Toon posts:

kabel internet router

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Met welke kabel internet router kan ik het best en makkelijkst internet delen met computers waar allemaal xp op staat.
Het doel is dat ik alle computers kan voorzien van internet (Wanadoo Premium). En dat alles gedaan kan worden daarmee bedoel ik ook het ontvangen van files bij het chatten en het liefst ook zo veilig mogelijk, daarmee bedoel ik als iemand gehacked wordt (mijn geliefde schoonzusje) dat niemand anders daar zo snel last van heeft.

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:49

Phusebox

Karmakeizer Azijnpissen

www.routershop.nl

redelijk uitgebreid aanbod
als je klikt op routers
dan zie je oa. de Draytek Vigor 2200E

die lijkt me wel geschikt

failure is the only option

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 29 juni 2002 19:19 schreef Phusebox het volgende:
www.routershop.nl

redelijk uitgebreid aanbod
als je klikt op routers
dan zie je oa. de Draytek Vigor 2200E

die lijkt me wel geschikt
Het gaat er om dat het zo simpel mogelijk is, want ik ben al niet zo'n wonder in computers vind ik.
Ik kan nog net een netwerk aanleggen en daar ben ik al helemaal happy mee.
De prijs maakt mijn niet uit maar het gaat om dat ik alles kan doen en zo simpel mogelijk.
(vooral dat er alles gedaan kan worden alsof je direct internet hebt is een harde eis van mijn schoonvader)

• dvdhoek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-08 21:59
Zie [topic=494664]

Ik zou je aanraden voor XP een router met UPNP ondersteuning te nemen. Ofwel een Linksys of de goedkope Repotec RP-IP515H / RP-IP518H.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 29 juni 2002 19:23 schreef dvdhoek het volgende:
Zie [topic=494664]

Ik zou je aanraden voor XP een router met UPNP ondersteuning te nemen. Ofwel een Linksys of de goedkope Repotec RP-IP515H / RP-IP518H.
waarom een UPNP?

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:54
Op zaterdag 29 juni 2002 19:25 schreef icefire het volgende:

[..]

waarom een UPNP?
Een eis van zijn schoonvader was dat elke pc internet moest hebben alsof de pc direct op internet zit. Dit kan echter niet als je NAT (internet delen) gebruikt (problemen met direct connecten bij spelletjes, chatten en file sharing).

UPnP maakt het voor programma's mogelijk om dynamisch poorten door te sluizen zodat applicaties wel van internet gebruik kunnen maken alsof ze een directe verbinding hebben. Voor zover ik weet is MS Messenger de enige die er nu echt gebruik van kan maakt.

Het delen van Internet zal echter altijd nadelen behouden, omdat sommige applicaties echt vereisen dat ze direct op het net zitten en niet achter een NAT router.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie hier een scherm voor me van Draytek en daar staan bepaalde menu voor me neus http://www.draytek.nl/help/v2200.php?type=2200&fw=2.00a&telco=casema ik neem aan dat dit de software is die je erbij krijgt. Maar wat is wat dan?

Uhm dus als ik geen UPNP heb dan is de kans groot dat ik dus geen directe verbinden heb. HMMM is de software makkelijk van Repotec?
Want zoals ik al heb gezegd ik ben er geen genie in.

• dvdhoek
De Vigor heeft nog GEEN UPNP ondersteuning. Die schijnt te komen met een toekomstige firmware upgrade. Je hebt dit met name nodig als je nog gebruik wilt maken van MSN file transfer en voice/video chats.

En inderdaad helemaal zo werken als direct op internet zitten lukt nooit voor 100%, voor een aantal zaken zul je wat moeten doen, bijvoorbeeld voor het draaien van een FTP server zul je een virtual server moeten instellen. Maar gewoon browsen gaat altijd wel en de wat geavanceerde MSN opties met UPNP.

