Toon posts:

zelf een tv out-kabel maken

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wou eens weten hoe je zelf een TV-out kabeltje maakt, ik heb een scartkabel en wel wat tulpstekkertjes.
Kan iemand mij helpen??

Verwijderd

Simpel, je stopt die scart in je TV, maakt dan een tulp-kabel tussen de Video-in en je TV-out van je PC. :)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:55
www.hardwarebook.net

zoek scart pinout : http://www.hardwarebook.net/connector/av/scart.html

zoek pinout aan de andere kant

pak soldeerbout

soldeer kabels

sluit aan

en als je het goed gedaan hebt: beeld/geluid/whatever

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 29 juni 2002 19:36 schreef Tweak-Metallica het volgende:
Simpel, je stopt die scart in je TV, maakt dan een tulp-kabel tussen de Video-in en je TV-out van je PC. :)
Dat is een waarheid als een koe, maar dan heb ik eerst een schemaatje nodig... En als iemand die voor mij weet te fixen...

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Als je een tv-out kabel kan lenen dan kan je ff doormeten hoe de kabels moeten zitten. Daarna kan je alles goed vast solderen (niet teveel ertussen want ze mogen onderling geen contact maken) als je de goede stekkers hebt gebruikt en alles hebt gesoldeert moet je het voor de zekerheid nog ff doormeten en vergelijken met de andere kabel. Dan moet ie gewoon werken.
Ik zou niet zomaar wat proberen want het kan je kaart ernstig beschadigen.

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Verwijderd

jeps is heel simpel...

neem bijv. coaxkabel (kan ook gewoon snoer) beide kanten effe tulp stekker vast maken. en klaar (beste is het aan elkaar te solderen daarna effe isoleren met isolatie-tape.
___________________ene snoer_______
tulpstekker______andere snoer______tulpstekker

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 09:43

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Tja, FAQ's lezen is ook een idee misschien... In de TV-Out FAQ staan deze schema's gewoon hoor :-P

[edit]
Ik zie trouwens net dat die FAQ een beetje is aangepast... Nou, recentelijk kwam er iig een topic langs waarin dit soort schema's staan, dus als je gewoon effe zou zoeken kom je er vanzelf wel uit (SCART, tv-out en dergelijke zoeken op inhoud ipv onderwerp)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:55
Op zaterdag 29 juni 2002 19:40 schreef kaasie het volgende:
jeps is heel simpel...

neem bijv. coaxkabel (kan ook gewoon snoer) beide kanten effe tulp stekker vast maken. en klaar (beste is het aan elkaar te solderen daarna effe isoleren met isolatie-tape.
Coax is niet aan te raden,verschillen in impedantie.. Werkt overigens wel, maar dat ff terzijde..
Coax is ook fucking dik, dan sloop je je stekkers of pluggen als je pech hebt.

Wat voor VGAkrt heb je? TVout is vaak S-VIDEO. Convertor naar composite past wel in de scartplug.. Audio kan je vanaf geluidskaart maken. Gewoon netjes solderen, nix aan het handje..
Niet met een 100W pistool op je scartplug gaan lassen natuurlijk :)

En niet solderen als je het nog nooit gedaan hebt, kans dat je iets fout doet is altijd aanwezig, verneuk dan maar een oefenprintje, ipv een vette kortsluiting en je videokaart naar de maan te helpen.

Verwijderd

Op zaterdag 29 juni 2002 19:42 schreef DJSmiley het volgende:

[..]

Coax is niet aan te raden,verschillen in impedantie.. Werkt overigens wel, maar dat ff terzijde..
Coax is ook fucking dik, dan sloop je je stekkers of pluggen als je pech hebt.
Coax kan best, die verschillen in impedantie kan je verwaarlozen lijkt me. Als je kwaliteits 75 Ohms kabel hebt heb je betere beeldkwaliteit dan bij een dun tweelingsnoer :P

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 29 juni 2002 19:38 schreef DJSmiley het volgende:
www.hardwarebook.net

zoek scart pinout : http://www.hardwarebook.net/connector/av/scart.html

zoek pinout aan de andere kant

pak soldeerbout

soldeer kabels

sluit aan

en als je het goed gedaan hebt: beeld/geluid/whatever
Hier heb ik wat aan! Zal het proberen!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zo'n via Epia bordje, met alles der op en der aan. Er zitten twee tv-outs op, namelijk een tulp en een s-vhs. En die tulp wil ik gebruiken

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.geocities.com/ruurdvdweide/scart

Ik heb nu een tulpkabel voor het beeld geknipt, op welke pinnetjes moet ik deze twee aansluiten?

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Tipje... maak eens gebruik van de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 29 juni 2002 20:32 schreef wfvn het volgende:
Tipje... maak eens gebruik van de [afbeelding]
Zal ik in het vervolg doen! Maar kan iemand me helpen?

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op zaterdag 29 juni 2002 20:34 schreef weide55 het volgende:

[..]

Zal ik in het vervolg doen! Maar kan iemand me helpen?
volgens mij pinnetje 17 en 20:

17 VGND Composite Video Ground
20 VIN Composite Video In / Luminance

waarbij je de buitenste ring van de tulp aan 17 hangt en het pennetje aan 20

Verwijderd

Op zaterdag 29 juni 2002 20:30 schreef weide55 het volgende:
[afbeelding]

Ik heb nu een tulpkabel voor het beeld geknipt, op welke pinnetjes moet ik deze twee aansluiten?
Pinnetjes?? van je scartstekker?? je moet er gewoon één kopen waar met tulp aansluitingen voor audio+video op je scart

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op zaterdag 29 juni 2002 20:36 schreef kaasie het volgende:

[..]

Pinnetjes?? van je scartstekker?? je moet er gewoon één kopen waar met tulp aansluitingen voor audio+video op je scart
ik geloof niet dat dat hier gevraagd wordt :z

Verwijderd

De beste kabel die je kan gebruiken voor deze doeleinden is de standaard audio kabel (die met tulpjes (ofwel RCA stekkers) aan elke zijde waar je cd-speler/radio/ed met de versterker oid verbind) alleen dan natuurlijk zonder de stekkertjes maar gewoon een paar meter. Kan je zo kopen bij een goeie electroboer. Zal ik eve spieken wat ook alweer de scart aansluitingen zijn ...

pin 2 - audio in rechts
pin 4 - audio ground
pin 6 - audio in links
pin 17 - video ground
pin 20 - video (composiet) in

Verwijderd

Hierbij het verzoek de editknop te gebruiken en eerst zelf op onderzoek uit te gaan.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.