen.

waar je ze kan kopen?
er zijn macintosh winkels, zoek maar rond, in de grotere steden zijn er genoeg, en anders zijn er altijd nog de normale winkels, misschien niet in elke, maar er zullen er toch nog wel staan
ow, maar ik heb me toch bedacht want ik zag net een beetje de prijzen en dan heb ik maar een MX, daar doe ik het niet voor, alhoewel de Emac nog wel redelijk te betalen is..

Is de Emac wat? specs:

Summary
384MB SDRAM - 2 DIMMs
700MHz PowerPC G4
40GB Ultra ATA drive
24x10x32x CD-RW drive
NVIDIA GeForce2 MX 32mb
Mac OS X and Mac OS 9 included

Vind het wel een vet ding, ik wil gewoon een mooi dingetje op me bureau hebben en ik vind Apple zowiezo kickass, heb veel met de G4 Cube gewerkt en vond het echt top. :+

Maar is deze Emac wat dan?

Verwijderd

die specs zien er goed uit :)
Macs zijn cool :D, maar wel duur helaas.

Verwijderd

Op zaterdag 29 juni 2002 20:08 schreef markster het volgende:

[..]

ow, maar ik heb me toch bedacht want ik zag net een beetje de prijzen en dan heb ik maar een MX, daar doe ik het niet voor, alhoewel de Emac nog wel redelijk te betalen is..

Is de Emac wat? specs:

Summary
384MB SDRAM - 2 DIMMs
700MHz PowerPC G4
40GB Ultra ATA drive
24x10x32x CD-RW drive
NVIDIA GeForce2 MX 32mb
Mac OS X and Mac OS 9 included

Vind het wel een vet ding, ik wil gewoon een mooi dingetje op me bureau hebben en ik vind Apple zowiezo kickass, heb veel met de G4 Cube gewerkt en vond het echt top. :+

Maar is deze Emac wat dan?
Klopt ja, mac's zien er gewoon gelikt uit. Jammer dat de Cube eigenlijk geflopt is, 't was gewoon een mooi ding.

Verwijderd

Topicstarter
700mhz G4 is bijna 2-4x sneller dan een pentium op 700mhz toch?

Maar hij is in Nederland veel duurder :(

Zag hem net voor 1300 dollar met meer geheugen en een standaard eronder en hier is ie 1545 euro met 128mb ram :(

Verwijderd

Op zaterdag 29 juni 2002 20:12 schreef markster het volgende:

Zag hem net voor 1300 dollar met meer geheugen en een standaard eronder en hier is ie 1545 euro met 128mb ram :(
idd, mhz moet je niet naar kijken, dit is zeker XP 1600+ performance :), maybe meer.
En tsja, apple is duur, hiero zeker. Misschien dat je iets in Duitsland kan regelen?

Verwijderd

Op zaterdag 29 juni 2002 20:12 schreef markster het volgende:

Je moet geen Apple met een pentuim gaan vergelijken, dan ben je niet goed bezig denk ik. In nederland kun je er alleen goedkoop aan komen als je em tweede hands kunt kopen of kennissen hebt bij een Apple dealer (inkoopsprijs).

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 29 juni 2002 20:14 schreef jeroenbeekman het volgende:

[..]

Je moet geen Apple met een pentuim gaan vergelijken, dan ben je niet goed bezig denk ik. In nederland kun je er alleen goedkoop aan komen als je em tweede hands kunt kopen of kennissen hebt bij een Apple dealer (inkoopsprijs).
hmm, me pa heeft een bedrijf en die repareert apples en heeft veel shit van apple (daar heb ik ook gewerkt met de Cube, nogmaals: VET DING!! :D)

Misschien kan me pa ook wel goedkoper spul krijgen..

Ik hoop het want ik wil al heel lang een Appeltje..

Maar nog ff over de videokaart heh, is de gf2 MX dan goed genoeg in een Apple G4 700Mhz?

Zou die beter presteren dan me eigen (lelijke :P) pc (Specs zie sig)

Verwijderd

Op zaterdag 29 juni 2002 20:20 schreef markster het volgende:

[..]

hmm, me pa heeft een bedrijf en die repareert apples en heeft veel shit van apple (daar heb ik ook gewerkt met de Cube, nogmaals: VET DING!! :D)

Misschien kan me pa ook wel goedkoper spul krijgen..

Ik hoop het want ik wil al heel lang een Appeltje..

Maar nog ff over de videokaart heh, is de gf2 MX dan goed genoeg in een Apple G4 700Mhz?

in games niet, maar daarvoor koop je natuurlijk ook geen Apple :)
Verder ongeveer gelijk denk ik :).

