Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Winamp afstandsbediening via Comcontroll probleem

Pagina: 1
Acties:

• MauriX
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-05-2022
Ik heb mijn afstandsbediening voor Winamp klaar. Ik heb ipv van normale kabel een UTP kabel gebruikt.

Alles tig keer gechecked, maar het werkt niet. Ik heb comcontroll geínstalleerd, alle knoppen ingesteld, maar het werkt gewoon niet. Is er nog een andere instelling die ik moet aanpassen? Bios staat serial port 1 op 3F8x ofzoiets. Dat hoort toch gewoon goed te zijn? "Hij maakt nergens kortsluiting. Tenminste ik heb het nagekeken.

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-10 12:54

Blamm

Niet meer Smart

Draai je toevallig WinXP? Ik weet nog dat ik mijn LCD niet aan de praat kreeg (op de LPT) doordat je in winXP de poorten niet zomaar aan mag spreken ofzo :s (correct me plz)

Probeer het eens met het installeren van het programmaatje "dlportIO". Dit hielp voor de LPT wel in ieder geval.

Zie hieronder ;)

Verwijderd

ik heb ook eens zoeits gemaakt, ook met UTP, ook met ComControl en het werkte toen behoorlijk, alleen dat ik ComControl te traag vind enzo was alles in orde

die instellingen inje BIOS zijn volgens mij juist, gewoon de standdard dingen...

waar ook niet echt waar het probleem kan zitten, overal de juiste pinnen gebruikt, alles aan de ground zal je wel al gechecked hebben

persoonlijk had ik een voorkeur voor ene programma die net hetzlfde deed, maar dan veel beter volgens mij, die ik op de Winamp site vond over de plugins, ben de naam ervan vergeten, maar het werkte wel en stuk beter, misschien dat dat een oplossing is voorjou ?

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Wat voor afstandsbediening? Heb je niet een linkje naar de site? Of heb jem zelf gemaakt/ontworpen?
Info plz.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Verwijderd

Op zaterdag 29 juni 2002 16:10 schreef Razorfist het volgende:
Draai je toevallig WinXP? Ik weet nog dat ik mijn LCD niet aan de praat kreeg (op de LPT) doordat je in winXP de poorten niet zomaar aan mag spreken ofzo :s (correct me plz)

Probeer het eens met het installeren van het programmaatje "dlportIO". Dit hielp voor de LPT wel in ieder geval.
ComControl = Serieel ! = GEEN DLportIO
LCD = LPT = parallel = DLportIO

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-10 12:54

Blamm

Niet meer Smart

Op zaterdag 29 juni 2002 16:12 schreef Mr.ChronoM het volgende:

[..]

ComControl = Serieel ! = GEEN DLportIO
LCD = LPT = parallel = DLportIO
Ik dacht dat het misschien voor serieel ook gold ;)

• MauriX
Klopt dit een beetje? Ik zit te twijfelen of de blauwe draad wel kan, of moet ik ze stuk voor stuk apart maken? Ik heb nu gewoon een open koperdraadje gepakt, en deze op de vier punten van de buttons gesoldeerd.

Of kan dit niet?
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/masonma/schema.jpg

PS: Dit is dus de achterkant.

De vier rondjes zijn de knoppen met de connectoren.

• Room42
  • Niet online
mag em anders wel mailen, dan host ik em wel. (op me chello ruimte)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Verwijderd

http://www.winamp.com/plugins/detail.jhtml;$sessionid$NPNOLCS3NZAJ1TN241HBCZI?componentId=80524

gevonden, na de beschrijvingenvan een stuk of 100 programm's te lezen
dat programma werkte bij mij perfect ...

• MauriX
Op zaterdag 29 juni 2002 16:24 schreef Mr.ChronoM het volgende:
http://www.winamp.com/plugins/detail.jhtml;$sessionid$NPNOLCS3NZAJ1TN241HBCZI?componentId=80524

gevonden, na de beschrijvingenvan een stuk of 100 programm's te lezen
dat programma werkte bij mij perfect ...
Bruuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuut! Deze werkt wel! Super. Harder en zachter, ik kan zelf 15 knoppen laten aansturen! Perfect bedankt jonge!

• zoeperman
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-10 15:47
ik ben nu bezig met zo'n afstandbediening, ben alleen me schakelaartjus kwijt :s

leek me ook wel vet om te maken :)

Verwijderd

Op zaterdag 29 juni 2002 16:29 schreef MauriX het volgende:

[..]

Bruuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuut! Deze werkt wel! Super. Harder en zachter, ik kan zelf 15 knoppen laten aansturen! Perfect bedankt jonge!
ik had het toch gezegt ;)
normaal is het de bedoeling dat je een kleine weerstand gebruikt met dat prog, maar het signaal zonder weerstanden is gewoon sterken denk ik waardoor de vertraging ofzo er niet is
Herinner me vaag dat dit uit de help file komt ofzo ;)

• LG_Greenman
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-01 20:24
Deze is voor een joystick, is nog 100x simpeler: http://www.winamp.com/plugins/detail.jhtml?componentId=179

HX45/300w/Epox 8KHA+/XP1800@1620/768mb@2x143mhz Apacer/17"@Asus V6600 GF1/17"@ S3trio64V/SB1024 Live player/Kingston 110TX/20gig@7200rpm Maxtor/40gig@5400rpm Maxtor/27gig@5400 WD/JustCool CPUcooler/2x120mm en 3x80mm casefans/Plextor 40x/DVDR4x

Verwijderd

Gewoon een klein vraagje, wat voor switches kun je hiervoor gebruiken, en waar zijn deze eventeel verkrijgbaar via internet, want de laatste elektronica zaak is hier sinds een paar maanden weg (Haarlem), dus moet nu wel via internet gaan bestellen. :'(

• zoeperman
Op zondag 30 juni 2002 17:36 schreef Moria het volgende:
Gewoon een klein vraagje, wat voor switches kun je hiervoor gebruiken, en waar zijn deze eventeel verkrijgbaar via internet, want de laatste elektronica zaak is hier sinds een paar maanden weg (Haarlem), dus moet nu wel via internet gaan bestellen. :'(
http://www.conrad.nl/cgi-bin/conshop/ConShop.pl?TK_PAR[USER_ID]=0203067691025453575&TK_EV[SHOWPAGE]=&TK_PAR[PAGEID]=76596&TK_PAR[MEDIUM]=89

het moeten moment schakelaars zijn, dus die tijdelijk contact maken.

Verwijderd

het moeten moment schakelaars zijn, dus die tijdelijk contact maken.
Sorry hoor voor de vraag, maar zijn dat die "puls" of die "maakcontacten". Ik ben te lang uit de elektronica, en het is me allemaal behoorlijk vaag geworden na 35 Jaar :+

• zoeperman
uhmmz
kijk ze moeten gelijk trug veren als je ze indrukt dus een puls
het is niet een aan/uit schakelaar

• bitflusher
  • Laatst online: 28-11 16:11

bitflusher

flushed die *** pc

comcontroll werkte bij mij ook niet om onduidelijke redenen.
heb nog een andere gebruikt (van een of ondere tweakert hier) was te instabiel (MCC)

gebruikte COMonAMP die was perfect, kan ook nog een ledje aansturen om aan te geven of hij op play/pause staat echt super
totdat [topic=527349/1/25] maar das garantie :)

Verwijderd

Gebruikte COMonAMP die was perfect, kan ook nog een ledje aansturen om aan te geven of hij op play/pause staat echt super
totdat [topic=527349/1/25] maar das garantie :)
:? Hoe wist jij dat ik ook deze onboard soundcard heb, die in het topic genoemd wordt :? Dus denk ik eens iets leuks te gaan doen, dan staat dat me straks te wachten :? en het ander is onstabiel :?, en bij weer een ander werkt het als een trein. :), ben benieuwd of er nog meer tweakers zijn waar het Comcontrol wel stabiel werkte.

• Verdicampo
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:22
Ik gebruikt COM'on winamp met netwerk kabel. (10 meter inmiddels, werkt!) Alleen switch 3 doet het niet.

Dan bedoel ik dus niet dat men drukschakelaar stuk is, of een kabelbreuk, of een draadje dat niet goed gesoldeerd is! Dat is allemaal in orde, want ik heb et ook met een ander kabel geprobeerd. precies hetzelfde. #3 doenie. Ook op andere com poort geprobeerd, zelfde prob. Software probleem??? wie weettet

• zoeperman
ik heb net ff afstandbedienging in elkaar geprutst :o
werkt perfect >:) geen software problemen oid ik gebruik gen_COMctrl_141
Pagina: 1