Fan-stekkertje voor op mobo...waar?

Pagina: 1
Acties:

• WheeleE
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Ik zit met het probleem dat ik een extra fan voor in mijn kast hebgekocht. Deze wil ik op mijn mobo aansluiten, zodat ie ook op temperatuur is te regelen. Er zit op mijn mobo wel een aansluiting voor een 2e fan (buiten de cpufan), maar aan de draadjes van de fan zit geen stekkertje.
Zijn deze los te verkrijgen, en zo ja waar moet ik dan op letten?

Zenks in advans! :)

• zoeperman
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06:52
wrom soldeer je gewoon niet :z

• shreklich
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-03-2025
Moet je naar een elektronica zaak in de buurt gaan.
Heeft vast wel wat.

• Paul C
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-08 22:08
Lijkt mij dat als het stekkertje op je mobo past het genoeg is, de stekker verandert toch niks aan het volt/amperage dat is gewoon een verbinding die je net zo goed kunt solderen of met een plakbandje maken (al lijkt mij die laatste wat onveilig/professioneel).

• WheeleE
  • Nu online
Solderen is wel een solide oplossing, maar als t mobo er dan eens uitmoet, zal ik die hele fan moeten losschroeven of iets dergelijks. En dat vind ik t niet waard.

Ik ga deze week wel even langs de electroboer voor een stekkertje :).

Verwijderd

je fan mot volges mij wel 3 draden hebben he voor RPM uit te lezen

Verwijderd

Op zaterdag 29 juni 2002 16:57 schreef ESFIcE het volgende:
je fan mot volges mij wel 3 draden hebben he voor RPM uit te lezen
1tje zelfs maar! Deze is meestel geel, en soms blau.

Verwijderd

Op zaterdag 29 juni 2002 17:15 schreef MasterOverdrive het volgende:

[..]

kan alle kleuren in principe hebben, ligt aan de fabrikant maar meestal NIET rood of zwart... ;)

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-07 09:45

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

Op zaterdag 29 juni 2002 17:15 schreef MasterOverdrive het volgende:

[..]

Ik denk dat hij met 3 draden bedoelde 2 voor stroom en 1 voor de RPM uitlezing :D

maar ik denk dat dit topic wel dicht kan aangezien topicstarten al zo'n beetje aangaf dat het probleem opgelost was en dat hij langs de electroboer gaat.

Ik hoop dus dat er nou niemand meer iets post in dit topic of de topic starter moet zelf natuurlijk nog vragen hebben :D

• WheeleE
  • Nu online
Op zaterdag 29 juni 2002 18:40 schreef Tweak-Freak het volgende:

[..]

Ik denk dat hij met 3 draden bedoelde 2 voor stroom en 1 voor de RPM uitlezing :D

maar ik denk dat dit topic wel dicht kan aangezien topicstarten al zo'n beetje aangaf dat het probleem opgelost was en dat hij langs de electroboer gaat.

Ik hoop dus dat er nou niemand meer iets post in dit topic of de topic starter moet zelf natuurlijk nog vragen hebben :D
Hmm...volgens mij is alles wel duidelijk. Dr zit een blauw en een rood draadje aan mn fan. 1 + en 1 - neem ik aan, of 1 voor rpm uitlezen en de andere als 2e stroomdraadje? En zo niet, dan merk ik het vanzelf wel :).
ja inderdaad, ik ben niet zo'n electrowizz, maar mn pa wel, dat scheelt :).
Bedankt voor de tips iig.
Pagina: 1