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-02 20:16

boesOne

meuh

Volgens mij heeft John Carmack op de apple expo Doom3 laten zien op een apple met GF3..
Dus het kan wel.. is een kwestie van de juiste bios erin flashen..

Apple zijn zeker vlot.. maar een emac met XP1600 vergelijken.. kweet niet. Die emac heeft sdram. Bij apple nu echt de bottleneck. Denk dat ie tevergelijken is met een XP1600 + sdram..

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Verwijderd

Topicstarter
hmmm waarom moeten die krengen zo duur zijn :'(

Wil er graag een maar om 2 maanden te werken en dan alleen zo een ding te kunnen kopen vinnik beetje minder..

Dan doe ik het maar met me eigen compie, doet het ook nog flex ;)

Hmm, 2e hands is eigenlijk wel een idee, maar wie wil er nu al een G4 verkopen :?

Verwijderd

Op zaterdag 29 juni 2002 20:35 schreef markster het volgende:
hmmm waarom moeten die krengen zo duur zijn :'(

Wil er graag een maar om 2 maanden te werken en dan alleen zo een ding te kunnen kopen vinnik beetje minder..

Dan doe ik het maar met me eigen compie, doet het ook nog flex ;)

Hmm, 2e hands is eigenlijk wel een idee, maar wie wil er nu al een G4 verkopen :?
wie weet :)

http://wwww.tweakers,net/aanbod.dsp

• Remenic
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12-2025
Op zaterdag 29 juni 2002 20:20 schreef markster het volgende:

[..]

Dat betwijfel ik ten zeerste... Ik heb ooit benchmarks gezien, en de Apple G4 kwam nauw uit de bocht...

Helemaal als je het vergelijkt met een Intel/AMD met twee keer zoveel MHz (wat niet betekend dat intel 2x zo snel is, maar wel dat 't veel moeite zal kosten om sneller te zijn).

1:1 komt Apple idd beter uit, maar wanneer je een 2GHz Intel gaat vergelijken met een 700MHz G4 moet je niet teleurgesteld zijn als je Apple teveel te wensen over laat.

Verwijderd

Op zaterdag 29 juni 2002 20:48 schreef Remenic het volgende:

[..]

Dat betwijfel ik ten zeerste... Ik heb ooit benchmarks gezien, en de Apple G4 kwam nauw uit de bocht...

Helemaal als je het vergelijkt met een Intel/AMD met twee keer zoveel MHz (wat niet betekend dat intel 2x zo snel is, maar wel dat 't veel moeite zal kosten om sneller te zijn).

1:1 komt Apple idd beter uit, maar wanneer je een 2GHz Intel gaat vergelijken met een 700MHz G4 moet je niet teleurgesteld zijn als je Apple teveel te wensen over laat.
zoveel maakt het niet uit hoor, een 700 mhz G4 = ongeveer gelijk aan 1500 mhz p4, AMD XP. :)

Verwijderd

Topicstarter
ja ok, maar ik vind de stijl van apple gewoon cool (macOS x en de bezhuizingen enzo)

maar ik denk dat ik het toch maar bij me eigen computer hou, de apples zijn toch veel te duur :(

Verwijderd

Op zaterdag 29 juni 2002 21:03 schreef markster het volgende:
ja ok, maar ik vind de stijl van apple gewoon cool (macOS x en de bezhuizingen enzo)

maar ik denk dat ik het toch maar bij me eigen computer hou, de apples zijn toch veel te duur :(
tsja, de stijl = idd fantastisch, maar die prijs eh :(.

Verwijderd

Naast de Applestore, waar je iig bto kunt krijgen, zijn er ook nog Macsupport in Uitgeest , Mail-a-mac en voor 2de hands Mac's

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 29 juni 2002 21:07 schreef ByMeSDy het volgende:

[..]

jup echt jammer...

Ik vind macOS veel beter dan windows, hoewel XP er wel dicht in de buurt komt :)

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik zou even wachten. Apple heeft nl raid configs, ddr en de G5 aangekocndigt. Moet in niet al te lange tijd beschikbaar zijn.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• The Dolf
  • Niet online
Op zaterdag 29 juni 2002 21:07 schreef ByMeSDy het volgende:

[..]

Valt best mee hoor. Koop maar eens een merkpc met alles wat een mac ook heeft. Tel daar nog eens een MacOS X licentie bij en het valt mee.

Of ben jij 1 van de weinigen die een XP licentie heeft?

