Bedrijf zonder koperdraad, hoe toch bellen/faxen ?

Pagina: 1
Acties:

• mrFreeZe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 25-05-2025
Okay

Het volgende probleem.

In Hoofddorp is een bedrijf momenteel bezig huizen te bouwen.
Dit bedrijf heeft dagelijks een fax/telefoon en internet/email nodig.

'Helaas' worden de huizen die daar gebouwd worden voorzien van glasvezel. Zodoende heeft dit bedrijf momenteel geen telefoonaansluiting tot hun beschikking omdat de glasvezel lijnen pas opgeleverd worden wanneer de huizen af zijn.
Een koperdraad is op 4,5km beschikbaar volgens de kpn, maar die zien er geen brood in om speciaal voor dit bedrijf een lijntje te trekken.

Nu gaat het erom, hoe kan dit bedrijf nou toch bereikbaar zijn (per fax en telefoon), en hoe kan men daar email versturen/internetten.

Ik denk dat dan de enige mogelijkheid (?) is om het draadloos te doen (GSM/GPRS).

Kunnen jullie een beetje helpen met een goede en vooral betrouwbare oplossing voor dit probleem ??

ThX!

Like this yall...

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Zoals je zelf al aangeeft, GPRS(icm een laptop) does the trick :)

• mrFreeZe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 25-05-2025
Op zaterdag 29 juni 2002 16:46 schreef SH007 het volgende:
Zoals je zelf al aangeeft, GPRS(icm een laptop) does the trick :)
Okay, das mooi :), maar ik ben vooral geinteresseerd naar bijv: welk merk/type telefoon, welke software om te scanfaxen, GPRS ja/nee etc etc etc...

Overigens ligt daar al een netwerk met diverse pc's.
Dus het zou helemaal mooi zijn als er iets van een GPRS-kaart/GSM-kaart oid bestaat ? Of anders misschien met een datacable oid ?

Like this yall...

• Markje_X
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-10-2014

Markje_X

a.k.a. Olthuis

Wat denk je wat voor kosten dit met zich meebrengt? GPRS is heel erg duur. Ik denk dat je beter kan bellen met je GSM-etje.

Tenzij het bedrijf natuurlijk heel erg veel geld te veel heeft.