p233 zonder koeler?

Pagina: 1
Acties:

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Kan dat? Er zit wel een koelvin op.. maar de koeler is wat gaar geworden en maakt veel herrie..

het is een intel p233 MMX...

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Kan wel maar je moet zorgen voor een goede airflow in je kast...

Verwijderd

Airflow is inderdaad belangrijk, en je kunt overwegen om er een monsterlijk grote heatsink op te zetten.

De kloksnelheid van dat ding is niet zo geweldig hoog (naar huidige begrippen) maar hij draait op 2.8 volt, dus relatief gezien een stuk warmer dan huidige CPU's.

Beetje afhankelijk van je heatsink. Als het een lullig stukkie aluminium is van nog geen centimeter hoog zou ik het je niet aanraden, maar als je bijvoorbeeld een celeron 400 koeler plaatst (maar dan dus zonder fan) zou het geen probleem moeten zijn.

Beste manier is om het gewoon te proberen en de temperatuur in de gaten te houden.

• Palomar
  • Niet online
ehm denk dat ik toch maar een nieuw koelertje koop... of zou ie nog te repareren zijn?:P Het is een kogelgelagerde cooler-master.. dr zit volgens mij wat speling in zodat ie resoneert.. maakt nu zo'n geluid als je een kromme cd in je cd-romspeler doet :(
Ik heb alle stof er al uit gehaald met een stofzuiger..

• seppie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-08-2025

seppie

Wie anders?

Ik kan je geruststellen, mijn PII 300 Mhz draait al 3 jaar zonder cooler en airflow in me compaq.......

Don't You stare there, Operate!

Verwijderd

Ja koop maar een nieuwe kost je zo'n 20 piek, ik heb zelf ook een P233mmx gehad en daar zat er wel een met Fan op.
En ff zorgen dat je Voeding Fan ook een beetje stofvrij is , met stofzuiger aan buitenkant prima schoon te maken

• Palomar
  • Niet online
ik heb hem net ff (20 minuten ofzo) laten draaien zonder koeler en die koelvin wordt echt loeiheet.. je brandt er je vingers gewoon aan.. dat is niet goed lijkt me.. (of is dat normaal??)

iig.. ik koop morgen wel ff een nieuwe koeler en laat mn PC nu maar even uit..

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:17
Ik heb een p166 (no MMX :( ) en er zat een centimeter hoge (inclusief fan) heatsink op en die was loeiheet. Nu heb ik er een El-Cheapo Coolermaster socket370 koeler (F12.15) opgezet en draait koud(heb geen sensors) op 200 mhz (helaas .. tc430hx gaat niet verder) De coolermaster is ook nog eens stiller dan de oude fan :)

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• psychotic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-11-2025

psychotic

Nixs

"..die koelvin wordt echt loeiheet.. je brandt er je vingers gewoon aan.. dat is niet goed lijkt me.."

Heb je goed gedacht, koelvin die loeiheet wordt. kan je nagaan hoe de proc. zich voelt.. ;)

MSI K7T266 Pro2 RU, XP 2400+@2600+ 52Gr stressed. Aopen HQ08 gemod met div Panaflo fans, Case 43 Gr. Sapphire Radeon 9500 Pro 330@310 Catlist 3.4, Compaq 8020 TFT 18,1" DVI, 768Mb Crucial@CAS 2-2T-5T-2T-4way, 2*Maxtor D740X-6L Raid

• Palomar
  • Niet online
die koeler is idd echt wel nodig.. ik heb nu maar weer die lawaaierige fan dr op gezet en als ik nu aan die koelvin voel is ie gewoon 'cool' :).. en het is maar een heel klein koelertje (1 cm hoog ofzo.. dacht dat ie toch niks deed..)
Pagina: 1