Toon posts:

hoeveel domeinen zijn er nou?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb overal gezocht op internet, maar ik kan het niet vinden.

Hoeveel domeinnamen zijn er nou wereldwijd geregistreerd???

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:51

Destruction

(ex-)Automonteur

Op zaterdag 29 juni 2002 14:30 schreef japioo het volgende:
Heb overal gezocht op internet, maar ik kan het niet vinden.

Hoeveel domeinnamen zijn er nou wereldwijd geregistreerd???
1000'en gok ik.. :{ :P

Ford Mondeo Wagon 2.0 16v '06 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

Verwijderd

Miljoenen denk ik eerder of mayb wel miljarden :P

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:32

Crazy D

I think we should take a look.

In Nederland:
Aantal geregistreerde domeinnamen over de afgelopen jaren Reeds meer dan 15 jaar worden er domeinnamen uitgegeven onder het top level domein .nl. In de eerste jaren werden er nog niet veel namen geregistreerd: in 1989 kwam er slechts een naam bij, in 1990 waren dat er vijf. In de jaren '90 werder er snel meer domeinnamen geregistreerd, vooral door de opkomst van het World Wide Web (WWW). In 1999 werd de 100.000ste domeinnaam onder .nl geregistreerd. De 500.000 grens werd in 2000 doorbroken. Ook dit jaar, 2002, wordt een stijging van het totaal aantal geregistreerde domeinnamen verwacht. Deze zal echter niet zo fors zijn als in 2001.
Afbeeldingslocatie: http://www.sidn.nl/include/repsmd15.gif

Bron: SIDN - Statistieken

Exact expert nodig?

Verwijderd

er zijn wel statistieken van .com domeinen te vinden. Van .nl domeinen kun je vinden op www.sidn.nl uit mijn kop circa 700.000 .nl domeinnamen. .com zijn vele miljoenen

• SAiKO
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-05 12:34

SAiKO

Grote Smurf

Op zaterdag 29 juni 2002 15:11 schreef Kertje het volgende:
er zijn wel statistieken van .com domeinen te vinden. Van .nl domeinen kun je vinden op www.sidn.nl uit mijn kop circa 700.000 .nl domeinnamen. .com zijn vele miljoenen
Goh, kijk eens wat Crazy_D voor je gevonden heeft! :)

Verwijderd

Op zaterdag 29 juni 2002 15:19 schreef KrezieBite het volgende:

[..]

Goh, kijk eens wat Crazy_D voor je gevonden heeft! :)
mijn post was op 'tzelfde moment :) was toch goeie gok die 700.000 .nl domeinnamen; had toevallig vorige week gekeken nl :)

• Crazy D

Crazy D

En stel dat 700.000 per landdomein een redelijk gemiddelde is, dan zit je al gauw aan de miljard domeinen. En dan nog de miljoenen (waarschijnlijk miljarden) .commetje... het zal me niks verbazen dat als "ze" het eens precies zouden optellen, je op een gemiddelde van een paar domeinnamen per persoon (over de hele wereld dus) zal uitkomen. (hoe groot zou de database zijn met _alle_ dns-records? :)).

Exact expert nodig?

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:57
Op zaterdag 29 juni 2002 16:30 schreef Crazy_D het volgende:
(hoe groot zou de database zijn met _alle_ dns-records? :)).
Damn, het wil me niet meer te binnen schieten waar ik het precies

toch wel!

Op tweakers.net was een hele tijd geleden het nieuws dat sun niet meer de dot in .com was. Die database waar jij het over hebt, werd altijd bijgehouden op een sun pc server, nu is er dus een ander merk voor in de plaats gekomen. Mischien dat je in dat ouwe nieuwsbericht nog het een en ander aan info kan terugvinden?

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-08 22:21

IceStorm

This place is GoT-like!!!

En stel dat 700.000 per landdomein een redelijk gemiddelde is,
Uhm, ik gok dat een HELEBOEL landen dat niet halen ;)..
En dan nog de miljoenen (waarschijnlijk miljarden) .commetje...
Miljoenen ok, maar miljarden geloof ik niet ;)

• Crazy D

Crazy D

Als je http://www.ripe.net/ripencc/pub-services/stats/hostcount/2002/05/index.html mag geloven
May Summary

* 91 Top Level Domains were scanned, in comparison with 94 in April,
* a total of 17,138,115 real hosts were found, compared to 16,606,569 in April.
* the TLD nl had the most real hosts, with 2,558,788 (approximately 15% of the total).
* the largest increase was in the TLD cz, at an increase of 149,955 real hosts in comparison with April.
* 18 TLDs were being ommitted from the count at the time of generation of this page:
bf bh cf eh et fo iq kw ly md ml ne om sd sn st tg uz
Dan zijn het er dus niet eens zo heel erg veel... maar 17 miljoen :)

Exact expert nodig?

• elnino
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-04 02:41
Vuurwerk had altijd een leuk overzichtje van hoeveel domeinnamen er waren en hoeveel bij welke provider. Helaas is die de laatste tijd niet echt vaak geupdate (bij de laatste overzichten krijg je 'refused' te zien).

http://domein.vuurwerk.nl/

Klik dan op 'aantal domeinnamen per provider'. Het werkt tot 23 februari 2002. Toen waren er 706602 domeinnamen geregistreerd. De grootste provider was freehosting.nl met een aandeel van 9,34%.

