Toon posts:

Hoe maak ik dit ook alweer is PSP7?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had vorig jaar -na het zien van een videoclip van Eddy Zoëy, waarin ze een soortgelijk effect gebruikten- dus een leuke 'techniek' bedacht voor 'versleten' randen, ziehier het resultaat van toen:

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/061602/aparte-randen.jpg

In ieder geval; ik wil nu weer graag dat effect gebruiken, maar het is inmiddels al bijna een jaar geleden en ik weet niet meer hoe ik het deed. ;(

Ik heb wel wat zitten expirimenteren vandaag en er staat me nog iets bij dat ik het Shatter effect van Xenofex gebruikte en daarna Brush strokes, die bij de "Artistic effects" standaard in PSP zit.

Er is hier vast wel iemand die weet hoe het moet. :)

Ik wil trouwens alleen weten hoe het in PSP moet en niet is PS, aangezien PS niet zo geweldig werkt bij mij (nee, geen oude PC, gewoon eentje die allergisch is voor PS; alles tot en met versie 7 laat na 10 minuten -soms meteen al- m'n hele PC hangen met een hoog piepend geluid).

[edit]
Ik ontdek zojuist dat ik na Shatter ook not Jiggle (EyeCandy) gebruikt heb. Ik weet dus alleen de instellingen van die "Brush strokes" niet meer.

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:48
als het je zo niet lukt kun je altijd nog wat brushes gebruiken...

Ik weet alles over digitale toegankelijkheid, of ik weet wie het wel weet.

Verwijderd

idd

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 22:18

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Op zaterdag 29 juni 2002 16:30 schreef jesus het volgende:
idd
Volgens mij wil jesus heel graag HK access hebben..? Want wat je nu doet neigt heel sterk naar posts sparen... en dat kan nog al eens bestraft worden heb ik gezien.

Maar helaas heeft Paint Shop Pro geen aparte brushes, of je moet een Picture Tube weten te vinden... dus deze bovenstaande uitleg is stiekem voor PS :P

Ik zou zeggen... probeer het met een mix van Noise, Motion Blur, Trace Contour en Sharpen... en die er dan natuurlijk als witte layer overheen.

Ik bedoel, als jij met Xenofex en Eyecandy aan komt zetten, dan is dat niet standaard PSP... daar kan ik je niet mee helpen... naar mijn weten zit al die extra plugin-rommel er standaard niet bij - en met wat PSP skills kun je die dingen prima zelf maken.

Volgens mij wil jesus heel graag HK access hebben..? Want wat je nu doet neigt heel sterk naar posts sparen... en dat kan nog al eens bestraft worden heb ik gezien.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Verwijderd

offtopic:

dark blue, als je dit soort zaken nou gewoon aan de Modjes overlaat, het lijkt er de laatse tijd nu sterk op dat jij een "Mod" wil worden.

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

* Yellow|A vindt dat Dark Blue best dat soort opmerkingen mag maken, ook omdat ze daarna nog iets nuttigs zegt voor de topic, iets wat dhole niet doet, want die zeurt alleen maar.

Anyhoet, Kyrian prachtig dat je alle filters en plugins kan opnoemen die je wel gebruikt, filterszijn niet echt wonderbaarlijk fantastisch in mijn ogen, maar ik zal de filters vs non filter discussie niet weer beginnen.

Zoek op internet naar grunge style oid ... grafisch, niet den muziek en je zult wellicht wat vinden dat je dag maakt, of niet.

Je hoeft niet perse filters te gebruiken, Google werkt ook soms.

* Yellow|A zeuren kan zowel positief als negatief worden gezien trouwens :)

|{ brrr }] |

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
hmm, even spammen met de site van een notoire W&G'er: www.kane.nl . Die stijl? Grunge. Hoe? Zo®.

En tegen Dhole: Volgens jou is het niet gewenst mensen op hun gedrag aan te spreken; hier zijn mods voor. Uhm, waar ben jij dan mee bezig? Nuttige bijdragen aan dit topic leveren?
*kijkt*
nee? Okee. ;)

*agrees with yellow*

*gaat terug richting hutje in het bos (geen ivoren torentjes voor mijn persoontje)*

Verwijderd

okee okee okee,

misschien iets te overdreven gemeld, maar zat net te surfen en kwam overal dat soort opmerkingen tegen van darkblue, was iets wat mij opviel, net zoals darkblue opviel dat jesus techposts produceerd.

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

Op zaterdag 29 juni 2002 19:13 schreef Dhole het volgende:
offtopic:

dark blue, als je dit soort zaken nou gewoon aan de Modjes overlaat, het lijkt er de laatse tijd nu sterk op dat jij een "Mod" wil worden.
Dit soort opmerkingen zijn dus al helemaal nergens voor nodig. En wat DB betreft ben ik het eens met Yellow.

Verwijderd

Op zondag 30 juni 2002 07:36 schreef cutter het volgende:

[..]

Dit soort opmerkingen zijn dus al helemaal nergens voor nodig. En wat DB betreft ben ik het eens met Yellow.
Geef net aan dat het een beetje ongelukkig lijkt, kom jij nog eens aanzetten, wat is dat voor iets ?? het heeft verder geen zin om met modder te gaan gooien, ik laat het hier dan ook bij.

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:48
Op zaterdag 29 juni 2002 17:45 schreef Dark Blue het volgende:

[..]

Maar helaas heeft Paint Shop Pro geen aparte brushes, of je moet een Picture Tube weten te vinden... dus deze bovenstaande uitleg is stiekem voor PS :P
PSP heeft zeker wel brushes!

daarnaast kun je in principe alle PS-brushes gebruiken tot versie 5 ofzo
geloof me, mn brushes map zit namelijk vol met nocturna :P

Ik weet alles over digitale toegankelijkheid, of ik weet wie het wel weet.

Pagina: 1