• Ferdo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-01 17:24

Ferdo

Dido Armstrong :9~

Op zaterdag 29 juni 2002 19:33 schreef icefire het volgende:
Ik zie hier een scherm voor me van Draytek en daar staan bepaalde menu voor me neus http://www.draytek.nl/help/v2200.php?type=2200&fw=2.00a&telco=casema ik neem aan dat dit de software is die je erbij krijgt. Maar wat is wat dan?
Die software zit trouwens niet bij, maar ín de router. Dat is gewoon het scherm waar je de logingegevens moet invullen en of de verbinding bij verbreking direct weer hersteld moet worden (Idle Timeout).

Je krijgt er ook software bij, maar daar gaat het om software om een firmware-upgrade te kunnen uitvoeren.

Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm IC dus geen geavanceerde FTP servers opstellen etc. Maar dat is gelukkig ook niet de bedoeling, het is de bedoeling dat er normaal op gechat kan worden, ge-emailt, gedownload en spellen gespeeld kunnen worden. Meer is er niet nodig. We gaan geen servers draaien enzo. Ik ben dan nog degene die het er meest mee doet. En dat is downloaden van peer to peer, internetten, chatten, spellen spelen en misschien nog ooit als ik er tijd voor heb een homepage maken.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 29 juni 2002 19:42 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Die software zit trouwens niet bij, maar ín de router. Dat is gewoon het scherm waar je de logingegevens moet invullen en of de verbinding bij verbreking direct weer hersteld moet worden (Idle Timeout).

Je krijgt er ook software bij, maar daar gaat het om software om een firmware-upgrade te kunnen uitvoeren.
Ic maar ik heb de routers zo eens bekeken en ze hebben geen van allen die NPUPgebla erop zitten.
Maar toch bedankt.

• dvdhoek
Op zaterdag 29 juni 2002 19:33 schreef icefire het volgende:

Uhm dus als ik geen UPNP heb dan is de kans groot dat ik dus geen directe verbinden heb. HMMM is de software makkelijk van Repotec?
Want zoals ik al heb gezegd ik ben er geen genie in.
Ja de software is simpel. De volgende stappen zijn voldoende:
- Open instellingen via browser: http://192.168.0.1
- Indien je Chello hebt: ga eerst naar Advanced en stel het MAC adres in van je oorspronkelijke netwerkkaart. (te achterhalen met ipconfig /all onder een command prompt, of op je Chello contract)
- Run de setup wizard, en geef, als je At Home hebt, de juiste computernaam
- Zet onder advanced, options UPNP aan
- Zet de DoS firewall uit, deze houdt UPNP tegen (gewone firewall blijft gewoon werken)
- Configureer, indien je dat wilt, de printerpoort op de router

Op de XP clients, via
Start, Control panel, Performance and maintenance, Administrative tools, Services, UPNP service op Automatic zetten en dan rebooten.

Ik heb zelf de Repotec, hoe de instellingen werken op de Linksys weet ik niet, maar vast even simpel. Linksys werkt volgens mij ook nauw samen met Microsoft in de ontwikkeling/ondersteunig van UPNP, Repotec volgens mij niet. Een Linksys is iets duurder maar kwalitatief wellicht beter.

• Remi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08 17:19

Remi

Moo!

• dvdhoek
Volgens mij heeft de Sitecom DC-201 ook UPNP ondersteuning, alleen noemen ze het niet bij naam. Met een firmware upgrade ondersteunen ze voice en video, dus ik neem aan via UPNP.

Verwijderd

Topicstarter
oke ik heb hier dus een Repotec en een Linksys als optie en de Linksys is dus kwalititatief beter. Wat is er zo veel beter aan dan. (geld boeit trouwens niet zo als het maar makkelijk te gebruiken en goed is zonder al teveel problemen en geblabla)

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-08 16:29
Op zaterdag 29 juni 2002 19:52 schreef Remi het volgende:
Linksys BEFSR41 :)
De BEFSR11 is eigenlijk hetzelfde maar zonder ingebouwde HUB, dus goedkooper (weet alleen niet of het een Hub of Switch is).
Ik heb de BEFSR11 en hij werkt perfect. Soms wat upload probleempjes (nu opgelost.).

|>

• C0nscious
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-08 16:20

C0nscious

Mysteryman.