Verwijderd

dat is omdat sidn niet meer de lijst van nieuwe domeinen vrijgeeft... uit privacyoverwegingen. je zult nu dus moeten vertrouwen op de cijfers van de provider zelf.

Verwijderd

Topicstarter
Het nadeel van Sidn, is dat je alleen maar kijkt naar de .nl adressen, maar ik vraag me af hoeveel adressen er zijn in totaal. Dus ook de .com etc.

17 miljoen (zei iemand hierboven) lijkt me wel heeeeeel weinig.......

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-08 21:33
In .com, .net en .org al bijna 29 miljoen volgens:

http://www.domainsurfer.com/

(waarvan 6 van mij :) )

No production networks were harmed during this posting

Verwijderd

Dus heel veel!!!

• Crazy D

Crazy D

Op zondag 30 juni 2002 18:46 schreef japioo het volgende:
17 miljoen (zei iemand hierboven) lijkt me wel heeeeeel weinig.......
Komt van ripe.net af. Staat trouwens ook (alleen is "real" geen link in mijn quote):
The number of non-duplicate hosts.

17 miljoen unieke hosts dus, klinkt wel redelijk, aangezien er heel veel sites zijn waarbij er tig domeinnamen naar 1 site verwijzen, die zouden hier dan niet bij zitten.
29 miljoen namen (ongeacht of de site wel of niet werkt, of dat er meerdere namen naar 1 site verwijzen) vind ik eigenlijk nog weinig, ik had er echt wel veel meer verwacht.

Exact expert nodig?

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-08 22:21

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Op zondag 30 juni 2002 11:48 schreef Crazy_D het volgende:
Als je http://www.ripe.net/ripencc/pub-services/stats/hostcount/2002/05/index.html mag geloven:
* the TLD nl had the most real hosts, with 2,558,788 (approximately 15% of the total).
Uhm? Iemand enig idee hoe dat komt?

17 miljoen is te overzien :).

Verwijderd

Op zondag 30 juni 2002 20:46 schreef Crazy_D het volgende:

[..]

29 miljoen namen (ongeacht of de site wel of niet werkt, of dat er meerdere namen naar 1 site verwijzen) vind ik eigenlijk nog weinig, ik had er echt wel veel meer verwacht.
hoezo weinig? kijk is hoeveel woorden een woordenboek bevat, er zijn heel wat woordenboeken voor nodig op 29 miljoen woorden te krijgen; maw, het zijn er gigantisch veel

Daarbij zijn er ook nog .nl .de .whatever extensies wat allemaal bij elkaar ook wel een aantal miljoen zal halen...

• Vold
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-03 21:25
kijk maar es op : http://www.domainstats.com/

Dat zijn er al over de 30 000 000

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op vrijdag 05 juli 2002 11:00 schreef Vold het volgende:
kijk maar es op : http://www.domainstats.com/

Dat zijn er al over de 30 000 000
INTERNATIONAL (NET) 3591842
United Kingdom (CO.UK) 3469409

Is dat niet wat vreemd, co.uk is toch veel langer, is alleen van de UK dus zo populair is dat toch niet? :?
vreemd

Maarja, als dat dingetje klopt is dat ongeveer 1 domein per 200 mensen. Nou, ik denk dat afrikaanse bosjesmannen over het algemeen geen domeinnaam hebben dus dat zal wel kloppen. :+

🌞🍃

Verwijderd

Op vrijdag 05 juli 2002 11:25 schreef DataBeest het volgende:

[..]

INTERNATIONAL (NET) 3591842
United Kingdom (CO.UK) 3469409
lijkt me niet kloppen

Verwijderd

Op zaterdag 29 juni 2002 17:49 schreef IceStorm het volgende:
700.000 per land gemiddeld
[..]

Uhm, ik gok dat een HELEBOEL landen dat niet halen ;)..
[..]

Miljoenen ok, maar miljarden geloof ik niet ;)
En ik gok dat een heleboel landen meer dan het dubbele hebben, nederland is maar een klein landje. Kijk naar duitsland, frankrijk, italie, china, india, amerika.
Daar bovenop komen nog een keer de .com domeinen ed.

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-08 18:25

Dido

heforshe

En stel dat 700.000 per landdomein een redelijk gemiddelde is, dan zit je al gauw aan de miljard domeinen. En dan nog de miljoenen (waarschijnlijk miljarden) .commetje... het zal me niks verbazen dat als "ze" het eens precies zouden optellen, je op een gemiddelde van een paar domeinnamen per persoon (over de hele wereld dus) zal uitkomen. (hoe groot zou de database zijn met _alle_ dns-records? :)).
Rond dat af naar 1 miljoen per land, hoe kom jij aan 1000 landen??

Wat betreft ordegrootte zal het in de tientallen miljoenen zijn in het totaal, denk dat zelfs honderd miljoen nog niet gehaald wordt.

Wat betekent mijn avatar?

Pagina: 1