ik ben bezig met een webcamwall te maken, het idee is dat om de 30 seconden via ftp een pic van mijn webcam wordt geupload, op de page wordt de pic 12 keer geshowed, met een 12 java applet die ik alle op een andere refresh rate heb gezet, zie ook http://www.ttkdesign.nl/webcam/webcam.htm. het probleem is nu echter dat het geheel nog synchroon verloopt, terwijl juist de bedoeling is dat het 12 verschillende plaatje zijn, hoe kan ik dat verhelpen? hopelijk begrijpelijk, anders probeer ik het verder uit te leggen
mmh... verklaart u nader ik begrijp je niet geheelOp zaterdag 29 juni 2002 15:00 schreef Yakko het volgende:
threads ?
gesynchronizeerde threads met elk een nr ofzo.
Verwijderd
schrap gesynchroniseerde threads.
Je maat een klasse afgeleid van thread waarin je een methode maakt die het webcam beeld ophaalt en toont.
Je maakt een hoofdprog waar ja een aantal keer een thread maakt met telkens een sleep tsn van bv 1 sec. de grafische layout verzorg je ook in het hoofdprog.
Dan gaat elk beeldje met telkens een seconde verschil een beeld doorgeven of zou toch moeten.
Je maat een klasse afgeleid van thread waarin je een methode maakt die het webcam beeld ophaalt en toont.
Je maakt een hoofdprog waar ja een aantal keer een thread maakt met telkens een sleep tsn van bv 1 sec. de grafische layout verzorg je ook in het hoofdprog.
Dan gaat elk beeldje met telkens een seconde verschil een beeld doorgeven of zou toch moeten.
mmh... ik begrijp je verhaal helaas niet geheel, ik ben geen java programmer, wel heb ik te maken uiteraard met een probleem, uploadtyden, hij doet er gemiddeld 20 sec op pic up te loaden dus kunnen min sprong wordt 30 secOp zaterdag 29 juni 2002 15:24 schreef Yakko het volgende:
schrap gesynchroniseerde threads.
J probleem is dat de javaapplets niet tegelijk moeten beginnen. Met twaalf verschillende standaard applets is dat zo goed als niet mogelijk. Je zul, om zoiets voor elkaar te krijgen, toch echt zelf aan de slag moeten.
Het beste kun je helemaal niet met threads werken, maar gewoon om de 30 seconde een nieuw beeld inladen en dan de rest een plek opschuiven, maar het kan zijn dat ik je id niet helemaal begrepen heb natuurlijk
Het beste kun je helemaal niet met threads werken, maar gewoon om de 30 seconde een nieuw beeld inladen en dan de rest een plek opschuiven, maar het kan zijn dat ik je id niet helemaal begrepen heb natuurlijk
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
hoe kan ik zoiets het beste maken?Op zaterdag 29 juni 2002 15:38 schreef Janoz het volgende:
J probleem is dat de javaapplets niet tegelijk moeten beginnen. Met twaalf verschillende standaard applets is dat zo goed als niet mogelijk. Je zul, om zoiets voor elkaar te krijgen, toch echt zelf aan de slag moeten.
Pagina: 1