AC3 wil maar 1 keertje werken...

Pagina: 1
Acties:

• retspan
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-08 00:50
Potjandorie, kword hier werkelijk niet goed van |:(

Stel je voor: Een frisse XP installatie met daarop DivX 3.11, DivX 5.02, AC3 codec (van Doom9), DVobSub, PowerDVD XP, Winamp, WinRAR, DVD Region Killer, Mouseware en PowerDivX.

Dit alles met een SB Live! 5.1 op een Sony HT-BE1 Home cinema en een juiste kabel tussen de twee. SPDIF enabled in Windows, PowerDVD en PowerDivX.

Laat iemand me dan ALSJEBLIEFT zeggen waarom ik met DivXjes enkel de eerste of tweede keer AC3/5.1 krijg. Daarna speelt DivX met AC3 geheel zonder geluid af..... :'( DVD's in PowerDVD blijven trouwens prima 5.1

Any help much appreciated :)

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-08 22:13

4POX

Everybody is wired

[topic=497336]

AKA Rinkel weblog

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:24

JvS

Ik heb hem zelf ook

al het nimopack geinstalleerd?
voor oplossingen rond AC3 met divx'jes enzo:
[topic=421535/1/999]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Heb ik ook wel last van. Soms als je stop en daarna weer play doet krijg je geen geluid. Gewoon opnieuw proberen helpt bij mij altijd wel (soms pas na een keer of zes).

Weet je trouwens zeker dat dvd's afspelen met powerdvd wel _altijd_ goed gaat? Daar heb ik namelijk hetzelfde probleem.

• retspan
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-08 00:50
Bedankt voor de feedback...

Ik ben nu zover dat ik alleen bij het opstarten van de DivX met AC3 naar de properties van de file moet gaan in mediaplayer en dan bij WinDVD 'm op spdif moet zetten. Hij schijnt dit niet te kunnen onthouden...weet iemand daar nog iets op? :?

Het vervelende is ook dat ik geen flauw idee heb hoe het nu eigenlijk wel (gedeeltelijk) is gelukt...heb nog een iets ander AC3 codec geinstalleerd en powerdivx er nog een paar keer op en af gegooid. Weet niemand een "surefire" way om dit gaande te krijgen (dus gewoon vanaf clean XP install > wat te doen, welke codecs erop te gooien ?)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:24

JvS

Ik heb hem zelf ook

dat elke keer spdif moeten aanvinken heb ik ook last van :(. En ik weet er ook geen oplossing voor.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Op zondag 30 juni 2002 16:35 schreef retspan het volgende:
Bedankt voor de feedback...

Ik ben nu zover dat ik alleen bij het opstarten van de DivX met AC3 naar de properties van de file moet gaan in mediaplayer en dan bij WinDVD 'm op spdif moet zetten. Hij schijnt dit niet te kunnen onthouden...weet iemand daar nog iets op? :?

Het vervelende is ook dat ik geen flauw idee heb hoe het nu eigenlijk wel (gedeeltelijk) is gelukt...heb nog een iets ander AC3 codec geinstalleerd en powerdivx er nog een paar keer op en af gegooid. Weet niemand een "surefire" way om dit gaande te krijgen (dus gewoon vanaf clean XP install > wat te doen, welke codecs erop te gooien ?)
Gebruik Bsplayer!
Pagina: 1