Toon posts:

Welke HD ?

Pagina: 1
Acties:
  • 25 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Dit is natuurlijk al veel vaker gevraagd, maar misschien zijn de meningen veranderd of zijn er nieuwe dingen :)

Ik koop dus binnenkort een nieuwe HD. Zelfs heb ik al jaren een Maxtor die uitstekend bevalt (40GB) vooral de garantie zijn ze erg makkelijk mee.

Ik twijfel nu tussen de volgende schijven:
IBM 80GB € 97 (ik vertrouw IBM niet zo...).
Maxtor 80GB Liquid bearing € 134.
Seagate 80GB (IV) € 119
WD 80GB € 123 of de 8MB variant van € 144

Ik persoonlijk zit het meest te denken aan de Maxtor ($$) of aan de Seagate (garantie?).

De niet liquid baring Maxtor staat er niet tussen omdat deze teveel lawaai maakt. Ik heb nu namelijk zo'n ding, na een garantie gevalletje, en die maakt een behoorlijk stukje meer lawaai dan de vloeistof gelagerde!

Hopelijk kunnen jullie me een beetje in de goede richting duwen :)

• Keesr
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-08-2017
IBMetjes zijn opzich best fijn, heb er 1x een probleem mee gehad. Opgestuurt naar IBM nederland en ik kreeg gewoon een nieuwe.

Je moet maar ff kijken, ik zou voor IBM of Seagate gaan.

Death is nothing; but to live defeated and without glory is to die every day - Emperor Napoleon I

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 29 juni 2002 17:52 schreef Keesr het volgende:
IBMetjes zijn opzich best fijn, heb er 1x een probleem mee gehad. Opgestuurt naar IBM nederland en ik kreeg gewoon een nieuwe.

Je moet maar ff kijken, ik zou voor IBM of Seagate gaan.
Maar zo kan ik bijvoorbeeld nergens vinden wat de garantie-termijn is voor een IBM hd? Bij Maxtor weet ik dat het 5 jaar is, maar volgens mij bij IBM minder?

Verwijderd

pure snelheid -> WD (8mb versie)
snelheid -> IBM
snelheid, betrouwbaarheid en stilte -> Maxtor (liquid bearing)
snelheid, stilte en goedkoop -> Seagate

• kauwgomballen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-06-2025
mijn 2 IBM'etjes maken anders nauwelijks geluid. ik ben er erg tevreden mee, en ze zijn ook nog lekker snel. Binnenkort een keertje 2x60 gig IBM's in een RAIDje hangen :9~

• RUFFNECK
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-04 15:52

RUFFNECK

Poentje

Maxtor of de WD. Uit ervaring zeg ik dit dan...
Met de seagate weet ik het zo gauw niet. Ja snel, stil en goedkoop? En garantie enzow?
IBM zou ik wel afraden, wel geen ervaring, maar gezien de klaagtopic de afgelopen maand over de IBM schijven.. pfff... :)

Verwijderd

Tja, ikzelf zou nooit een schijf van Seagate of IBM kopen. Gewoon al jaaaaren Maxtor schijven, en zeer tevreden over, dus ook geen behoefte aan een nieuw merk :) En die L-baring schijnt wel heerlijk stil te zijn :)

Verwijderd

Heb je echt zo veel voordeel aan dat Liquid bearing
heb namelijk gister net zo'n normale maxtor 80 gb gekocht

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik dan toch maar voor de Maxtor ga, deze hebben in elk geval een hoge betrouwbaarheid en makkelijke garantie afhandeling.

IBM berekend de MTBF aan de hand van 8 uur per dag, Maxtor doet dit op basis van 24 uur per dag. Daar komen ze dus ook iets beter uit de bus.

Ik had alleen gehoord dat de Seagate iets beter zou presteren :?

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 29 juni 2002 18:57 schreef Flappel het volgende:
Heb je echt zo veel voordeel aan dat Liquid bearing
heb namelijk gister net zo'n normale maxtor 80 gb gekocht
Voordeel is alleen dat ze stiller zijn (wel veel stiller). Qua performance maakt het niets uit.
Maar aangezien ik mijn pc 24/7 aan heb en er al zo'n gewone Maxtor in zit wordt me dat net te gortig. Ik heb er 6 fans in zitten, en nóg hoor ik die Maxtor (hele hoge pieptoon).

Verwijderd

Half off-topic: welke van de volgende schijven presteren het beste in stripping raid?

• vandenberg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-03-2016
Op zaterdag 29 juni 2002 19:01 schreef Mecallie het volgende:

[..]

Voordeel is alleen dat ze stiller zijn (wel veel stiller). Qua performance maakt het niets uit.
Maar aangezien ik mijn pc 24/7 aan heb en er al zo'n gewone Maxtor in zit wordt me dat net te gortig. Ik heb er 6 fans in zitten, en nóg hoor ik die Maxtor (hele hoge pieptoon).
Ik heb 2 Maxtors (zie sig) met gewone lagers en ik vind ze tamelijk stil (geen hoge toon, zoals jij schrijft). Heb wel Acoustic Management op /quiet gezet :).

Systeem

Verwijderd

ik heb 4 kapotte(2x 40 gb + 2x 60 gb)IBM's gehad! = echt troep!!! geloof me maar! wat is dat een k@#$#@$nker schijf! :r ( hoog tikkend geluid!)

daarna 2 x maxtor allebei 6 resp. 8 weken oud geworden! clusters met fouten erin

nu een 600BB van WD ik moet nog kijken of dat beter is dan IBM! IBM is bekend dat het kut schijven zijn! vraag maar na bij informatique! meer dan 14 % is gaar.

Seagate barracuda schijnt goed te zijn! klink ongeloofwaardig maar ik hoor van veel bedrijven dat het wereld schijven zijn! vroeger was het ook troep

Verwijderd

De nieuwe Seagate's (Barracuda IV) zijn zeker goed. Zelf nooit ondervonden, maar het is alom bekend..

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:28
Heb zelf 2x 40Gb Maxtor, draaien als een trein :)
Niet Liquid, maar toch redelijk stil hoor!
Ze komen niet boven m'n fans uit :)

* Nnoitra is 100% maxtor

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Verwijderd

Op zaterdag 29 juni 2002 20:18 schreef Stinger_ het volgende:
Heb zelf 2x 40Gb Maxtor, draaien als een trein :)
Niet Liquid, maar toch redelijk stil hoor!
Ze komen niet boven m'n fans uit :)

/me is 100% maxtor
ja maar je moet tegenwoordig ook mazzel hebben met je schijven! mijn 2x maxtorretje van 60gb elk na elkaar gekocht allebei bad clusters en data verlies! beide nog geen 8 weken oud geworden!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Mjah, zie het eerste puntje van de faq.. Hier ga je met dit soort topics niet uitkomen.. Iedereen heeft een andere mening..
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.