Toon posts:

2de pc is onstabiel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb dus sinds kort een 2de pc(als o.a. server) draaien specs:
AMD K6-2 300mhz.
128mb intern
Realtek en 3 com netwerk kaartje
sb 128 pci
tnt 2 32mb
250 Watt voeding

Zodra hij word belast (als ik bv. CS erop wil spelen op een netwerk) krijg ik binnen een paar minuten een bauw scherm) soms komt het blauwe schrem ook spontaan.
mijn vraag:
Ligt het aan de voeding of aan de temp?(als ik na het blauwe scherm direct in mijn bios kijk staat er gewoon dat hij 40 Graden is, lijkt me nix om te vrezen).

Ik heb de seach al gebruikt en er is imho niet veel over te vinden.

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
Waarschijnlijk is je geheugen brak. Al een keer andere dimmetjes gebruikt?

Voeding geeft meestal spontane reboots en een te warme proc lock-ups :)

• Memendo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-08 20:16

Memendo

V4-power/Team BSD

OS?
memtest al gedraaid ( advies wat je meestal wel vind met de search)wat heb je allemaal al geprobeert?

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Een blauw scherm :? Vertel eens wat er gemeld wordt :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 29 juni 2002 18:49 schreef zmn het volgende:
Waarschijnlijk is je geheugen brak. Al een keer andere dimmetjes gebruikt?

Voeding geeft meestal spontane reboots en een te warme proc lock-ups :)
Het dim uit mijn client doet pcies het zelfde in die amd als de huidige dus dat valt denk ik af.

Dus jij denkt dat een andere voeding geen kwaad kan ??
Op zaterdag 29 juni 2002 18:49 schreef memendo het volgende:OS?
memtest al gedraaid ( advies wat je meestal wel vind met de search)wat heb je allemaal al geprobeert?
Win 98 zie hierboven, geen memtest gedraait ga ik maar eens doen dan alleen wel vreemd dat het wel goed draait in een Pentium en niet op de amd.
Op zaterdag 29 juni 2002 18:49 schreef We Are Borg het volgende:Een blauw scherm Vertel eens wat er gemeld wordt
dit soort meldingen komen er en dan kan ik ook niet meer terug keren naar mijn explorer of wat dan ook :
code:
1
0x00000008e of oxbf8bbceb

Verwijderd

Topicstarter
Niemand een ID ??^^kick^^

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Misschien een irq conflict?

iStockphoto

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op zondag 30 juni 2002 19:00 schreef White-Fox het volgende:
Niemand een ID ??^^kick^^
Heb je memtest86 al gedraait? En wat is de uitslag?

Verder gokte ik het ook op het geheugen totdat ik jouw bericht las. Je zou misschien de voltages (+5 enzo) kunnen checken om te kijken of je voeding het wel trekt, als de variabelen te ver afwijken kan dat ook leiden tot een instabiel systeem.

Het zou indd. ook een IRQ conflict kunnen zijn, controleer even alle IRQs, haal evt. alle kaarten d'r uit behalve je videokaart en speel vervolgens eens een potje CS.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 30 juni 2002 19:41 schreef Aikeleer het volgende:

[..]

Heb je memtest86 al gedraait? En wat is de uitslag?

Verder gokte ik het ook op het geheugen totdat ik jouw bericht las. Je zou misschien de voltages (+5 enzo) kunnen checken om te kijken of je voeding het wel trekt, als de variabelen te ver afwijken kan dat ook leiden tot een instabiel systeem.

Het zou indd. ook een IRQ conflict kunnen zijn, controleer even alle IRQs, haal evt. alle kaarten d'r uit behalve je videokaart en speel vervolgens eens een potje CS.
Ik zal het eens proberen door de kaarten er 1 voor 1 uit te halen alleen dat memtest86 leg me dat eens uit. Hoe werkt dat precies? Ik heb alleen nog maar zitten versteken van de 1ne naar de andere pc met mijn geheugen.

[googlen]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al wat gevonden via : [topic=174176/1/25] .

