wie weet waar de aansturing zit of hoe die werkt van de toshiba 420cdt (pentium 100), ventilator werkt wel als ik m aansluit op een externe voeding. op de een of andere manier wordt ie dus niet aangestuurd, wie o wie????
Verwijderd
waar heb je de fan op aangesloten??
vaak zitten op je mb aansluit punten voor een fan. Hier staat ook spanning op. (is het een laptop? of pc?)
geen aansluit punten of laptop Ga anders gewoon op naar een aansluit punt met 12v/of gebruik een voedingslijn van bijv. cd-rom (effe multimeter erbij)
vaak zitten op je mb aansluit punten voor een fan. Hier staat ook spanning op. (is het een laptop? of pc?)
geen aansluit punten of laptop Ga anders gewoon op naar een aansluit punt met 12v/of gebruik een voedingslijn van bijv. cd-rom (effe multimeter erbij)
is een laptop, mini aansluiting op mobo. fan werkt wel als ik m extern aansluit(12volt adaptertje) maar ik weet niet of er spanning op de aansluiting staat. ik weet het niet zeker maar ik denk dat ie pas bij een bepaalde temperatuur spanning op die connector zet. weet iemand mischien hoe dit geregelt wordt??
Ik heb (had) een proggie waarmee je handmatig je fan aan en uit kan zetten. Werkt perfect op mijn toshiba sattelite pro 410cdt. Er was zelfs een versie voor linux.
FF googelen en je vind hem wel!
FF googelen en je vind hem wel!