[MF] inkoopacties... ? paar vraagjes

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-10 22:46

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Topicstarter
Op vrijdag 28 juni 2002 11:19 schreef Kaj. het volgende:
Aangezien het aantal inkoopacties de spuigaten uitloopt, er te vaak een actie wordt gestart die op niks uitloopt of waarbij het naderhand foutloopt, hebben we besloten om de inkoopacties aan banden te leggen.

Vanaf heden gelden forumwide de volgende regels aangaande inkoopacties:
• Toestemming via mail van de crew van het forum in kwestie is benodigd
• Leverancier moet reeds bekend zijn, en er moet een concreet voorstel/offerte op tafel liggen
• Tweakers.net B.V. en haar crew is op geen enkele manier aansprakelijk voor mislukte acties en is niet bereid te bemiddelen
• Geen bootlegs, namaak of andere shit
• Acties gebeuren volledig op eigen risico
• Geen eigen handel; de actie moet vrijwel non-profit zijn
• De waarde van het ingekochte mag per man niet duurder zijn dan €100; deze waarde geldt als richtlijn en wordt per geval bekeken.

Mochten we redenen hebben om aan te nemen dat iemand de zaak probeert te flessen, krijgt deze onvoorwaardelijk een ban.

Hiermee proberen we het aantal inkoopacties in te perken, en te voorkomen dat voor elke LED een actie wordt gestart; terug naar het wat exclusievere spul dus.

Om te kunnen beoordelen of een inkoopactie al dan niet gerechtvaardigd is, is het makkelijk als je de volgende informatie aan kunt leveren:

• Zijn de artikelen ook in Nederland te bestellen door particulieren? En zo ja, waar?
• Indien de artikelen in Nederland besteld kunnen worden door particulieren, wat is dan de winst voor de participanten? Vergeet hierbij extra kosten zoals bijvoorbeeld verzendkosten niet.
• Hoeveel belangstelling verwacht je? Zoek eventueel het aantal deelnemers van soortgelijke acties in het verleden op.
• Bij hoeveel stuks word de actie rendabel?
• Hoe worden zaken als verkeerd geleverde of kapotte goederen afgehandeld?

De acties die nu lopen kunnen afgemaakt worden: deze nieuwe regels gelden voor inkoopacties die vanaf heden worden gestart.
Ik heb hier een paar vraagjes over:
1. er staat dat artikelen max € 100,- mogen kosten...
> hoe zit dat dan met van die LTX mobo's die je juist door die groeps inkoop zo goedkoop kunt krijgen... Die kosten meer als € 100,- ... :( (verkeerd gelezen ;( )
Wat te doen als er toch veel vraag naar is, en de crew het toch afkeurt :?

2. Geen eigen handel; de actie moet vrijwel non-profit zijn.
> Ik draai nu een inkoopactie en ik vraag aan iedereen die meedoet € 0,50 voor de gedane moeite, mag dit nog dan :?

3. Hoeveel belangstelling verwacht je? Zoek eventueel het aantal deelnemers van soortgelijke acties in het verleden op.
> als je een LCD actie start zoals ik die gestart heb, kon je tellen op 30 mensen, maar in werkelijkheid zit ik nu op meer dan 60 personen, dat had ik van te voren nooit kunnen weten...

4. Hoe worden zaken als verkeerd geleverde of kapotte goederen afgehandeld?
> Dit vind ik wel een goede maar wel moeilijk te regelen...
Als er iets kapot gaat of zo, kun je 't terug sturen... Lijkt me zo...

Al met al vind ik 't wel goede maatregelen. Ik vind 't ook een goede regel dat je eerst goedkeuring van de crew moet hebben, anders loopt alles zo door elkaar!

Mijn eigen actie loopt nu al zo'n 3 maanden :( en zal nog wel even doorlopen, dit komt door verschijdene vertragingen bij verschillenden leveranciers, zoals Kaj al gezien/gelezen heeft... ;)

Is het trouwens niet wenselijk om na de actie een evaluatie te doen en een nazorg topic in acht te nemen...
Een paar inkoopacties van de laatste tijd zijn dit initiatief begonnen en tot nu toe loopt dat goed en tot tevredenheid van de bestellers...

