Toon posts:

Videokaart voor Mandrake?

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een oud servertje staan die ik graag zou willen gebruiken om linux op te testen. En dan waarschijnlijk Mandrake. Mijn ervaring met Linux in momenteel zeer minimaal en ik wil dus graag een videokaart die werkt zonder drivers te installeren.

Het moet een PCI zijn en het liefst niet te duur :).

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:20

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Verwijderd

elke kaart die standaard (s)vga ondersteunt. Als je met X wilt werken is het aan te raden een betere pc te nemen,

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat me dus juist om X dat die zonder enige installatie werkt.

Verwijderd

Foute instelling voor het gebruiken van Linux.
Kijk idd op de Mandrake site of op http://xfree86.org/current/Status.html voor kaarten die standaard in X worden ondersteund. En kijk dan gelijk ook even bij Mandrake wat de eisen zijn voor een installatie want Mandrake kan niet op elk oud gebakje worden geinstalleerd.

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op zaterdag 29 juni 2002 15:07 schreef int het volgende:
Het gaat me dus juist om X dat die zonder enige installatie werkt.
Dan is "een oud servertje" echt te traag om ook maar iets grafisch te doen hoor! Heb je toch een Pentuim II 350mhz / 64MB ram minimaal voor nodig.

Verwijderd

Topicstarter
Specs oud servertje:

AMD K6-II 333
168MB SDRAM
3x 3,2gb
videokaart?

Verwijderd

Op zaterdag 29 juni 2002 15:15 schreef int het volgende:
Specs oud servertje:

AMD K6-II 333
168MB SDRAM
3x 3,2gb
videokaart?
Ja, zoals janjanjansen al zei ( ik blijf die gozer herhalen... ) http://xfree86.org/current/Status.html , kies er maar 1 uit.

Ik zelf vind alles met een S3 chippie wel lekker werken voor weinig.

Linux = lezen, zelf kiezen en proberen.

Als je aan bovenstaande informatie nog niet genoeg hebt ben ik bang dat linux niets voor je is.

Verwijderd

Ja, en Ati rage of Ati rage pro kaarten doen het meestal ook wel ok.

Maar van elke kaart zijn wel verschillende versies en revisies verschenen, en in elk systeem kan het weer anders werken.
Het is gewoon niet te garanderen wat er wel of niet uit de doos werkt.

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Op zaterdag 29 juni 2002 15:15 schreef int het volgende:
Specs oud servertje:

AMD K6-II 333
168MB SDRAM
3x 3,2gb
videokaart?
Die specs zijn OK. Heb Mandrake geinstalleerd gehad op een ouwe Digital desktop P2-200, 64MB. Allicht draaide die langzaam maar het ging. Die 168MB geheugen die jij hebt helpen ook enorm.

Die-hard Brexiteer

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op zaterdag 29 juni 2002 16:23 schreef BeyondHorizon het volgende:

[..]

Die specs zijn OK. Heb Mandrake geinstalleerd gehad op een ouwe Digital desktop P2-200, 64MB. Allicht draaide die langzaam maar het ging. Die 168MB geheugen die jij hebt helpen ook enorm.
Wat ook erg belangrijk is is dat je na installatie zo veel mogelijk services/servers/deamons (what's in a name :P ) uitzet in het Mandrake Configuratiemenu die je toch niet gebruikt. Er staan er standaard namelijk erg veel aan.

Verwijderd

Topicstarter
Ik had ergens onder het stof een oude S3 virge liggen die er nu in zit. Installeren duurt een eeuwigheid, en kiezen uit de 1000 libaries welke je wel en niet wilt is ook niet iets wat je in een minuut doet.

Maar ik hoop dat X werkt en dan zien we wel verder :).

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:10

deadinspace

The what goes where now?

Tsja, juist...

Misschien dat je eens eerst wat zelf moet proberen of zoeken op internet. We willen best helpen, maar we zijn geen helpdesk.

Op internet is in ieder geval zat informatie te vinden over wat wel en wat niet supported is (zie vooral Janjanjansens link, daarin staat welke videokaarten officeel door het XFree86 team als werkend bestempeld zijn).

Zie ook [topic=319439/1/25].
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.