Toon posts:

hdtjes trippen? (2)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb mn oude niet ide 80 conductor cable (schaam schaam) vervangen door wel een ide 80 conductor cable, nu als ik alle 2 hds aansluit, master= 15 gig maxtor @ 7200 rpm, slave= 60 gig maxtor @ 5400 rpm

nu heb ik de 15 gig boven de 60 gig hangen in me kast, dus eerst sluit ik de 60 gig aan op het eerst deel van de kabel (om het zo maar even te zeggen) en die 15 op het 2e deel van de kabel, pakt ie alleen die van 60 gig maar als slave geen master te bekennen, rag ik de kabels uit die 60 gig hd pakt ie de master gewoon.. ik wil natuurlijk wel mat alle 2 de hdtjes kunnen werken.

help mij?
BVD!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:28
Je heb ze wel goed ingesteld ?

master / slave
of
cable select / cable select ?

Wil in de haast nog wel es verkeerd gaan :)

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Verwijderd

Als je verder niks veranderd heb lijkt het wel gewoon een foutje in de kabel. Het zou iig gewoon moeten werken.

Verwijderd

kabels goed aangesloten?

Verwijderd

Belanrijk bij 80-Polige kabels.... Master-Drive MOET aan t einde van de kabel.... :o

Verwijderd

Op zaterdag 29 juni 2002 20:46 schreef olaf.b het volgende:
Belanrijk bij 80-Polige kabels.... Master-Drive MOET aan t einde van de kabel.... :o
Precies .. anders werkt het niet ... wordt geloof ik altijd sterk benadrukt in mobo boekjes ;)

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08-2025

dr.lowtune

Deugt niet

Op zaterdag 29 juni 2002 19:16 schreef Chillen het volgende:
ik heb mn oude niet ide 80 conductor cable (schaam schaam) vervangen door wel een ide 80 conductor cable, nu als ik alle 2 hds aansluit, master= 15 gig maxtor @ 7200 rpm, slave= 60 gig maxtor @ 5400 rpm

nu heb ik de 15 gig boven de 60 gig hangen in me kast, dus eerst sluit ik de 60 gig aan op het eerst deel van de kabel (om het zo maar even te zeggen) en die 15 op het 2e deel van de kabel, pakt ie alleen die van 60 gig maar als slave geen master te bekennen, rag ik de kabels uit die 60 gig hd pakt ie de master gewoon.. ik wil natuurlijk wel mat alle 2 de hdtjes kunnen werken.

help mij?
BVD!
BVD: binnenlandse veiligheids dienst |:( maar iig sluit ik me aan bij de personen boven mij, ff alles checken!

edit:
typo

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 29 juni 2002 21:14 schreef dr.lowtune het volgende:

[..]

BVD: binnenlandse veiligheids dienst |:( maar iig sluit ik me aan bij de personen boven mij, ff alles checken!

edit:
typo
bij voorbaat dank
en als die kabel nou kruist kan dat want de master hangt boven de slave?

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Op zondag 30 juni 2002 11:40 schreef Chillen het volgende:
bij voorbaat dank
en als die kabel nou kruist kan dat want de master hangt boven de slave?
Ehm, een beetje rustig mag ook wel :(

En nee, als die kabel kruist maakt dat niks uit.. De master moet aan het eind van de kabel.. Simpel!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Kun je de HDDs niet omwisselen?

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 22:20

PcDealer

HP ftw \o/

Op zondag 30 juni 2002 12:26 schreef Twynn het volgende:

[..]

Ehm, een beetje rustig mag ook wel :(