Hier een Zyxel Prestige 314 (+ 4poorts 10/100 switch), altijd superstabiel en snel hier. Kan met PPPoE (casema o.a. dus) overweg en zodra hij geconfigged is hoef je hem nooit meer aan te raken. Ziet er ook best lekker uit niet? :9~

Afbeeldingslocatie: http://www.zyxel.fr/news/photos_presse/passerelle/P314/p314.jpg

"My life has taken another turn again. The days can go on with regularity over and over, one day indistinguishable from the next. A long continuous chain. Then suddenly, there is a change."

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-06 11:13

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Op zaterdag 29 juni 2002 19:56 schreef dvdhoek het volgende:
Volgens mij heeft de Sitecom DC-201 ook UPNP ondersteuning, alleen noemen ze het niet bij naam. Met een firmware upgrade ondersteunen ze voice en video, dus ik neem aan via UPNP.
dat klopt als een bus, dit routertje is erg makkelijk te configen, sterker nog je hoeft em bijna niet te configen plug and play :D

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Verwijderd

US Robotics Broadband Router!
Heb ik en werkt als een tiet!

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

Pogostokje

* twiet *

Ik zou me niet blindstaren op dat UPNP. Het is een nog niet 100% ondersteunde techniek en er gaan horror verhalen rond over de beveiliging ervan.

Maak je gebruik van NAT (wat elke router ondersteunt) dan zal 98% van de software direkt werken. Alleen sommige games en servers vereisen een eenmalige configuratie in je router. Maar dat is zo gepiept en voorbeelden staan overal op internet.

Geld speelt niet echt heel veel een rol, vaak is het zo dat hoe duurder hoe meer mogelijkheden ... niet hoe beter. Een router is een router, die basis hebben ze allemaal. Je betaalt voornamelijk voor de overige mogelijkheden waar jij, zo te horen, niet op zit te wachten.

Ik kan je zelf een Draytek Vigor 2200 of een Linksys aanbevelen, daar heb ik zelf ervaring mee. De Linksys komt wat knulliger over in mijn ogen, de configuratie stelt weinig voor en ALS je een keer geavanceerd wil doen dan gaat dat niet. De Draytek bevat alles wat je nodig hebt. Er zullen nog wel meer types zijn die geschikt zijn, maar daar heb ik geen ervaring mee.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

• dvdhoek
Op zondag 30 juni 2002 00:30 schreef Pogostokje het volgende:
Ik zou me niet blindstaren op dat UPNP. Het is een nog niet 100% ondersteunde techniek en er gaan horror verhalen rond over de beveiliging ervan.
Als je echter gehecht bent aan voice/video en file transfer via MSN heb je met de niet UPNP routers toch echt een probleem. Beveiligingsissues spelen volgens mij met name een rol bij servers die UPNP hebben draaien. Ik heb nog nooit een verhaal gehoord van een hack via een UPNP router. Zorg er wel voor dat je de UPNP security patch van Micrsoft installeert op de clients.
En je kunt UPNP ook uitzetten als je het echt niet vertrouwt. Het is volgens mij wel een techniek die in de toekomst meer zal worden toegepast.

En om even terug te komen op de Repotec. Ik gebruik zelf met veel plezier de RP-IP515H. Ik zou ook geen andere willen op dit moment, hij was namelijk relatief goedkoop (toen iets van 125 Euro, nu volgens mij 112). ondersteunt UPNP en heeft ook nog een een ingebouwde 4 poorts Switch en printer server. Bij sommige mensen loopt ie echter wel eens vast las ik op het forum. Bij mij is dat in een half jaar 3 keer gebeurd, ff stekker eruit en erin en hij draaide weer. De laatste keer dat dat nodig was is inmiddels ook alweer meer dan een maand geleden.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier Linksys, Repotec, Draytek, Sitecom, Zyxel en een US Robotics. Wat moet ik nu nemen? Want ik ben best wel in de war van al die verschillende soorten. Het enige wat het best bij mij is blijven hangen is die UPNP ondersteuning voor de zogenaamde directe verbinding. |:(

Hoofdzaak is dus alleen downloaden, chatten, games spelen, uploaden, email, browsen en dat allemaal zonder om de haverklap te gaan configureren en te gaan rebooten. Het moet gewoon doen en stabiel zijn.

