Defecte Hard Disk (IBM)

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

• Kristof
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-02 16:37

Kristof

is een Belgisch product

Topicstarter
Ik bezit een IBM Deskstar GFP75 45 GB
Nu heeft deze er gisteren de brui aan gegeven (het beende klikkend en krassend geluid).
Ik weet van de problemen met deze schijf, maar heb deze gekocht, toen er nog niet zo veel probs van bekend waren :(

Deze HD is net geen 1.5 jaar oud.
Maar bijkomend probleem is dat de winkel waar ik deze indertijd gekocht heb, failliet gegaan is.
Op de site van IBM staat wel dat er 3 jaar garantie is op deze HDs, alsook wat info hierover.

Zijn er mensen die al ervaring(en) hebben met het opsturen van defecte goederen naar IBM, etc?

"You can get more with a kind word and a gun than you can with a kind word alone." - Al Capone

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

ff zoeken bij IBM en hier op GoT, zijn genoeg draadjes over, zoek maar op RMA. Kan het ding zo opsturen naar IBM en je krijgt een nieuwe. Op de site van IBM moet je ff naar garantie zoeken.

de betaler vervuilt

• Kristof

Kristof

is een Belgisch product

Topicstarter
Op zaterdag 29 juni 2002 17:17 schreef GA!S het volgende:
ff zoeken bij IBM en hier op GoT, zijn genoeg draadjes over, zoek maar op RMA. Kan het ding zo opsturen naar IBM en je krijgt een nieuwe. Op de site van IBM moet je ff naar garantie zoeken.
Effe mijn bericht lezen vooraleer je reageert aub :)
Zoals gezegd heb ik de site van IBM al doorzocht, maar ik vroeg enkel of er mensen waren die er reeds ervaring mee hadden. (Gaat het vlot, moet je 100x bellen en zagen, is ze onderweg ergens 'verloren' gegaan, ...)

"You can get more with a kind word and a gun than you can with a kind word alone." - Al Capone

• Movinghead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06-2025

Movinghead

ing.

Dit is een bekend probleem bij de IBM Deskstar serie,

Je moet gewoon een andere HDD kopen bv een Maxtor.

Verwijderd

ik heb erg goeie ervaringen met het opsturen van een defecte HD naar IBM zelf had ik een 45 gb schijf opgestuurd en enkele weken later kreeg ik een 60gb terug :)... stuur wel eerst even een email naar hun over hoe en wat dan krijg je keurig uitgelegd wat je moet doen

• Kristof

Kristof

is een Belgisch product

Topicstarter
Op zaterdag 29 juni 2002 17:20 schreef Movinghead het volgende:
Dit is een bekend probleem bij de IBM Deskstar serie,
Je moet gewoon een andere HDD kopen bv een Maxtor.
Zie 3de regel van mijn origineel bericht. Ik heb al wel wat ervaring ermee gehad. En weet ondertussen ook wel beter (momenteel hier al enkele andere maxtors liggen)
Maar daar gaat het niet om. Ik heb nu een defecte, waarop nog garantie is, en bij IBM gaan aankloppen en vragen om die te ruilen voor Maxtor gaan ze heus niet doen!!|:(

• Horus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-01 14:11
Ik heb een keer een IBM schijf ge-RMA-ed (?), was mijn eigen schuld (statische elektriciteit.. bah) maar ik kreeg binnen 2 weken een nieuwe.
Gewoon dat formulier op de IBM site invullen en je schijf opsturen, werkt perfect.

succes

• Kristof

Kristof

is een Belgisch product

Topicstarter
Op http://www.storage.ibm.com/warranty/arma25.htm
las ik de manier van opsturen. Zo'n antistatische zak heb ik hier nog wel liggen, maar de dozen waarin je deze moet steken, is dat iets speciaals, en waar is zoiets te krijgen?

• Horus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-01 14:11
Ik had gewoon een doos van een cdromspeler die ik hier nog had liggen gebruikt en die volgepropt met kranten ect.

Verwijderd

Op zaterdag 29 juni 2002 17:25 schreef Kristof het volgende:
Op http://www.storage.ibm.com/warranty/arma25.htm
las ik de manier van opsturen. Zo'n antistatische zak heb ik hier nog wel liggen, maar de dozen waarin je deze moet steken, is dat iets speciaals, en waar is zoiets te krijgen?
Ik heb gewoon een matje schuimrubber in een doos gestopt en die hardeschijf erin gedaan en ik heb geen klachten gehoord, als het maar goed verpakt is tegen stoten enzo...

Verwijderd

IBM is TROEP!!!!!!!!!!!!!!!!! :r :r :r

ik heb er 4 kapot terug gebracht in 17 maanden! anders nog iets.

IBM HDD is gewoon net zo erg als IBM APTIVA computer! voor mij nooit meer een IBM :(

Verwijderd

Op zaterdag 29 juni 2002 20:07 schreef alex21 het volgende:
IBM is TROEP!!!!!!!!!!!!!!!!! :r :r :r

ik heb er 4 kapot terug gebracht in 17 maanden! anders nog iets.

IBM HDD is gewoon net zo erg als IBM APTIVA computer! voor mij nooit meer een IBM :(
Dat jij erg slecht ervaringen hebt met IBM harde schijven betekent niet meteen dat ze alleen maar troep maken. Ik heb ook een gecrashte harde schijf van IBM gehad maar degene die ik in retour heb gekregen doet het nu perfect. Het is bekent dat IBM toen een erg slechte batch aan harde schijven heeft gehad en ik denk dat ze zich nu wel twee keer bedenken voor ze een bedenkelijk product op de markt brengen...

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Mjah, dit topic had je ook via de search kunnen oplossen.. Hier zijn al vele topics over geweest!
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.