LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Aan alleen de term instabiel heb je zo weinig.. vertel eerst ff precies wat er allemaal gebeurd.
Dan start ik een internet explorer en krijg ik de fout .... programma wort afgesloten.
en send error report.
Ver der kan ik geen d3mark run af maken want dan zit i allang weer in windows.
Bij sissoftsandra staat dat ik een kt266/a chipset heb een ook bij wcpu
Maar in de bios is alles aanwezig voor de kt333 suport.
Ik heb zelf onder de heatsink van de north bridge gekeken en daar staat ook kt333
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Hij heeft zonder SP1 met XP problemen met zijn Geforce 3 Ti200, met SP1 gaat het een stuk beter.
Alleen allerlei lockups in spelletjes enz...
En ik heb nu de 2619 bios er in gezet ga nu ff probeeren.
Zo ja, dan daarop laten staan en misschien eens zoeken naar beter geheugen dat wel op snelle timings kan lopen. Zo nee.. leeg het eens duidelijk uit
hmm meer info idd, en anders eerst ff flashen & windows opnieuw installeren...Op zaterdag 29 juni 2002 18:26 schreef Astennu het volgende:
Ik heb nu mijn epox 8k3a+ en hij is zonder oc al instabiel.
Ik heb er een 1900+ op zitten samen met 512mb samsung en een radeon 8500 128 Mb.
Ik heb een nieuwe bios gedownload maar kan deze niet flasen omdat ik geen prog kan vinden.
Ik kan zelfs niet op een reactie reageeren dus ook deze post niet is het epox 8k3a+ topic zetten.
Kan iemand mij hepen ?
maar je zegt dat je niet op een reactie kan reageren, dus je maakt maar een nieuw topic (op zich al vaag genoeg), maar het allerraarste is dan dat je hier WEL reply-t
maarjah, zal wel aan mij liggen ofzo
maar dit moederboard niet (omdat wij alleen Intel verkopen)
we kunnen ze wel bestellen offcours
nou hebben we dit gedaan voor een klant
en die pc had ook alleeeeen maar probs in samenwerking met een xp2200+ 512 Apacer en een G-F3 ti200
hier lees ik ook constant dat mensne probs hebben met dit mobo
er is zelfs een heel topic over!
ik vind het maar vaag want onze p3 reeks
Cu133A+
3vsa
3vsa2
en p4 reeks
2 baby atx mobo's (weet naam niet)
2 Rimm mobo's (weet naam niet)
de DDR 4BDA2 en 4BEA2
hebben nooit probs!
(alleen een levering van de 4BDA2 die ik heb had, had probs met het Apacer geheugen
maar meer ook niet
ik vraag me nu af of dit een fout is van Epox of Via
of waar ik niet vanuit ga Amd
(geheugen is het niet, is al getest)
kortom ik vind het vaag dat dit mobo 8K3A+ zo veel problemen geeft terwijl dit niks is voor Epox
Verwijderd
Flashen kun je gewoon doen door de bios bestanden te downloaden, en op diskette te zetten, en vervolgen alt+f2 te doen bij het biosscherm
Als je Turbo settings op je geheugen wilt gebruiken moet je het voltage op je geheugen ietsjes omhoog gooien, anders trekt je geheugen het niet
Ik gebruik momenteel de 2619 bios, de laatste momenteel dus, en al zitten er wel wat bugjes in, mijn systeem is wel stabiel, en de RAID config supersnel
Verwijderd
Ook bij het verhogen van de Dimm-spanning bleef ik problemen houden.
De oplossing voor mij was het Samsung geheugen verkopen en Cordair kopen, sindsdien geen enkele vastloper of andere gekke dingen gehad in de turbo stand.
Er is een bios uit die zou kunnen helpen : http://www.epox.com/html/english/support/motherboard/bios/8k3a.htm
Verwijderd
Maar een vraagje heb jij een ATi Radeon 275/275?? zoja clock hem eens onder de 260/260 en kijk eens als je dan nog steeds instabiliteits problemen er mee hebt. Ik denk dat het daar aan ligt.