Niet te veel luxe dus geen draadloos gedoe ofzo iets.

We zijn met 3 computers en dan is het ook niet de bedoeling dat als iemand aan het downloaden is dat de rest gigantisch langzaam is met internetten.

Verwijderd

Op zondag 30 juni 2002 11:03 schreef dvdhoek het volgende:

[..]

Als je echter gehecht bent aan voice/video en file transfer via MSN heb je met de niet UPNP routers toch echt een probleem.
Niet waar.
Je kan een gateway (avirt voice) installeren op je server en het op die manier oplossing.

UPNP is aanzetten is altijd gevaarlijker dan uitzetten ;)

• dvdhoek
Op zondag 30 juni 2002 15:36 schreef icefire het volgende:
Ik heb hier Linksys, Repotec, Draytek, Sitecom, Zyxel en een US Robotics. Wat moet ik nu nemen?
Hangt er ook vanaf wat je wil en wat je ervoor wilt uitgeven. Wil je geen printserver, koop dan de Linksys. Wil je minder uitgeven, ga dan voor de Repotec. En de Sitecom lijkt me ook een goede keuze.

• dvdhoek
Op zondag 30 juni 2002 15:41 schreef VipTweak het volgende:

[..]

Niet waar.
Je kan een gateway (avirt voice) installeren op je server en het op die manier oplossing.
Kun je dat uitleggen op
[topic=437046]
?
Ik ken nog niemand die het gelukt is MSN Voice en video chat te laten werken zonder UPNP.

• Pogostokje
  • Nu online

Pogostokje

* twiet *

Ik ken nog niemand die het gelukt is MSN Voice en video chat te laten werken zonder UPNP.
Gebruik dan ook geen MSN maar een GOED programma. :)

• Pogostokje
  • Nu online

Pogostokje

* twiet *

Als je echter gehecht bent aan voice/video en file transfer via MSN heb je met de niet UPNP routers toch echt een probleem.
Als je je hardwarekeus moet laten afhangen van een stukje software die te slecht is om op de 'normale' manier te werken dan vraag ik mij ernstig af of je wel goed bezig bent.

Verwijderd

Ik zit hier met een wanadoo premium met 4 pc's te internetten achter een Draytek Vigor 2200E.

Er zit zelfs een blaadje bij welke je verteld hoe je 'm moet configureren voor wanadoo.

binnen 10 sec. hadden al mijn pc's een verbinding naar buiten.

Kan gamen, chatten (alle prog's), etc. Ik heb 'nog' niets gevonden wat er niet kan (internet dan). Bij iedereen waar ik kom die problemen heeft met sharen enzo heb ik er 1 mogen installeren.

Heel kort;

Draytek Vigor 2200E + Wanadoo premium = een uitkomst!

• TuLPMaN
  • Laatst online: 19:22
Dat zou ik ook wel willen weten... heb hier een Edimax routertje...alles werkt perfect maar geen voice/video shit meer van msn :(

Bladiebla!

• htol
  • Laatst online: 29-04-2024
Ga voor de Vigor 2200E
Die is heel makkelijk te instaleren ;)
ff inloggen loginnaam, passwd en always on aan, dan ff instellen in windows dat hij z'n ip verkrijgt van de router en klaar is kees :P

• dvdhoek
Op zondag 30 juni 2002 16:33 schreef TryToListen het volgende:
Ik zit hier met een wanadoo premium met 4 pc's te internetten achter een Draytek Vigor 2200E.

...

Kan gamen, chatten (alle prog's), etc. Ik heb 'nog' niets gevonden wat er niet kan (internet dan).
...
.
Msn voice en video dus :)

Verwijderd

als je een leuke router wil hebben voor een leuke prijs dan is er eentje van E-Tech voor € 140,00.
en als je voor een wat duurdere gaat zou ik zeggen degene van sitecom (€ 180,00), beide zijn erg makkelijk in te stellen.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:09

Predator

Suffers from split brain

[search=welke router]

Daar staat genoeg info

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.