Toon posts:

[exchange2000] OWA problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als eerste : Ik heb Microsoft Knowledge Base, google, GOT en een aantal andere website bezocht, maar allen geven geen oplossing :

Na het installeren van .Net op onze win2000 server, draait de OWA niet meer van Exchange. (Cannot find server) We kregen de inlogprompt, toetste daar onze inloggegevens juist in en toen gaf IE een melding dat ie de server niet kan vinden.
Alles staat op één machine :'(

Nu heb ik zitten kutten en denk dat ik de rechten heb gekilled en krijg nu telkens een 403.
In eerste instantie kreeg ik directory listings en daarna de 403.
Ik weet helaas niet meer welke ISAPI filter geinstalleerd moet zijn in IIS en wat de standaard settings zijn van IIS/dirs.

Iemand enig idee waar ik deze informatie kan vinden of iemand die zo vriendelijk wilt zijn deze te geven. Ik snap niet dat MS de OWA standaard erin gooit en geen setup er voor heeft. (exchange 2000, not 5.5 please)
Enig idee hoe je dit kan her-installeren/configgen?

Mijn dank is groot!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:07

Arno

PF5A

Ik ben uberhaupt benieuwd waarom jij dotnet gebruikt voor een Exchange 2000 omgeving :?

Dotnet is een omgeving die zich nog volledig in beta begeeft en ik denk niet dat iemand (inclusief Microsoft) hier iets aan kan doen

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 29 juni 2002 19:25 schreef Traag het volgende:
Ik ben uberhaupt benieuwd waarom jij dotnet gebruikt voor een Exchange 2000 omgeving :?

Dotnet is een omgeving die zich nog volledig in beta begeeft en ik denk niet dat iemand (inclusief Microsoft) hier iets aan kan doen
Simpel, we gebruiken Exchange als mailserver, maar dit is ook onze test-webserver. Ja, in huis probeer je zoveel mogelijk wattjes te besparen he ;-)

Opzich heeft het nu dus niets met .net te maken, althans dat hoop ik, want mijn IIS settings zijn nu gewoon verkeerd en die moeten weer terug, maar wat er moet komen? das dus de vraag.

• Axel666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-10-2022
Op zaterdag 29 juni 2002 19:25 schreef Traag het volgende:

Hij bedoelt het .net framework neem ik aan niet de .net server. Maar ik zou zeggen gewoon owa reinstallen, is aleens eerder een topic geweest van iemand met outlook web dingus problemen waar in staat hoe je dat kan doen.

9worlds.net @ hattrick.org

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Op zaterdag 29 juni 2002 14:41 schreef awesdorp een boel:
heb je je virtual directories weggegooid? je moet er twee hebben, exchange en exchweb ofzo. Die staan volgens mij in je c:\program files\exchsrvr\web. Te lang geleden voor mij :)

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:07

Arno

PF5A

Op zondag 30 juni 2002 09:22 schreef Axel666 het volgende:
Hij bedoelt het .net framework neem ik aan niet de .net server. Maar ik zou zeggen gewoon owa reinstallen, is aleens eerder een topic geweest van iemand met outlook web dingus problemen waar in staat hoe je dat kan doen.
Oops, inderdaad ;)

Maar Microsoft zegt zelf dat je dat framework niet moet gebruiken, zolang je geen dotnet enabled applicaties gebruikt

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

Op zaterdag 29 juni 2002 19:32 schreef awesdorp het volgende:

[..]

Simpel, we gebruiken Exchange als mailserver, maar dit is ook onze test-webserver. Ja, in huis probeer je zoveel mogelijk wattjes te besparen he ;-)
Misschien OT, maar welke gek gebruikt zijn exchangeserver als testserver??

Je gaat toch nooit zomaar met een server knoeien?? |:(
Wat kost een werkstation tegenwoordig om die in te richten als testserver.

Ok..back on topic
Beste wat je kan doen is exchange opnieuw installeren, mocht dit niet lukken dan kan je een avondje uittrekken om heel je server opnieuw te installeren.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 30 juni 2002 09:32 schreef axis het volgende:

[..]

heb je je virtual directories weggegooid? je moet er twee hebben, exchange en exchweb ofzo. Die staan volgens mij in je c:\program files\exchsrvr\web. Te lang geleden voor mij :)
Nee alles staat er nog :

Afbeeldingslocatie: http://my.maraex.com/iis.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 30 juni 2002 09:22 schreef Axel666 het volgende:

[..]

