Toon posts:

Acces database aan Internet-winkel koppelen

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
In mijn zoektocht naar een stageplaats heb ik een aanbod gehad om een Acces database aan een Internet-winkel te koppelen.
Wat ik wil weten is of dit mogelijk is, zelf denk ik van wel.
Maar bij mijn zoektocht voor info kwam er op neer dat er meestal MySQL of andere programma's voor worden gebruikt.

Is dit ook mogelijk met Acces???

Voor ik aan zo'n opdracht begin wil ik weten of het mogelijk is

S.P. geen technische details van hoe het moet ik wil alleen weten of het kan, als het kan zoek ik de rest wel uit als ik met stage begin(begin september)

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:16

4POX

Everybody is wired

Het simpelst om een access database te gebruiken is om coldfusion te gebruiken of de access db als een xml opslaan.. Maar ik er moeten wel meer methodes zijn..

* 4POX is niet zo thuis in webzooi

AKA Rinkel weblog

• Hugo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-08 12:40
Tuurlijk kan dat.. gewoon een connectionstring gebruiken.

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear || My F1 website The Paddock Crew

Verwijderd

Topicstarter
4POX, wat is coldfusion precies

• megamuch
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-01 20:14

megamuch

Tring Tring!

Voor ik aan zo'n opdracht begin wil ik weten of het mogelijk is
ja dat kan :)

Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!

Verwijderd

Maar Coldfusion wat doet het???

Ik ben ook weleens bezig geweest met een Dbase database dit is alleen maar op het scherm hoef te laten zien via internet, maar hoe?

Verwijderd

je kunt zelfs een access database exporteren en vervolgens gebruik maken van mysql :)

Verwijderd

Om een database aan een site te koppelen heb je meestal een applicatieserver nodig. Via een scripttaal kan je toegang krijgen tot de data. Voorbeelden van bekende combi's zijn:

Apache webserver / MySQL DB / PHP taal
IIS webserver (Windows) / Access of SQL Server / ASP taal

Coldfusion draait op beide webservers als een aparte applicatieserver en gebruikt de coldfusion taal.

Maar ik denk niet dat je stage dat wil, want Coldfusion is als server vrij duur (minimaal $2000).

Ik denk dat je het beste voor ASP, IIS en Access kan gaan. IIS zit gratis bij Windows NT/2000/XP Pro.

op http://asp.pagina.nl kan je er meer over vinden. En voor specifieke vragen kan je altijd hier terecht.

Verwijderd

Deze hoort eigenlijk in P&W te staan maar daar issie niet gewenst. :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.