Inkoopacties zijn leuk om aan mee te doen, ook nog wel leuk (en véééél moeite) om op te zetten / te organiseren, maar het moet wel leuk blijven! Door deze regels blijft het in toom te houden, dus ik ben 't er wel mee eens :)

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Op zaterdag 29 juni 2002 19:01 schreef zwahiel het volgende:
Ik heb hier een paar vraagjes over:
1. er staat dat artikelen max € 100,- mogen kosten...
> Wat te doen als er toch veel vraag naar is, en de crew het toch afkeurt :?
Kort gezegd: Dan wordt die inkoopactie niet gehouden ;). Als er na overleg met de crew blijkt dat er redenen zijn om de inkoopactie niet te houden, lijkt het me dat je je daar bij neer moet leggen.
2. Geen eigen handel; de actie moet vrijwel non-profit zijn.
> Ik draai nu een inkoopactie en ik vraag aan iedereen die meedoet € 0,50 voor de gedane moeite, mag dit nog dan :?
Dus niet 2 keer de inkoopsprijs vragen.
3. Hoeveel belangstelling verwacht je? Zoek eventueel het aantal deelnemers van soortgelijke acties in het verleden op.
> als je een LCD actie start zoals ik die gestart heb, kon je tellen op 30 mensen, maar in werkelijkheid zit ik nu op meer dan 60 personen, dat had ik van te voren nooit kunnen weten...
Het gaat dus om een schatting, en er mogen volgens mij best meer mensen mee doen dan die schatting. Het gaat er gewoon om dat ze ongeveer weten hoeveel mensen er meedoen.
4. Hoe worden zaken als verkeerd geleverde of kapotte goederen afgehandeld?
> Dit vind ik wel een goede maar wel moeilijk te regelen...
Als er iets kapot gaat of zo, kun je 't terug sturen... Lijkt me zo...
Iets wat je dus van te voren moet overleggen met degene bij wie je het inkoopt.

Verder kom ik te weinig in [forum=22] om te zeggen of deze regels zinnig zijn, maar als ik de topics hier in [forum=15] mag geloven was er in ieder geval vraag naar maatregelen. Zoek maar eens op inkoopacties in LA :o.

Uiteraard is dit mijn persoonlijke mening, maar aangezien er hier geen enkel modje reageert (zaterdagavond hé :P) toch maar ff reageren ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eth0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 22:14
Zet zoiets in een apart kanaal is er ook meer overzicht want ik vindt dat al die inkoop actie de gewone fora's maar vervuilen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:12
Op zaterdag 29 juni 2002 19:52 schreef Compubiter het volgende:

[..]

Kort gezegd: Dan wordt die inkoopactie niet gehouden ;). Als er na overleg met de crew blijkt dat er redenen zijn om de inkoopactie niet te houden, lijkt het me dat je je daar bij neer moet leggen.
[..]

Dus niet 2 keer de inkoopsprijs vragen.
[..]

Het gaat dus om een schatting, en er mogen volgens mij best meer mensen mee doen dan die schatting. Het gaat er gewoon om dat ze ongeveer weten hoeveel mensen er meedoen.
[..]

Iets wat je dus van te voren moet overleggen met degene bij wie je het inkoopt.

Verder kom ik te weinig in [forum=22] om te zeggen of deze regels zinnig zijn, maar als ik de topics hier in [forum=15] mag geloven was er in ieder geval vraag naar maatregelen. Zoek maar eens op inkoopacties in LA :o.

Uiteraard is dit mijn persoonlijke mening, maar aangezien er hier geen enkel modje reageert (zaterdagavond hé :P) toch maar ff reageren ;).
is dat niet iets waar een [ce]mod op antwoorden moet of heb ik wat gemist de laatste tijd :?

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 30 juni 2002 12:11 schreef Devian het volgende:

[..]

is dat niet iets waar een [ce]mod op antwoorden moet of heb ik wat gemist de laatste tijd :?
zekers, maar ... :)
Uiteraard is dit mijn persoonlijke mening, maar aangezien er hier geen enkel modje reageert (zaterdagavond hé ) toch maar ff reageren .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:50

JvS

Ik heb hem zelf ook

houdt het liever even centraal:
[topic=533859/1/999]

anders gaan we 30 discussies over hetzelfde krijgen.\

Copy paste je post daar maar in.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp