HD stuk?

Pagina: 1
Acties:

• helpme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06:39
Ik heb hier een HD van Seagate, waarvan 2 pinnen missen. Waar je normaal je IDE kabel op aansluit. Dat er 1 pin mist is normaal, maar volgens mij is die tweede pin afgebroken. Als ik hem heen en weer schud hoor ik dat er iets loszit.

Wanneer ik hem aansluit werkt ie wel normaal, alleen krijg ik hem niet in DMA, hij blijft in Windows XP op pio mode staan, wat ik ook doe. Nu heb ik al het een en andere gezocht, en er komen steeds een stuk of 5 foutmeldingen in de eventviewer te staan. En nu stond ergens op tweakers dat ie dan steeds een stapje terug doet, en dat ie daarom op PIO mode gaat staan.

Is er een mogelijkheid om dit schijfje weer goed werkend te krijgen?

Specs:
HD: Seagate ST3200423A
MB: Medion ..... met via-chipset. (via 4 in 1 drivers zijn geinstalleerd)

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Biedt je BIOS ook de mogelijkheid om de schijf op DMA (4/5/6) te draaien, dus gewoon in de BIOS forceren?

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

• helpme
ik kan DMA alleen enable of disable :(, dus hem echt vast zetten lukt niet.

• MickMack
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:52
Stop eerst maar eens met het heen en weer schudden van die schijf, misschien dat ie het dan beter doet :)
Anders zou ik even contact opnemen met seagate.

The JavaScript GoT Tracker

• helpme
de foutmelding die in de event viewer onder systeem komt te staan is:
Het stuurprogramma heeft een controllerfout gevonden in /Device/Harddisk0\D.

wie weet wat dit eigenlijk betekend, en hoe je het kan verhelpen?

• helpme
Ik heb een stuk van een naald, in m'n ide kabel gestoken, zodat ie precies kwam, waar de pin miste op de HD.
Nu maakt ie dus wel contact, en alles schijnt weer normaal te werken.
Windows XP geeft nu Multi-dma 3 aan, kweet niet of dat normaal is voor deze HD, maar in ieder geval stukken beter dan PIO
Pagina: 1