Harddisk doet vaag...

Pagina: 1
Acties:
  • 23 views sinds 30-01-2008

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:08

Sport_Life

Solvitur ambulando

Topicstarter
Ik heb net een jaar een 40 GB harddisk, heeft het altijd perfect gedaan, maar nu doet ie raar. Ik heb m gepartitioneerd in C en D partitie. Op het C station staat windows en op het D stations (stonden |:() films, muziek etc. Ik wilde dus Windows opnieuw installeren en dus naar DOS om alleen de C schijf te formateren. Ik typ GOED in: format c:, kies ja en hij gaat formateren. Als ie klaar is, start gewoon windows weer op :?. Ik ga naar Deze Computer en zie dat de D schijf geformateerd is |:(. Alles van de C schijf staat er nog op. Dus ik maar weer naar DOS, want ik wist zeker dat ik C: format intypte. Ik doe C:\dir en wat zie ik: NIETS:(. Op de een of andere manier heeft ie dus in DOS schijf D als C aangeduid en schijf C kan ik nu dus niet vinden, ik heb al alle letters geprobeerd, maar geen 1 is het. Is mn Harde schijf nu dood ofzo???? Hij functioneerd verder wel goed in windows.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
C=NTFS bij jou, en dos ziet dat niet. D=fat 32 bij jou, en als je in dos opstart is D C geworden, omdat DOS C niet kan zien.

• Lancer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:43

Lancer

What the......

Ik durf te wedden dat je WinNT, 2K of XP gebruikt met een NTFS filesysteem, terwijl C: gewoon FAT was. Als je onder DOS boot, wordt NTFS niet herkent en wordt het eerstvolgende wel herkende filesysteem als C: gebruikt (in jouw geval D dus)

edit:

Te langzaam getyped :Z

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Topicstarter
Dat klopt inderdaad ja... Maar hoe kan ik nu schijf C formateren?

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1

• Lancer

Lancer

What the......

Op zaterdag 29 juni 2002 15:32 schreef eMAeRCe het volgende:
Dat klopt inderdaad ja... Maar hoe kan ik nu schijf C formateren?
Met een grote magneet B-)....

Met Fdisk de partitie wegkleunen en een nieuwe aanmaken. Ander methode is de Windows install disk gebruiken. Setup starten, partitie opnieuw aanmaken en formatteren

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Topicstarter
Op zaterdag 29 juni 2002 15:35 schreef Lancer het volgende:

[..]

Met een grote magneet B-)....

Met Fdisk de partitie wegkleunen en een nieuwe aanmaken. Ander methode is de Windows install disk gebruiken. Setup starten, partitie opnieuw aanmaken en formatteren
Hehe, k ben nogal een N00b op dat gebied (pc was gepartitioneerd door de pczaak), maar ik zal het proberen.

<edit>
Ik heb ff gekeken in Fdisk, maak toch maar ff wat backups :o
</edit>

• Lancer

Lancer

What the......

Op zaterdag 29 juni 2002 15:37 schreef eMAeRCe het volgende:

[..]

Hehe, k ben nogal een N00b op dat gebied (pc was gepartitioneerd door de pczaak), maar ik zal het proberen.
Suc6

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Topicstarter
Het is gelukt!!! Bedankt beide voor jullie reacties.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Tja.. Je had ook even in de FDISK-faq kunnen kijken..

Dan had je waarschijnlijk al genoeg geweten..
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.