[vb] inet urls afvangen en eventueel ombouwen

Pagina: 1
Acties:

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-08 19:18
ik moet een progje maken (nee geen spy ware) dat de url's van inet explorer en eventueel netscape afvangt en dan deze matcht met een dbase.

als de url in de dbase voorkomt moet er iets aan de url geknoeid worden alvorens inet explorer doorgaat met downloaden.

mijn vraag is natuurlijk hoe kan ik dit het beste aanpakken, kan dit dmv een regisrty key direct met de normale browser of moet ik een app schrijven waarin inet explorer als een object draait die ik dan beinvloed, iemand enig idee?

ik kan vrij veel met talen als VB maar ik hoop dat jullie me een beetje de weg kunnen wijzen.

openkat.nl al gezien?

• robjanssen
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-08 16:10

robjanssen

Software Developer

Volgens mij is dat niet mogelijk in de Internet Explorer van Microsoft om links af te vangen en eventueel te wijzigen.

Dus je zult met VB zelf een browser moeten bouwen en daar de links afvangen.
Maar dat stelt niet zo heel veel voor met het Browser component.

Verwijderd

Maak 'n simpele proxy server anders?

• killercow
hmm tjah een proxy is een beetje een probleem denk ik aangezien ik niet enorm veel traffic wil blijven versturen.

openkat.nl al gezien?

Verwijderd

Volgens mij kan het wel heel makkelijk :).

Je kan namelijk alle events van IE heel simpel afvangen, dan kan je je URL checken, en dan kan je de browser (als de URL matched) een andere URL geven.

Ik heb laatst op www.pscode.com een stukje code gevonden dat bovenstaande doet. Ik ben alleen de URL vergeten... Probeer eens naar IEMonitor te zoeken. De meeste pop-up blockers die je op die site kan vinden werken met hetzelfde systeem, dus mischien heb je daar wat aan.
Als je het niet kan vinden, wil ik je het wel ff mailen.

• killercow
bedankt man! maar uhm is die site mischien plat op het moment?

openkat.nl al gezien?

• killercow
oke die site is weer online maar ik kan dat iemonitor niet vinden
daarnaast heb ik wel wat add blockers gevonden maar kan ik niet echt een bruikbare functie vinden. wel zie ik dat ze met een winsock object lopen te spelen maar hoe en wat? geen idee nog, kan iemand me nog een beetje de goede richting in kicken? alvast bedankt btw.

openkat.nl al gezien?

Verwijderd

Op zondag 30 juni 2002 00:37 schreef killercow het volgende:
kan iemand me nog een beetje de goede richting in kicken? alvast bedankt btw.
Vooruit :). Deze bedoelde ik. Voordat je het kan proberen moet je waarschijnlijk eerst ff de dll compileren, en pas daarna kan je het voorbeeld runnen.

• killercow
hmfz tis toch wel heeel ingewikkeld, eerst maar eens een echt VB boek kopen ipv alleen de noob guide met noob tutorials.

als iemand zich geroepen voelt om mij een uitleg te geven over de technieken in bovenstaand voorbeeld, please help :P

voor alle anderen alvast bedankt.

openkat.nl al gezien?

Pagina: 1