Verwijderd
Heeft hij er ook last van met andere videokaarten??Op zaterdag 29 juni 2002 18:34 schreef Padje het volgende:
een collega van mij heeft hem ook maar die van hem is ook zo instabiel zonder allerlei geknoei aan het board.
Hij heeft zonder SP1 met XP problemen met zijn Geforce 3 Ti200, met SP1 gaat het een stuk beter.
Alleen allerlei lockups in spelletjes enz...
Verwijderd
Ik heb ook 1 reepje van 512 MBOp zondag 30 juni 2002 12:49 schreef X-t-r-e-m-e het volgende:
Ik snap zelf niet waar al die problemen vandaan komen. Ik draai mijn onderstaande systeem zo soepel en stabiel als het maar zijn kan. Mijn videokaart geclocked op 300/600 en het geheugen samsung, draait op de setting fastest, turbo lukt niet. Ik denk zelf dat het aan de grootte van die DIM reepjes ligt, hij zal wel moeilijkheden hebben met de grote van die reepjes van 512MB of zo.
Verwijderd
Alleen Sandra geeft idd aan dat het een KT266a chipset is... waarom weet ik ook nie...
BTW, het verplaatsen van PCI kaarten wil ook nog wel eens problemen verhelpen.
Verwijderd
Edit: Ik ga even 2 PCI-kaarten van plaats veranderen. Nu is het probleem opeens wel opgelost. Bedankt voor het advies.
In SiSoft Sandra wordt idd KT266 aangegeven, dacht dat ik de enige was die dat had.
* Wolfje666 begon al aanzichzelf te twijfelen
Voor specs zie sig.
BTW geen bios geflashed, alleen nieuwste via 4-in-1 drivers geïnstalleerd + laatste ATI-drivers
De Mazda 323F Club Holland
vanVlietDesign - Fotografie en Webdesign
Tja, wat kan je anders verwachten van mensen die niks weten van AMD-related stuffOp zaterdag 29 juni 2002 19:04 schreef Jeff_P het volgende:
bij mij op mijn werk verkopen wij ook Epox mobo's
maar dit moederboard niet (omdat wij alleen Intel verkopen)
we kunnen ze wel bestellen offcours
nou hebben we dit gedaan voor een klant
en die pc had ook alleeeeen maar probs in samenwerking met een xp2200+ 512 Apacer en een G-F3 ti200
Alleen maar probs.....hmmm, klinkt als het niet installeren van de via 4 in 1 drivers
Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!
Verwijderd
4in1 zitten al in WinXPOp maandag 01 juli 2002 08:32 schreef Madrox het volgende:
[..]
Tja, wat kan je anders verwachten van mensen die niks weten van AMD-related stuff
Alleen maar probs.....hmmm, klinkt als het niet installeren van de via 4 in 1 drivers
Verwijderd
Ooit gehoord van updatesOp maandag 01 juli 2002 12:12 schreef Fewture het volgende:
4in1 zitten al in WinXPHoezo geen verstand van AMD stuff?
Sjongejonge..
Verwijderd
Jep, maar dat heeft hier niks mee te maken. Het ging over het ontbreken van 4in1 en niet over de versie.Op maandag 01 juli 2002 13:00 schreef Gordijnstok het volgende:
[..]
Ooit gehoord van updates
Ik heb dus die nieuwe bios gedownload heb de 4.40 4in1 drivers en de 6094 catalyst drivers.
Nu draai ik 12x150=1810 mhz dus mem op 150 cas 2 hoogste timings (turbo, comand rate 1) en het crucial trekt het makkelijk maar het samsung geeft probleemen.
Dus ik gebruik nu het crucial gheugen en nergens last mee 2x256mb maar ze hadden gezecht dat dat samsung mem beter te oc'en was
ooh ja mem staat op 3.2v maar toen wou het samsung geheugen nog steeds niet.
Heb ze er nu allebij in zitten dus 1gb ram
Alleen af en toe wat probleemen.
Verwijderd
Heb eerst Samsung geheugen gehad en had toen ook van dit soort ellende.