Toon posts:

[slack] SB live 5.1 digital

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Net zo'n mooi soundblaster live 5.1 digital kaartje gekocht.....onder windhoos perfect....Nu ging ik nog slack 8.1 installeren....helaas....bij started kde zegt ie iets van van : ken dsp device niet vinden, output naar /dev/null.... en je raadt het al.../dev/null heb geen speakeraansluiting :9

is er een site waar ik veeeel drivers voor linux kan vinden? Creative zelf geeft geen resultaat :(

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:00
emu10k1

die meot je gebruiken voor die kaart.
* GeeMoney heeft er ook zon 1 :D

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 29 juni 2002 19:05 schreef The_Dart het volgende:
emu10k1

die meot je gebruiken voor die kaart.
/me heeft er ook zon 1 :D
weet je heel toevallig waar ik die ken downloaden? of zit ie standaard in slack 8.1?

Verwijderd

Op zaterdag 29 juni 2002 19:11 schreef Magio het volgende:

[..]

weet je heel toevallig waar ik die ken downloaden? of zit ie standaard in slack 8.1?
Die zit standaard in de kernel ;)

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-08 11:58

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

In de standaard kernel is deze over het algemeen idd al als module meegecompileerd, en dus zou een simpele modprobe -v emu10k1 voldoende moeten zijn...

Als je echt meer wilt kunnen ermee kun je effe naar opensource.creative.com gaan, daar staat een speciale driver met extra opties, maar dit moet mbv kernelpatches en als je semi n00b bent kan dit redelijk lastig zijn...

Verwijderd

Topicstarter
thx, gaan we eens kutten met de kernel...

Verwijderd

Je kunt /etc/rc.d/rc.modules even doorlezen en editen . Daar wordt de module geladen als jij het # even weghaalt :)
Pagina: 1