Ik heb een zeer merkwaardig probleem. Mijn sendmail laat mail verdwijnen. Als ik een mailtje verstuur vanaf een smtp server van chello, dan komt deze niet aan. Het merkwaardige is dat ik geen fout terug krijg in mijn logs of op mijn Chello account. De mail komt ook niet in de mailvan een andere gebruiker, bijv. root
Mail versturen, geen enkel probleem. Dus geen relaying probleem. Ik ontvang alleen hemaal niets. Ik werk met zowel het POP3 als IMAP protocol. Intern mailen gaat wel goed.
Dit is mijn access file
Mijn local-host-names-file
Mijn rely domains-file
Mijn virtusertable
Als je meer files wil zien; Roept u maar!
Ondernomen akties:
• Firewall gechecked
• Search gechecked
• TFM / FAQ gelezen
• gechecked of domain naar juiste IP gepoint is.
• premissies homedirs
Ik weet helemaal niet in welke richting ik het nu moet gaan zoeken, ben uren aan het proberen en zoeken geweest maar kan het niet vinden. Zeer vervelend, wat doe ik nu fout. Hij heeft gewerkt
Mail versturen, geen enkel probleem. Dus geen relaying probleem. Ik ontvang alleen hemaal niets. Ik werk met zowel het POP3 als IMAP protocol. Intern mailen gaat wel goed.
Dit is mijn access file
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| # by default we allow relaying from localhost... localhost.localdomain RELAY domein.2y.net RELAY localhost RELAY 127.0.0.1 RELAY 10.0.0.52 RELAY 10.0.0.51 RELAY 10.0.0.53 RELAY 10.0.0.50 RELAY @ |
Mijn local-host-names-file
code:
1
2
3
| localhost.localdomain domein.2y.net ~ |
Mijn rely domains-file
code:
1
2
| localhost.localdomain domein.2y.net |
Mijn virtusertable
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| tornado@domein.2y.net tornado kenny@domein.2y.net kenny stealth@domein.2y.net stealth zwaluwenpost@domein.2y.net zwaluwenpost jdejong@domein.2y.net jdejong crapbox@domein.2y.net crapbox test@domein.2y.net test @domein.2y.net stealth |
Als je meer files wil zien; Roept u maar!
Ondernomen akties:
• Firewall gechecked
• Search gechecked
• TFM / FAQ gelezen
• gechecked of domain naar juiste IP gepoint is.
• premissies homedirs
Ik weet helemaal niet in welke richting ik het nu moet gaan zoeken, ben uren aan het proberen en zoeken geweest maar kan het niet vinden. Zeer vervelend, wat doe ik nu fout. Hij heeft gewerkt
/dev/null