Toon posts:

Amilo D Series van Fujitsu Siemens

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
We moeten binnenkort een laptop van school aanschaffen (HRO, Communicatie Multimedia Design). Nieuws kwam aan als een schok want de laptop kost 2410 eur. :'( Duur he!

Het is een Amilo D 7800 van Fujitsu Siemens, Pentium 4 2ghz, 512 mb ddram, 40 gb hd, Ati M6P 32 mb, 15" tft, dvd,cdrw combo drive, Advance AC97, ingebouwde lan en modem, enz...

Ik vroeg me af... Zijn er al mensen die deze laptop hebben zo ja, hoe goed/slecht is deze?

Hij is 3,6 kg. Is dat zwaar voor een laptop? Want dit wordt mijn eerste laptop.

Verwijderd

sja, er zijn nog veel meer laptops te koop dan die ene hoor :) Of mag dat niet van school :?
ik raad je aan eens op onderzoek uit te gaan op de bekende hardwaresites voor vergelijkingen (tomshardware.com, anandtech.com, tweakers.net, google.com).

Verwijderd

Waarom zo'n zwaar systeem voor een laptop? Wat wil je er mee gaan doen?

Verwijderd

Topicstarter
Ow wat ik er mee ga doen? Graphics, multimedia en andere computer activiteiten eigenlijk. Zoals jullie denk ik, ik ben min of meer een tweaker. Ja ik weet het, daar is een desktop pc beter voor en goedkoper, maar ik moet er 1 van school hebben, nieuwe regel/trend bij mijn opleiding. Er zijn ook andere laptops, maar meestal heeft het dan een mindere configuratie of duurder, zoals de Sony Vaio GRX416SP, deze heeft bijna dezelfde specs als de Amilo, maar is volgens mij meer dan 3500 eur (Pricewatch). :o

De Amilo die ik krijg heeft een ATI Mobility Radeon video chip, deze is volgens Tom een hele goede ding, nu kun je dus eindelijk op een laptop zware 3D games spelen. Ik ben benieuwd naar dat ding. :9

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-04 17:57

Blamm

Niet meer Smart

Op maandag 01 juli 2002 01:51 schreef Cool_Duck het volgende:
Ow wat ik er mee ga doen? Graphics, multimedia en andere computer activiteiten eigenlijk. Zoals jullie denk ik, ik ben min of meer een tweaker. Ja ik weet het, daar is een desktop pc beter voor en goedkoper, maar ik moet er 1 van school hebben, nieuwe regel/trend bij mijn opleiding. Er zijn ook andere laptops, maar meestal heeft het dan een mindere configuratie of duurder, zoals de Sony Vaio GRX416SP, deze heeft bijna dezelfde specs als de Amilo, maar is volgens mij meer dan 3500 eur (Pricewatch). :o

De Amilo die ik krijg heeft een ATI Mobility Radeon video chip, deze is volgens Tom een hele goede ding, nu kun je dus eindelijk op een laptop zware 3D games spelen. Ik ben benieuwd naar dat ding. :9
Was je vandaag ook op die infodag? ik wel namelijk (13:30)
Mooie laptop maar wel een beetje groot imho.. En waarom ze nou dat LOOX ding de hele tijd lieten zien :?

Verwijderd

ik zou iig voor een ietsje langzamere dell gaan, je kunt daar net zo goed op fotoshoppen, ok 1 seconde langer wachten maar dat boeit toch niet?

die aantal kilo's is redelijk veel ja, een dell zal zeker weten lichter zijn en nog eens minder warm worden (fujitsu siemens gebruikt meestal desktop pentium 4's, btw de p4 2000 m is nog niet uit, dus het is een desktop model..)

succes ;)

(tipje: neem eentje met een groot beeldscherm, inspirion 8200)

• Blamm

Blamm

Niet meer Smart

Tja.. wat ik echter begrepen heb is dat we DEZE laptop moeten aanschaffen, dus dat zij al voor ons gekozen hebben :(

Beeldscherm zit wel snor trouwens. Die 15,1" tft is imho best ruim!

Verwijderd

ik heb vandaag deze laptop besteld bij albert heijn... kost ie 2098 euro.
Lijkt me een erg geschikt dingetje voor die prijs!

Verwijderd

Topicstarter
Razorfist schreef op 01 juli 2002 @ 23:34:
[...]

Was je vandaag ook op die infodag? ik wel namelijk (13:30)
Mooie laptop maar wel een beetje groot imho.. En waarom ze nou dat LOOX ding de hele tijd lieten zien :?
Nee ik was niet aanwezig, had me verslapen jammergenoeg. Ja echt lullig dat we het moeten aanschaffen.

• Blamm

Blamm

Niet meer Smart

Hé Cool_Duck, heb je em al? ik had nog niet eens de factuur binnen dus laat staan dat hij al betaald was ;)
ik zit in klas7 btw

• Blamm

Blamm

Niet meer Smart

Jaah! vandaag eindelijk de factuur binnen. Zometeen eerst ff overmaken en dan maar hopen dat ik hem zsm krijg.

• Blamm

Blamm

Niet meer Smart

Eindelijk! De laptop is binnen!!

Leuke verassing is dat bij thuiskomst bleek dat het om een 2,4 GHz P4 gaat :9~

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06:49
fuck zit ik heel bericht te typen let ik niet op dat het alweer een oude topic is :+

Flickr | Lego collectie

Pagina: 1