Op zaterdag 29 juni 2002 13:50 schreef Alarmnummer het volgende:
Ik ben nu wat aan het stoeien met SWT. Dit is Widget set voor java waarmee je componenten door het os worden getekend. Je hebt verder ook de mogelijkheid om OLE en COM objecten ed te tekenen op je applicatie (dit is echt super handig). Maar ik ben nu al een tijdje aan het rondstruinen op de ms site, maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Waar kan ik info vinden over bv. het OLE object 'shell.explorer' en wat zijn argumenten enzo zijn? Ik neem aan dat dit per onderdeel wel gedocumenteerd is?
De widgets in win32 zijn niet COM based. Dus de dropdownboxes e.d. zijn gewoon GDI objects, die je tekent middels de win32 routines, of als je OO wilt, via MFC (of soortgelijke lib). Visual Basic 5 en 6 ( ja die ja

) zijn geleverd met een grote library controls die WEL com based zijn. Wil je via COM bv je windowcontrols gaan beheren, dan lijkt het me het beste dat je die dll's te pakken krijgt en die importeert (typelib zit erbij) en zo je controls creeert. Die controls zijn gedocumenteerd in de visual basic product documentatie (reference) onder 'visual tools & languages -> visual studio 6 -> visual basic' in de MSDN library.
De Shell namespace is de Internet Explorer extensie van de windowsshell. (ook de reden dat Internet Explorer dus niet 1 2 3 te verwijderen is uit windows

).
Deze vind je onder: (in de MSDN library)
User Interface Design & Development -> Windows Shell and Common Controls -> SDK Documentation -> Windows Shell -> Shell Reference.
De MSDN Library vind je op:
http://msdn.microsoft.com/library