Welke A/D converter heb ik nodig voor temp te meten van -15°C tot en met +100°C en hoe lees ik deze uit m.b.v de PC.
Verwijderd
je wilt de temperatuur meten in je pc?? of er buiten??
meer info.
edit:
probeer vragen voortaan iets duidelijker te formulieren, dat heeft meer succes.
/me welkom op de GOT, lees effe de faq
meer info.
edit:
probeer vragen voortaan iets duidelijker te formulieren, dat heeft meer succes.
/me welkom op de GOT, lees effe de faq
Ik denk dattie een losse temp sensor wil hebben met een bereik van -15 tot +100 die ie op de pc kan uitlezen...Op zaterdag 29 juni 2002 13:38 schreef kaasie het volgende:
je wilt de temperatuur meten in je pc?? of er buiten??
meer info
* Scatman_II welkom op de GOT, lees effe de faq
Verder kan ik hier niemand helpen
OC / CM - Begint eer ge Bezint
Wat wil je precies bereiken? Alleen de temperatuur uitlezen? Data opslaan of andere componenten aansturen?
Een A/D Converter heb je alleen nodig als je een analoog signaal wilt digitaliseren. Dit hoef je niet altijd zelf te doen: Als je een gameport op je PC hebt zitten kun je deze gebruiken om een analoog signaal direct in te lezen (zie bijvoorbeeld http://users.auth.gr/~mixos/projects/nopcb/pc/007/). Ook bij het gebruik van temperatuursensoren met een I2C uitgang heb je geen extra componenten nodig.
Bij kleine projecten is dit vaak handig.
Een zoektocht met google zal veel voorbeelden en kant-en-klare programmatuur opleveren.
Een A/D Converter heb je alleen nodig als je een analoog signaal wilt digitaliseren. Dit hoef je niet altijd zelf te doen: Als je een gameport op je PC hebt zitten kun je deze gebruiken om een analoog signaal direct in te lezen (zie bijvoorbeeld http://users.auth.gr/~mixos/projects/nopcb/pc/007/). Ook bij het gebruik van temperatuursensoren met een I2C uitgang heb je geen extra componenten nodig.
Een zoektocht met google zal veel voorbeelden en kant-en-klare programmatuur opleveren.
Move [forum=6] -> [forum=22]
Meer info kan idd geen kwaad trouwens
Meer info kan idd geen kwaad trouwens
Verwijderd
Hee, dat ziet er leuk uit...Op zaterdag 29 juni 2002 15:11 schreef AFR het volgende:
Wat wil je precies bereiken? Alleen de temperatuur uitlezen? Data opslaan of andere componenten aansturen?
Dat ga ik eens proberen..
Ok alvast bedankt, maar ik zie op die site niet tot hoeveel graden ik kan gaan in de tekening gaat ie maar tot 30 en dat is te weinig
Deze range hangt volledig af van het type thermistor (en eventuele extra weerstanden) dat je in de schakeling gaat gebruiken. Een speurtocht door de datasheets van de verschillende types kan meer informatie opleveren.Op maandag 01 juli 2002 19:41 schreef huuf het volgende:
Ok alvast bedankt, maar ik zie op die site niet tot hoeveel graden ik kan gaan in de tekening gaat ie maar tot 30 en dat is te weinig
Met behulp van wat extra weerstanden kan er nog met de karakteristiek worden gerommeld.AF
Pagina: 1