[XSL] xsl:element, ben ik nou zo stom?

Pagina: 1
Acties:

• zoepercavia
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-12-2025
ik ben de laatste paar weken bezig met het leren van XML/XSL, nu vermoed ik dat ik een tijdlang heel omslachtig gewerkt heb.. namelijk dit. Ik heb bijvoorbeeld deze XML:
code:
1
2
3
<root>
   <url>http://gathering.tweakers.net</url>
</root>

ik heb sinds het begin hier op deze manier een link van gemaakt:
code:
1
2
3
4
<xsl:element name="a">
    <xsl:attribute name="href"><xsl:value-of select="root/url"/></xsl:attribute>
Gathering of tweakers
<xsl:element>

nou blijkt dit ook te werken:
code:
1
<a href="{root/url}">Gathering of tweakers</a>

AARRGGH! STOM STOM STOM

mijn vraag is dus nu, zijn er nog nadelen van de laatste manier en waarvoor gebruik je xsl:element dan wel?

Panacea.NL als je geinteresserd bent in IT en Geneeskunde!

Verwijderd

Ik kan me voorstellen dat je xsl:element kan gebruiken voor complexere zaken, zelf heb ik het nooit hoeven te gebruiken.

Verwijderd

Uit m'n XSLT boek:
It provides an alternative to using a literal result element, and is useful especially when the element name or namespace are to be calculated at run-time.

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
zoepercavia: mijn vraag is dus nu, zijn er nog nadelen van de laatste manier en waarvoor gebruik je xsl:element dan wel?
De naam van het element wat je wilt maken is misschien variabel en dan werkt de verkorte notatie uiteraard niet ;) .

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• zoepercavia
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-12-2025
ah... xsl:element is dus een soort meta-element.. thx...

* zoepercavia schopt zich zelf waarom ie ooit xsl:element is gaan gebruiken...

(al mn <a><input> moeten opnieuw)

Panacea.NL als je geinteresserd bent in IT en Geneeskunde!

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
zoepercavia: ah... xsl:element is dus een soort meta-element.. thx...
Nou ja, eigenlijk kan je denk ik <a> beter als 'suiker' zien voor <xsl:element name="a">.
[me=34269]schopt zich zelf waarom ie ooit xsl:element is gaan gebruiken...
Hum ja, als je dat overal gebruikt dat leest natuurlijk ontzettend onduidelijk en zorgt echt voor heel erg veel code :o . Heb je de XSLT tutorial op http://www.xfront.com weleens bekijken? Dit is een hele kwalitatieve PowerPoint presentatie, die heel veel kan helpen als je hem een keertje doorbladerd :) .

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

Pagina: 1