Bij freshmeat kun je memtest86 downloaden en dan op een floppy gooien + rebooten. (nooit geweten dat dat zo moest) :+

• Fire_Bird
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-07 16:14
anders zou je altijd nog de SuSe Linux mem test kunnen doen, ik gebruik die zelf wel vanaf mn SuSe Linux cd, gewoon booten, mem-test, klaar

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-08 09:16
Trek je sb er anders uit kijk of ie dan nog vastloopt. Die heb je toch niet nodig voor een sever en die kan de hele zooi conflicteren.

tvw

Verwijderd

Ik ga hier een heel aantal reacties op mijn nek halen maar een AMD K6 als server :? lijkt mij vragen om problemen. Ik heb heel slechte ervaring met pre Athlon XP AMD's en ik bedoel heel slecht. Je moet een heel goeie koeling hebben als je maar 40 graden heb. Als je met een gewone vent zit dan zou ik eerder denken dat je sensor niet correct werkt. Eens voelen met de vinger (40° in nu niet zo veel).

Eens proberen met een andere CPU als je dit kan.

Ik heb de specs van je ander toestel eens bekeken. Dat lijkt mij veel beter server materiaal! :9

Verwijderd

Op zondag 30 juni 2002 22:59 schreef Fire_Bird het volgende:
anders zou je altijd nog de SuSe Linux mem test kunnen doen, ik gebruik die zelf wel vanaf mn SuSe Linux cd, gewoon booten, mem-test, klaar
wie heeft het over linux?

is het niet gewoon een verkeerde installatie van Windows ofzo?

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08-2025

dr.lowtune

Deugt niet

zou je niet gewoon windows NT-4 erop gooien?

Verwijderd

Topicstarter
Memtest86 V 3.0 gedraait totaal 0.0 fouten \0/ naja iig daar ligt het niet aan.
Op maandag 01 juli 2002 00:21 schreef joshuasioso het volgende:
Trek je sb er anders uit kijk of ie dan nog vastloopt. Die heb je toch niet nodig voor een sever en die kan de hele zooi conflicteren.
Vanmiddag als ik zeker weet dat mijn ogen open zijn ;) , niet dat ik toevallig mijn netwerkkaartje er uit trek :+ .
Op maandag 01 juli 2002 00:21 schreef demodirk het volgende:
Ik ga hier een heel aantal reacties op mijn nek halen maar een AMD K6 als server lijkt mij vragen om problemen. Ik heb heel slechte ervaring met pre Athlon XP AMD's en ik bedoel heel slecht. Je moet een heel goeie koeling hebben als je maar 40 graden heb. Als je met een gewone vent zit dan zou ik eerder denken dat je sensor niet correct werkt. Eens voelen met de vinger (40° in nu niet zo veel).
Eens proberen met een andere CPU als je dit kan.

Ik heb de specs van je ander toestel eens bekeken. Dat lijkt mij veel beter server materiaal!
Ik heb mijn oude P3 Cooler er op gegooit die er net op pas tussen al die transistoren na dat ik hem gepolijst had (proc) daarna wat pasta er tussen en ik zat 10 graden lager. Mijn vinger gaat er met gemak overheen nix te gillen van de pijn. Enne mijn client das hopelijk nog laaang geen server ;)
Op maandag 01 juli 2002 00:21 schreef robgee
het volgende:
wie heeft het over linux?
is het niet gewoon een verkeerde installatie van Windows ofzo?
Sorry Linux, dat is denk ik allemaal iets te veel voor mij. Na dat ik windows XP er op heb gehad d8 ik dus dat het daar aan lag fatale fouten (ook blauwe schermen) daarom maar98 gedaan. Dus er zit nog iets in dat niet helemaal snor zit.

• Sailorman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-08 21:49
Ik heb ook ooit problemen gehad met een k6-2 die op 266 mhz liep. Bleek uiteindelijk aan de on-board L2 cache te liggen. Als ik die uitschakelde was het systeem ineens super stabiel maar traag. Misschien kun je het eens proberen. De cache kun je uitzetten in het bios.

Verwijderd

Pfff... tis gewoon een memory-addressing probleempje... zo gefixt!

FF eigenschappen van pc in, conflicterende adressering veranderen, rebooten... en klaar is kees!!! :+

Verwijderd

lijkt mij een geheugen probleem hoor, probeer een ander moduultje
Pagina: 1