[html] dom resolutieprobleem

Pagina: 1
Acties:

• Daggie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-08-2025
Ik ben momenteel een site aant maken, de onderkant van de site(achtergrond) bestaat uit een aantal lijntjes die mooi het scherm vullen in 1024x768, in 1280x1024 staat een groot deel van het scherm vol met die lijntjes, wat maar weinig professioneel oogt ... Kan ik daar iets aandoen ? (in 800x600 ziet het er ook goed uit)

• T. van Beek
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-10-2024

T. van Beek

flickritus

Misschien begrijp ik je vraag niet helemaal, maar gewoon onderin een tabel maken met als achtergrond die lijntjes. De tabel de goeie hoogte geven zodat het op elke resolutie hetzelfde eruit ziet.

Laat anders eens de site zien

http://flickr.com/photos/itommy/

• Daggie
http://www.carsensations.be/lijntje.jpg

heel klein voorbeeldje, de lijntjes onderaan lopen 1600px naar beneden zodat tot die resolutie je de lijntjes ziet...dan staat echter een groot deel van het scherm vol dwaze lijntjes ... ik zou het kunnen afknippen tot 768px ofzo, maar dan staat de rest van scherm leeg ...

de site zal weinig mensen treffen in die resolutie, alleen zit ik zelf in 1280x1024 en voor mijn eigen wil ik toch een beetje deftig :)

iemand idee ?

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 22:18

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Maak gewoon een balkje waarin je fade't naar wit toe... en plaats dat standaard onderaan elke pagina. Gewoon simpel een tabelletje met een fade van streepjes naar wit als achtergrond. En dan kan de rest van de pagina wit blijven.

Of zet de content die je op de pagina wilt zetten, eerst op een witte div of in een witte tabel, dat lijkt me in dit geval ook beter leesbaar.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Daggie
Alles staat in doorschijnende tabel :) (in alle niet-IE browsers witte dus :p)

bedankt voor info, ik zal faden naar wit.bedankt !

Verwijderd

misschien gewoon positioneren :? we hebben tegenwoordig CSS hoor! ;)
Pagina: 1