Toon posts:

Help!!!!!!!! problems met A7V

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb problems met m'n A7V.....als ik een realtek netwerkkaart in een willekeurig pci slot steek dan blijf m'n pc hangen doe ik hem in een ander dan kan ik hem gewoon opstarten en met m'n 3com heeft hij nergens last van en m'n sb128 pci herkent hij ook ni
of hij herkent hem wel en ik heb geen geluid ik heb op m'n m/b 800 mhz thundervogeltje
plz help mij ff

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Hmm, dat andere pci slot is niet willekeurig ;)

Stop je sb in een slot dat niet gedeeld is, of de bovenste van de 2 gedeelde. Bijv in slot 2, of 4.

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:36
ik heb dat gare bord ook, en heeft ook veel problemas. ik ga hem vrijdag ruilen voor een abit. ik zou hetzelfde doen als je die problemen blijft houden

• MrEdge_
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-11-2023
Ik heb hetzelfde bord en proc. Zelfde netwerkkaart en sblive (bijna zelfde als 128) en alles werkt zonder problemen. Heb er zelfs een intel netwerkkaart bijzitten voor kabel.
Wat ik je kan aanraden is de laatste via drivers te installen. Voorkomt een hoop gezeik.

Verwijderd

Topicstarter
waar haal ik de nieuwste via drivers vandaan?

Verwijderd

www.driverguide.com.

zoek naar nieuwste 8029as drivers.

Verwijderd

Eindelijk berichten aangaande mijn config. Ik heb een A7V met SBLive en Realtek 10/100 kaart. Tot slot een ASUS V7700. Heb Bios 1002 op mobo; SB zit in PCI 4 en Netwerk op 2.

opmerking: Bij opstart ziet bios geen netwerk kaart en ook geen SB. Normaal?

Probleem: Windows blijft na installatie van netwerkkaart (met bijbehorende flop, drivers van win98SE doen het niet) bij opstart ongeveer 15 seconden stilstaan alvorens grafisch te gaan. Heb IP nummer ingesteld, zit aangesloten op 10/100Mb hub en behalve TCP/IP verder geen protocollen geinstalleerd.

Is dit normaal? is er een oplossing voor?

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-06 20:00
ik heb er een live,hollywood+,realtek8139, tv-kaart en een geforce 256 er in hangen in willekeuruge volgorde en de udma100 aan en een standaard windows 98se installatie en ik heeb totaal geen problemen met dit bord , ja alleen dat ik er bagger geheugen hebt en het bord daar niet zo'n fan van is.

Verwijderd

Zorg dat je inieder geval bios versie 1004c hebt!!! Verder heb ik een SBlive en 2 netwerkkaarten in mijn A7V, geen problemen gehad.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR> bij opstart ongeveer 15 seconden stilstaan alvorens grafisch te gaan.[/quote]Da's je Promise ATA100-controller. Dan moet je de nieuwste Promise-drivers installen (versie 1.60, build 25).

Ik zou overigens naar BIOS 1003 gaan, die schijnt wat beter dan 1002 te zijn. 1004a en 1004c zijn iig bij mij niet stabiel, dan hangt alles bijna direct vast. 1003 doet het veel beter.

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Heb dezelfde problemen.
Volgens iemand die op het asus forum post,
ligt het probleem in de IRQs
Je schijnt aan het PCI slot waar je SB in zit een vast IRQ toe te moeten wijzen(waarop ie geinstalled is), i.p.v AUTO. (misschien dus ook voor je netcard)
IK heb t net gedaan.
Ben benieuwd of ie nu wel stabiel blijft draaien.

Grtz
Edwin

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-06 20:00
dat is onzin mij sb live werkt perfect in elk slot!:r

Verwijderd

Op de realtek kaart moet je even kijken welke chip erop zit, desnoods stickertje eraf peuteren. Daarmee naar goede drivers zoeken. Verder misschien SB kaart niet naast slot van realtek, en realtek zeker niet in slot waar ook SCSI promise drivers op staan. Probeer eens de SCSI promise uit te zetten in de BIOS en de drivers weg te halen. Met de promise heb ik veel problemen (netwerk kaart die het na enkele minuten begeeft).
Pagina: 1