Heej lui,
Ik heb een Abit SA6R gekocht van iemand waarvan ik wist dat er iets niet in orde was.
Het bord was iclusief P3 800, Koeler en een Dimmetje en een 250 Watt ATX voeding.
Hij heeft er ongeveer een jaar mee gewerkt en opeens moest het weg, want het werkte niet meer fatsoenlijk. Nou had iemand anders het al eens getest en meegenomen en zijn vermoeden was de bios. Nu heb ik me erover ontfermd en ik kom er niet uit.
ER zit zelfs een onboard VGA op.
Wat is er aan de hand:
Bord op werkbank gelegd en in Dimmslot 1 zit een 64 Mb pc100 testdimm
In de socket zit een Socket 370 CPU: P3 800 is dat.
Koeler zit erop.
En een externe VGA in de AGP gleuf geschoven.
Op de Reset zit op dit moment een jumper om deze te verbinden en op de Power On zit een connector met 2 draadjes om aan te switchen. En een speaker aangesloten.
Na het aansluiten van ATX gaat netjes het ledje branden van de spanning op het bord.
Als ik vervolgens verbinding maak met de draadjes van power on gaat het bord aan en de Fan op de cpu draaien. Alles lijkt dus mooi en wel.
Echter geen BEEP.
Batterij eruit gehaald.. cmos jumper gecleared. 2 uur gewacht. same shit.
Dimm in andere bank. geen respons. geen P.O.S.T. beep.
Dimm uit bord.. geen error beep
Cpu eraf geen error beep
Vga eruit (onboard zit er nog in uiteraard) geen error beep
De onboard zou auto-detect zijn of ie wel of niet aan moet gaan, zodra er een externe inzit zou het moeten omschakelen. echter die collega had ook een externe kaart. (is dat wel zo dat het automatisch werkt ?? )
De bios is nu voor 10 euro geflashed in Duitsland.
Erin geplaatst en zelfde probleem.
Iemand die mij hiermee kan helpen ? Ik weet dat 54 euro voor Bord + Processor + Koeler + Geheugen 64 Mb pc100 Dimm en 250 Watt ATX niet duur is, maar als het niet werkt is dat nog steeds klote.
Thanks alvast alleen al voor het lezen van deze lap tekst.
Ik heb een Abit SA6R gekocht van iemand waarvan ik wist dat er iets niet in orde was.
Het bord was iclusief P3 800, Koeler en een Dimmetje en een 250 Watt ATX voeding.
Hij heeft er ongeveer een jaar mee gewerkt en opeens moest het weg, want het werkte niet meer fatsoenlijk. Nou had iemand anders het al eens getest en meegenomen en zijn vermoeden was de bios. Nu heb ik me erover ontfermd en ik kom er niet uit.
ER zit zelfs een onboard VGA op.
Wat is er aan de hand:
Bord op werkbank gelegd en in Dimmslot 1 zit een 64 Mb pc100 testdimm
In de socket zit een Socket 370 CPU: P3 800 is dat.
Koeler zit erop.
En een externe VGA in de AGP gleuf geschoven.
Op de Reset zit op dit moment een jumper om deze te verbinden en op de Power On zit een connector met 2 draadjes om aan te switchen. En een speaker aangesloten.
Na het aansluiten van ATX gaat netjes het ledje branden van de spanning op het bord.
Als ik vervolgens verbinding maak met de draadjes van power on gaat het bord aan en de Fan op de cpu draaien. Alles lijkt dus mooi en wel.
Echter geen BEEP.
Batterij eruit gehaald.. cmos jumper gecleared. 2 uur gewacht. same shit.
Dimm in andere bank. geen respons. geen P.O.S.T. beep.
Dimm uit bord.. geen error beep
Cpu eraf geen error beep
Vga eruit (onboard zit er nog in uiteraard) geen error beep
De onboard zou auto-detect zijn of ie wel of niet aan moet gaan, zodra er een externe inzit zou het moeten omschakelen. echter die collega had ook een externe kaart. (is dat wel zo dat het automatisch werkt ?? )
De bios is nu voor 10 euro geflashed in Duitsland.
Erin geplaatst en zelfde probleem.
Iemand die mij hiermee kan helpen ? Ik weet dat 54 euro voor Bord + Processor + Koeler + Geheugen 64 Mb pc100 Dimm en 250 Watt ATX niet duur is, maar als het niet werkt is dat nog steeds klote.
Thanks alvast alleen al voor het lezen van deze lap tekst.
Freelance tweaker