Als ik een <div contenteditable="true"> maak en er een beetje in ga typen, slaat de div een regel over als ik op enter druk. Hoe voorkom ik dit?
Shift+Enter gebruiken.
Tja... maar dat lost mijn probleem nog niet echt op. Kan het niet op een css manier opgelost worden (HTML specs zeggen hier namelijk helemaal niks over)?Op zaterdag 29 juni 2002 16:24 schreef cutter het volgende:
Shift+Enter gebruiken.
Verwijderd
Die dubbele enter komt waarschijnlijk doordat een enter de huidige paragraaf afsluit, en een nieuwe begint. Tussen twee paragrafen wordt standaard extra ruimte gereserveerd. Met CSS kun je de standaard ruimte wegwerken:
code:
1
2
3
4
| p
{
margin: 0px;
} |
Nee ik werk niet in een <p>, maar in een <div>. Al is een <div> ook een blocklevelelement werkt de margin niet.
Ik probeer het eens met een <span>.
.edit: werkt ook niet...
.edit: werkt ook niet...
Verwijderd
Type eens wat tekst, een enter, en dan nog meer tekst, en vraag daarna de innerHTML op van die contenteditable div?Op zaterdag 29 juni 2002 16:48 schreef Limhes het volgende:
Nee ik werk niet in een
, maar in een <div>. Al is een <div> ook een blocklevelelement werkt de margin niet.
Damn, hij maakt er inderdaad paragrafen omheen... Ik ga de idd de margins van de <p> ff instellen.
.edit: als margin: 0px; zet bij <p> werkt ie, maar nu zit ik natuurlijk met het probleem dat als ik een andere <p> neer zet die geen margin heeft. Nu heb ik de parent <div> een margin: 0px gegeven en bij de <p> margin: inherit; maar dat slikt ie niet...
Mijn vraag is nu dus: hoe geef ik met css een element een bepaalde eigenschap als ie als child van een bepaalde class voorkomt?
.edit: als margin: 0px; zet bij <p> werkt ie, maar nu zit ik natuurlijk met het probleem dat als ik een andere <p> neer zet die geen margin heeft. Nu heb ik de parent <div> een margin: 0px gegeven en bij de <p> margin: inherit; maar dat slikt ie niet...
Mijn vraag is nu dus: hoe geef ik met css een element een bepaalde eigenschap als ie als child van een bepaalde class voorkomt?
Verwijderd
Voor je eigen paragrafen kun je dan toch een CSS class maken, en die eraan koppelen? Met margin: 10px 0px; bijvoorbeeld.Op zaterdag 29 juni 2002 16:54 schreef Limhes het volgende:
Damn, hij maakt er inderdaad paragrafen omheen... Ik ga de idd de margins van de p's ff instellen.
...maar nu zit ik natuurlijk met het probleem dat als ik een andere p neer zet die geen margin heeft.
Dat kan idd, maar ik vind het lelijk als 'standaard' paragrafen een class nodig hebben.Op zaterdag 29 juni 2002 16:59 schreef Cheatah het volgende:
[..]
Voor je eigen paragrafen kun je dan toch een CSS class maken, en die eraan koppelen? Met margin: 10px 0px; bijvoorbeeld.
Verwijderd
Ik bedenk me net nog iets wat wellicht wel handig is:
[edit: wazige typo]
code:
1
| div#idvandiv p { margin: 0px; } |
een JS-functietje alle p's laten vervangen door div's?
en dan voor als men daadwerkelijk wel een echte paragraaf wil hebben, maak je even een JS-functietje die dan een <p class="p"> invoegt, die je dan bij verwerking met PHP (?) weer vervangt door een normale <p>
(Of een ander iets om de automatische JS p->div te omzeilen.)

of iets hiermee: [css]
evt zo: [css]
of zo: [css]
hoewel ik me afvraag of dit alles werkt
en dan voor als men daadwerkelijk wel een echte paragraaf wil hebben, maak je even een JS-functietje die dan een <p class="p"> invoegt, die je dan bij verwerking met PHP (?) weer vervangt door een normale <p>
(Of een ander iets om de automatische JS p->div te omzeilen.)
of iets hiermee: [css]
code:
1
2
3
| p {
display: inline;
} |
evt zo: [css]
code:
1
2
3
4
| p {
margin-top: 10px;
} |
of zo: [css]
code:
1
2
3
4
5
6
| p {
}
p:first-line {
display: block;
} |
hoewel ik me afvraag of dit alles werkt
Dit is de beste oplossing.Op zaterdag 29 juni 2002 17:04 schreef Cheatah het volgende:
Ik bedenk met met nog iets wat wellicht wel handig is:
code:
1div#idvandiv p { margin: 0px; }
Woei!! (need I say more?)Op zaterdag 29 juni 2002 17:04 schreef Cheatah het volgende:
code:
hm, maar dan moet je dus of om elke <p> waar je geen witregels bij wilt <div id="idvandiv"> zetten, of je kan in een heel gebied (afgebakend door de <div>-tags) geen normale paragrafen neerzetten.Op zaterdag 29 juni 2002 17:04 schreef Cheatah het volgende:
code:
Niet ideaal, maar als dit geen bezwaar is wel de beste optie misschien. Tenminste, als je dus het laatste wil doen (gebied afbakenen).
Die <div id="idvandiv"> staat er logischerwijs al omdat het een <div id="idvandiv" contenteditable="true"> is waarin alleen paragrafen komen door op enter te drukken, gewone paragrafen komen daar dus niet in.Op zaterdag 29 juni 2002 21:03 schreef wicher het volgende:
hm, maar dan moet je dus of om elke <p> waar je geen witregels bij wilt <div id="idvandiv"> zetten, of je kan in een heel gebied (afgebakend door de <div>-tags) geen normale paragrafen neerzetten.
Niet ideaal, maar als dit geen bezwaar is wel de beste optie misschien. Tenminste, als je dus het laatste wil doen (gebied afbakenen).
Pagina: 1