Toon posts:

div met scrollbar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een klein probleempje

Ik heb een simpele html-pagina met daarop een tabel.
In die tabel wil ik me teksten gooien, en wel zo dat me tabel 100% width/height (1 scherm groot dus) is, maar dat me tekst die in de tabel en in een div staat scrollbars meekrijgen.

het probleem nu is dat me tabel 100% wordt, omdat de tekst 2 pagina's is dus ik krijg een scrollbar naast me scherm. Maar ik wil heb dus eigelijk in me div

dat lukt ook wel met dv overflow:scroll maar omdat me tabel 100% wordt, rekt deze hem al automatisch uit.

Hoop dat het probleem een beetje duidelijk is.

zie vb : http://www.xs4all.nl/~cycie/solid11/text.htm

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:14

crisp

Devver

Pixelated

Je tabel fixed width/height geven (dmv van javascript de breedte en hoogte van je window uitvragen, en de tabel daarop aanpassen). Vervolgens je body een overflow: hidden meegeven, en de div overflow: auto.

edit:

Je kan ook in plaats van een tabel natuurlijk een container-div nemen.
Let op dat je de onResize event ook opvangt om je lay-out aan te passen op gewijzigde window-size.

Intentionally left blank

• Limhes
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-08 19:06
je tabellen hebben uberhaupt geen height="100%", dus dat zou ik er eens snel bij zetten

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:14

crisp

Devver

Pixelated

Op zaterdag 29 juni 2002 16:51 schreef Limhes het volgende:
je tabellen hebben uberhaupt geen height="100%", dus dat zou ik er eens snel bij zetten
een procentuele hoogte is sowieso geen officiele HTML-spec voor een tabel; Moz/NS doen hier ook nix mee...

Intentionally left blank

• Limhes
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-08 19:06
Op zaterdag 29 juni 2002 16:52 schreef crisp het volgende:

[..]

een procentuele hoogte is sowieso geen officiele HTML-spec voor een tabel; Moz/NS doen hier ook nix mee...
Ik ben ook te verwend met mijn IE :)
Dan idd met Javascript resolutie bepalen en een setAttribute("height", lalala); oid. toepassen.

Verwijderd

Topicstarter
hmm tja ik kan vrijwel amper tot niks met javascript programmeren, dus zou je me een klein beetje kunnen helpen, of misschien een voorbeeldje geven zodat ik de mijne kan aanpassen?
Pagina: 1