Toon posts:

IBM 60 GB loopt telkens vast :(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dus een IBM 60 GB (7200 rpm) toen ik um in mun computer had gedaan /goed aangesloten/ en bios had ingesteld. Wilde ik die hd gaan formateren maruh daar zat het probleem hij werd niet herkent in dos :( dus ik naar website van ibm om te zoeken waarom dat was! en vond zoon proggy om onder windows een hd van ibm te installeren.
Toen ik dat proggy gebruikt had werd de hd wel herkent, het werkt nu ook wel maruh onder win98se2 en winxp (allebei geprobeerd) loop hij om de zoveel tijd vast:( echt kut maruh heb iemand hier maybe iets voor of is het gewoon een software prob van die ibm schijf?
Er zit nog garantie op de schijf, dus hopen dak um nog kan ruilen :)

khoor wel van jullie! *D

Greets

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Ik zou je harddisk eerst even met een diagnostic tool van IBM even testen.

Misschien ook even handig om je moederbord te vermelden. Wie weet dat de bios de 60gig schijf niet kan adresseren, omdat deze maar tot 32 Gb gaat. Anders wil een biosupdate misschien wel helpen.

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

• Da*Rule
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-09-2025
Als je mobo 't aan kan zal een BIOS update wellicht het beste zijn jah. Heb hier ook een 60Gb en die wilde ook niet op een oud Soltek mobo, kweenie meer wat voor een: zat 'n Celeron366 op, dus niet zo erg recent.

Verwijderd

dat zijn k@#$@#$@#$REkerdingen!

ik heb nu 4 ibm's gehad + 2 maxtor allemaal zo gaar als rotte aardappels! IBM is grote troep! maxtor vertrouw ik moeizaam! nu ben ik wd aan het proberen! Seagate schijnt weer goed te zijn!

Verwijderd

das een beetje generaliseren wat je doet en alleen kijken naar je eigen ervaringen.

Ik heb:
2 IBM 75GXp 30gb gehad: Nooit probs (verkocht) :)
2 IBM 120GXP 40gb gehad: Nooit probs (zitten nu in een 2e en 3e pc) :)
2 Maxtor D740 60gb UDMA133: Nog steeds geen probs (draait nu in mijn systeem op RAID0) :P :P :P

Dus bij mij is alles altijd goed gegaan. Wat ik hiermee wil zeggen is dat je niet uit eigen ervaringen meteen generaliserend kan roepen dat iets verrot slecht is of retegoed.

• AxzZzeL
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:19

AxzZzeL

maakt oogsnoep

Je moet ff fdisk runnen en 2 (of meer) partities maken. Volgens mij was het probleem dat je geen grotere partities dan 32 of 30 gb mag hebben (met FAT32) als het goed is. Dus fdisk runnen en een primaire sector en uitgebreide sector maken en dan formatteren. Ook ff dan de actieve partitie kiezen bij fdisk.

Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

• ck2000nl
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04-2025
Misschien extra koeling?

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-04 09:48

DaRoot

Some say...

Ik heb een 60 GXP van 40 GB. Die heeft ook een beetje de kuren gehad, totdat ik hem op een koelere plek in mijn kast heb gemonteerd. Hij zat eerst ingeklemd tussen mijn andere IBM en de floppydrive.
Later heb ik hem onderaan gemonteerd met 1 vrije 3,5" plaats erboven. Sindsdien is het probleem niet meer voorgekomen.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Verwijderd

Op zaterdag 29 juni 2002 20:05 schreef TAGAEON het volgende:
das een beetje generaliseren wat je doet en alleen kijken naar je eigen ervaringen.

Ik heb:
2 IBM 75GXp 30gb gehad: Nooit probs (verkocht) :)
2 IBM 120GXP 40gb gehad: Nooit probs (zitten nu in een 2e en 3e pc) :)
2 Maxtor D740 60gb UDMA133: Nog steeds geen probs (draait nu in mijn systeem op RAID0) :P :P :P

Dus bij mij is alles altijd goed gegaan. Wat ik hiermee wil zeggen is dat je niet uit eigen ervaringen meteen generaliserend kan roepen dat iets verrot slecht is of retegoed.
raar dat informatique die toch groot is! zelf zeg dat IBM echt bagger zooi is! elke week komen er wel 10 tallen schijven terug! ze verkopen ze omdat men erom vraagt!

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-03 10:21

Kr3Kr

Melpomene

zo, en nu ff ontopic:

ik heb hier dezelfde schijf, zelfde prob.

oplossing:

eerst met die tool van IBM eroverheen [dan zegt ie dat er ietsfout is met het oppervlak, en gaat m dan herschijven, dan FDISK en dan nog een keer FORMAT.COM [dus niet in windows formatten]

Gregor van Egdom Krekr

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu al extra koeling maruh hij blijft het nopg steeds doen
enuh die diagnostic tool heb ik ook al geprobeerd en daar gaf hij niks aan :(

ik ga die partitie wel ff veranderen
ik heb namelijk op 20/40 staan!

mun moederboard is een k7s5a van ecs elitegroep

greetz
Pagina: 1