[oe] e-mailadres voorgoed blokkeren

Pagina: 1
Acties:

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-07 08:57

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Ik krijg de laatste tijd ook van die irritante virusmails... 'For ur friends' en 'Look at this nice screensaver' enzo...
nougoed, ze zijn wel bekend, en ik heb het geluk dat de mailserver de attachments al filtert en replace't met een .txt bestandje. Maar het komt nog wel bij me aan!

Ik krijg de mails van een bepaald, voor mij onbekend persoon, ene elizabeth, en ik wil van haar af!
Ik gebruik dus Outlook Express, ik wil niet overstappen naar Outlook. Nu heb ik al berichtregels ingesteld zodat de mails die van haar komen automagisch verwijderd worden, genegeerd worden en als gelezen gemarkeerd worden. Helaas blijft OE maar melden dat hij nieuwe e-mail heeft. OE staat bij mij de ganse dag geminimaliseerd in tray en ik krijg dus telkens meel binnen. Leuk, ga kijken, neehoor, is het die trut weer... :r ;) maar dat icoontje in mn tray moet weg, dus ik verwijder dat bericht. Vervolgens komt er nog 20 seconden later een bericht van 'Mail Delivery Subsystem' aan, die zegt dat de mail niet verzonden kon worden :?

Ik heb die muts zelf ook al geprobeerd te e-mailen maar de e-mail komt retour; het zal wel een simpel spam adres zijn onder de lieve naam elizabeth (ik kots er onderhand van!) Ik heb haar geblokkeerd met de functie 'Afzender blokkeren' en ze staat dus op die block-lijst, maar e-mail van haar komt nog gewoon binnen op een wazige manier en wordt (waarschijnlijk volgens de berichtregel) naar de map Verwijderd gesleept.

Ik wil van haar af, ik word er gek van... :'( ik heb al in Zonealarm gekeken maar die heeft geen blokkeer-systeem voor e-mailadressen... ik moet toch wat :?

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
mailtje naar je provider onder de noemer "abuse" :?

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
in plaats van OE in de tray te zetten zou je een third party programma kunnen installeren in je tray die je email headers binnenhaalt (scheelt je vast ook resources). Ik gebruikte Poptray (te vinden op http://poptray.crause.co.za/). Deze is helemaal gratis. En het leuke is: hij kan ook spam filteren, dus voordat outlook ermee aan de gang gaat.

Ik weet alleen niet hoe diep die spam filters gaan.

Human Bobby

Verwijderd

probeer het eens met je email-server.. als je bijv. hotmail gebruikt kun je het hier blokken. Bij de meeste emailservers kun je emailadressen blokken

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-07 08:57

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Hee, goed idee :)
Ik ga even mn hoster een mailtje sturen of hij dat adres wil blocken :) !

Het is namelijk niet mail van mn provider maar op mn domeinnaam...

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• gumtree
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-08 23:58
Op zaterdag 29 juni 2002 19:26 schreef Justice het volgende:
in plaats van OE in de tray te zetten zou je een third party programma kunnen installeren in je tray die je email headers binnenhaalt (scheelt je vast ook resources). Ik gebruikte Poptray (te vinden op http://poptray.crause.co.za/). Deze is helemaal gratis. En het leuke is: hij kan ook spam filteren, dus voordat outlook ermee aan de gang gaat.

Ik weet alleen niet hoe diep die spam filters gaan.
mailwasher werkt perfect, in combinatie met een aantal spamsites zoals spamcop wordt spam opgevangen en eventueel gebounced naar de verzender. ik ben van de dagelijkse 20 spammailtjes terug gegaan naar een stuk of 4. Ook dit progje is gratis alhoewel registeren wel op prijs gesteld wordt.

Verwijderd

Op zaterdag 29 juni 2002 19:23 schreef Dark Blue het volgende:
OE staat bij mij de ganse dag geminimaliseerd in tray
Hoe heb jij dat gedaan? Toevallig doormiddel van minimizer? :o :)

• wicher|IA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-04-2023
Uhm, is het ipv spam niet een slachtoffer van een virus? Het Yaha-virus bijvoorbeeld?

Ik dacht dat dat zulke dingen verstuurde, ik heb er zelf ook wel eentje binnengekregen.

Verwijderd

Op zaterdag 29 juni 2002 21:46 schreef gumtree het volgende:

[..]

mailwasher werkt perfect, in combinatie met een aantal spamsites zoals spamcop wordt spam opgevangen en eventueel gebounced naar de verzender. ik ben van de dagelijkse 20 spammailtjes terug gegaan naar een stuk of 4. Ook dit progje is gratis alhoewel registeren wel op prijs gesteld wordt.
cool geweldig programma.
Je bent me held :)

• Nibbles
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-04 12:46

Nibbles

just nibb it

Ik krijg precies dezelfde spam. Ook van mensen die ik niet eens ken. Er wordt dan ook gefaked dat je een mailtje hebt verstuurd en dat die niet is aangekomen, wat dus niet waar is.

Het zijn nog bestaande adressen ook. Als je bijvoorbeeld op http://members.msn.com/<adres> kijkt is er een heel profiel ingevuld etc. (3 hotmail accounts waar ik de spam van kreeg).

Het stomme is dat ik ze niet eens ken, dus ik zou niet weten hoe ik in hun adresboek gekomen moet zijn.

Het gespam begint al minder te worden nu gelukkig. *klop* *klop*

Verwijderd

Dit is zeker weten het Yaha-virus. Ik heb er ook een stuk of wat gekregen: "Hi, check the attachment, CU" en dan een of ander scr-file of Office XP serial fakie erbij.

De lieve Elizabeth kan hier niets aan doen, aangezien de mail niet bij haar vandaan komt, maar bij iemand die jou in je adresboek heeft staan. Yaha zet er een andere afzender in.

Als je geluk hebt kan je het IP-adres van de afzender bekijken, en um daar op blocken, als het een vast IP is iig. Fwd naar providers willen ook wel helpen, die hebben meestal wel een paar techies die snappen wat ze er mee moeten. Niet het attachment meesturen :+

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-01 19:40

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Ook hier bedankt gumtree voor de tip van mailwasher.
De manier van free/share-ware is een hele goede.
Eerst proberen en dan zelf bepalen wat het je waard is.
Mijn eerst indruk is dat het volle pond.

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Pagina: 1