Ja, .net framework inderdaad.

Bedoel je deze ? :
[topic=199304/1/25]
[topic=477483/1/25]

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 30 juni 2002 11:52 schreef VipTweak het volgende:

[..]

Misschien OT, maar welke gek gebruikt zijn exchangeserver als testserver??
Elke gek die thuis deze hebt draaien.
Je gaat toch nooit zomaar met een server knoeien?? |:(
Wat kost een werkstation tegenwoordig om die in te richten als testserver.
Wat er nog niet is, kan altijd nog komen. Server is een groot woord trouwens, Het is gewoon een P3 400 met 640 MB RAM. Geen SCSI en zulke echte server onderdelen.
Ok..back on topic
Beste wat je kan doen is exchange opnieuw installeren, mocht dit niet lukken dan kan je een avondje uittrekken om heel je server opnieuw te installeren.
Ja dat is nog de bedoeling als de provider eindelijk een goede ADSL router ter beschikking heeft.

Verwijderd

Topicstarter
<schopje>

Verwijderd

Op maandag 01 juli 2002 20:57 schreef awesdorp het volgende:
Ja dat is nog de bedoeling als de provider eindelijk een goede ADSL router ter beschikking heeft.
Wat heeft dat met opnieuw installeren te maken?

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 13 juli 2002 11:36 schreef VipTweak het volgende:

[..]

Wat heeft dat met opnieuw installeren te maken?
Andere machine gebruiken. Linux firewall installeren ook op een andere machine. Als we dan toch om moeten schakelen kunnen we beter achter elkaar doen dan tijdelijke oplossingen implementeren. (diezelfde pc herinstalleren)

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

"Q301428 Troubleshooting Outlook Web Access from an IIS Perspective" lijkt me een goed begin voor een structurele aanpak waar je ook nog eens wat van leert.
'k Vind het "Ik heb iets stukgemaakt door als een blinde aap te zitten klikken en nu wil ik een re-install doen" een beetje een slappe benadering hoor. Maar als je persé dat pad wilt volgen kun je
code:
1
SETUP /DisasterRecovery

proberen

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 17 juli 2002 11:27 schreef Brahiewahiewa het volgende:
"[url="http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;Q301428"]Q301428[/url] Troubleshooting Outlook Web Access from an IIS Perspective" lijkt me een goed begin voor een structurele aanpak waar je ook nog eens wat van leert.
'k Vind het "Ik heb iets stukgemaakt door als een blinde aap te zitten klikken en nu wil ik een re-install doen" een beetje een slappe benadering hoor. Maar als je persé dat pad wilt volgen kun je
code:
1
SETUP /DisasterRecovery

proberen
Thank YOU, dat was het!
Waar ik wel een beetje :( is, dat men het altijd beter moeten weten. Bedweters!

Zo zullen nooit mensen een probleem rapporteren, omdat er altijd wel een stel tussen zitten die je de grond in trappen. Kleuters zijn het.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Op vrijdag 19 juli 2002 21:01 schreef awesdorp het volgende:

[..]

Thank YOU, dat was het!
Waar ik wel een beetje :( is, dat men het altijd beter moeten weten. Bedweters!

Zo zullen nooit mensen een probleem rapporteren, omdat er altijd wel een stel tussen zitten die je de grond in trappen. Kleuters zijn het.
Het gaat mij er niet om jou in de grond te trappen; dan had ik je deze suggestie niet gegeven en zat je nu nog steeds te knoeien. Waar het mij om gaat is dat je, als je het probleem nauwkeurig geanalyseerd had, het probleem ook had kunnen oplossen door die ene verandering terug te draaien die door .Net framework was aangebracht. Daar hadden zowel jij als de meelezers hier op GoT iets van kunnen leren.

OK, jij hebt nu geleerd dat je met SETUP /DisasterRecovery je Exchange installatie kunt repareren, maar dat had je ook in de readme.doc op je Exchange CD kunnen lezen.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Pagina: 1