Gezocht!
Router

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 29 juni 2002 21:12 schreef The Dolf het volgende:
Ik zou even wachten. Apple heeft nl raid configs, ddr en de G5 aangekocndigt. Moet in niet al te lange tijd beschikbaar zijn.
ooooehh, daar hoor ik toch ietrs heel moois, DDR en G5, perfecte combinatie alleen dat prijskaartje wil dan al helemaal niet zien denk ik.. 5000 euro voor dual G4 1ghz met gf4 ti en 1,5 Gb geheugen, dan willik niet weten hoe duur de G5 word met DDR geheugen..

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Ik heb je topictitel iets aangepast.

Maarreuhm, waar wilde je die Apple voor gebruiken dan? Voor spellen???
Lijkt me niet zo verstandig ;) Zo'n apple moet je alleen aanschaffen als ie alles kan wat jij wilt en je bijv. veel met grafische zut wilt doen.

Verwacht er iig geen spellen voor (zijn er wel, maar veel minder).

• The Dolf
  • Niet online
Op zaterdag 29 juni 2002 21:14 schreef markster het volgende:

[..]

ooooehh, daar hoor ik toch ietrs heel moois, DDR en G5, perfecte combinatie alleen dat prijskaartje wil dan al helemaal niet zien denk ik.. 5000 euro voor dual G4 1ghz met gf4 ti en 1,5 Gb geheugen, dan willik niet weten hoe duur de G5 word met DDR geheugen..
Zal niet veel duurder worden hoor. Alleen de door jou genoemde config zal goedkoper worden.

Gezocht!
Router

Verwijderd

Topicstarter
holy crap, keek naar de 2e hands shit, en die is niet veel goedkoper :(

• The Dolf
  • Niet online
Op zaterdag 29 juni 2002 21:17 schreef markster het volgende:
holy crap, keek naar de 2e hands shit, en die is niet veel goedkoper :(
Nope. Das ook weer een voordeel van een mac.

Das hetzelfde als een japannertje kopen of een BMW

Gezocht!
Router

Verwijderd

als je zoveel geld kwijt wilt, of je hebt de preformance echt nodig, zoek dan naar een winkel die dual AMD system kan bouwen.

Apple draait nog steeds met PC 133mhz geheugen en dat suckt zwaar. Je kan een superPC samenstellen, om je een idee te geven: Ultra Wide
Adaptec
een paar SCSI HD, Western Digital
Een 19" Flat panel
1~2 Gig Ram
Een vette geluidskaart
Een vette Voeding
Een >:)
Nou ja, jij snappen nu :P

Ik heb heel veel met een Mac gewerkt(Dual G4 ook), maar ja ze hebben lang geen voordeel meer.

Maar aan de andere kant zou ik graag een Titanium Powerbook willen hebben :9~ :9

Verwijderd

Topicstarter
ja maar het is bij apple gewoon het uiterlijk :D

En de stabiliteit natuurlijk van macOS.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 29 juni 2002 21:15 schreef ACM het volgende:
Ik heb je topictitel iets aangepast.

Maarreuhm, waar wilde je die Apple voor gebruiken dan? Voor spellen???
Lijkt me niet zo verstandig ;) Zo'n apple moet je alleen aanschaffen als ie alles kan wat jij wilt en je bijv. veel met grafische zut wilt doen.

Verwacht er iig geen spellen voor (zijn er wel, maar veel minder).
thx, ik was vergeten om nog wat achter [G4] te zetten :D

Maar ik speel de laatste tijd niet veel spellen meer, alleen UT en die is ook op de MAC duz..

Daarbij willik gewoon iets vets op me bureau hebben en dan moet je toch echt bij apple zijn vind ik..

jammer dat het prijskaartje zo lelijk is :P

• nnk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:33

nnk

Spreek uit: en en kaa

over spellen gesproken, er zijn zeer kewle spellen voor de mac :)
ten eerste draait er bijvoorbeeld Unreal op, maar ten tweede maakt ambrosia hele kewle mac-only spellen, zoals de Escape Velocity serie :)

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op zaterdag 29 juni 2002 21:22 schreef Telefoongids het volgende:

Ik heb heel veel met een Mac gewerkt(Dual G4 ook), maar ja ze hebben lang geen voordeel meer.
Mac OS X :9

Verwijderd

Op zondag 30 juni 2002 03:34 schreef svdmeer het volgende:

[..]

Mac OS X :9
Jah, me to I like I like :9~ >:)

sheek ditte: http://www.demacwinkel.nl/
Apple Dealer locator http://rlocator.euro.apple.com/List_Search.taf

ik geef je dit adres omdat ik ervaring heb met deze winkel, zeer profi mensen en vriendelijken helemaal macGekken. Verder is het in amsterdam dus altijd leuk om langs te komen :P

ah chahchacha
Pagina: 1