ik was bezig met een random icon dingeke vanmiddag, dus had ik voor de lol ook maar meteen een nieuwere versie van PHP geinstalleerd (omdat r vaag werd gedaan over diverse imagefuncties)
naja, op n gegeven moment moet je dan natuurlijk een directory uitlezen, de namen van de files in een array mikken en dan eentje random uitkiezen en laten zien...
ik begin dus ijverig aan een while loop met daarin een if constructie zoals deze:
en tot mijn verbazing werkte dit dus niet!
ik het maar veranderen in:
dat werkte dus wel.. naja uiteindelijk had ik een werkend ding, maar de code was zoooo smerig...
ik dus ff gevraagd aan Papa_eend of hij t wist.
hij kwam op de proppen met deze functie:
die bij hem fantastisch werkt (linux), maar bij mij helemaal niks doet..
ik heb geprobeert om dit te doen dus:
dit zou dus een lijst moeten geven van alle jpegs in de dir sesamestreet. maar ik krijg een leeg scherm...
Ik heb php draaien onder Mac OS X, uit een voorgecompileerd pakket van http://www.entropy.ch/software/macosx/php/
hier vind je de verdere info met phpinfo()
<font color=red>url verwijderd</font>
en dat kruisje als webicon is dus het gevolg hiervan

//edit: ff wat enters ertussen gepleurt, mn linebreaks in BBEdit Lite staan op Unix en dat snapt Omniweb niet zo ofzoiets ...
<font color=red>D2k edit: url op verzoek verwijderd</font>
naja, op n gegeven moment moet je dan natuurlijk een directory uitlezen, de namen van de files in een array mikken en dan eentje random uitkiezen en laten zien...
ik begin dus ijverig aan een while loop met daarin een if constructie zoals deze:
PHP:
1
| <?$handle = opendir(sesamestreet);while ($item = readdir($handle)) {if( $item !="." || $item !=".." || $item !=".DS_Store") {$img_array[] = $item;}}closedir($handle);?> |
en tot mijn verbazing werkte dit dus niet!
ik het maar veranderen in:
PHP:
1
| <?$handle = opendir(sesamestreet);while ($item = readdir($handle)) {if( $item =="." || $item ==".." || $item ==".DS_Store") {} else {$img_array[] = $item;}}closedir($handle);?> |
dat werkte dus wel.. naja uiteindelijk had ik een werkend ding, maar de code was zoooo smerig...
ik dus ff gevraagd aan Papa_eend of hij t wist.
hij kwam op de proppen met deze functie:
PHP:
1
| <?function list_jpegs($dirname) {$handle = opendir($dirname); while ($file = readdir($handle)) { if($file=='.'||$file=='..' || $file=='.DS_Store') continue;if(is_file($dirname.$file)) {if (get_ext($file) == ".jpg") { $result_array[]=$file;}}}closedir($handle);return $result_array; }?> |
die bij hem fantastisch werkt (linux), maar bij mij helemaal niks doet..
ik heb geprobeert om dit te doen dus:
PHP:
1
| <?$array=list_jpegs("sesamestreet/");print_r ($array);?> |
dit zou dus een lijst moeten geven van alle jpegs in de dir sesamestreet. maar ik krijg een leeg scherm...
Ik heb php draaien onder Mac OS X, uit een voorgecompileerd pakket van http://www.entropy.ch/software/macosx/php/
hier vind je de verdere info met phpinfo()
<font color=red>url verwijderd</font>
en dat kruisje als webicon is dus het gevolg hiervan
//edit: ff wat enters ertussen gepleurt, mn linebreaks in BBEdit Lite staan op Unix en dat snapt Omniweb niet zo ofzoiets ...
<font color=red>D2k edit: url op verzoek verwijderd</font>