Ik ga binnenkort eindelijk mijn pc-prive pc samenstellen, want de administratieve shit is eindelijk rond, maar nu twijfel ik nog tussen twee systemen, omdat ik voornamelijk Linux wil gaan draaien. Ik wilde eerst een Dual, omdat Linux daarvan sowiezo goed gebruik kan maken, maar op het moment twijfel ik toch nogal en geef ik de voorkeur een aan sigle opstelling met raid, en verder meer geheugen, hdd-space en een beter geluidskaart.
Maar, ik wil dus aan linux, en ik vroeg mij af of linux enerzijds tegenwoordig wel goed raid ondersteund (de on-board promise van de MSI KT3 Ultra in dit geval) en of de RAID 1 performance dan ook inderdaad significant hoger is dan een non-RAID. En heeft iemand een idee van de linux ondersteuning van de SB Audigy? Want die komt er dan ook in, en het wordt toch wel een XP dualboot, maar ik wil het liefst primair Linux hebben
Dus in het kort:
- Linux ondersteuning on-board Promise als bootschijf?
- Significante snelheidswinst RAID1 tov losse schijf @ linux?
- SB Audigy (met Live!Drive) ondersteuning in Linux?
Want anders zal ik toch maar weer op mijn Dual idee terug moeten vallen...
Maar, ik wil dus aan linux, en ik vroeg mij af of linux enerzijds tegenwoordig wel goed raid ondersteund (de on-board promise van de MSI KT3 Ultra in dit geval) en of de RAID 1 performance dan ook inderdaad significant hoger is dan een non-RAID. En heeft iemand een idee van de linux ondersteuning van de SB Audigy? Want die komt er dan ook in, en het wordt toch wel een XP dualboot, maar ik wil het liefst primair Linux hebben
Dus in het kort:
- Linux ondersteuning on-board Promise als bootschijf?
- Significante snelheidswinst RAID1 tov losse schijf @ linux?
- SB Audigy (met Live!Drive) ondersteuning in Linux?
Want anders zal ik toch maar weer op mijn Dual idee terug moeten vallen...