Toon posts:

stop: unknown hard error, c0000221????

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
okay, here's the deal:
ik post hier omdat het probleem met de harde schijf te maken heeft (misschien moet het in SA).
ik heb in mijn oude comp (p225, 64mb) net mijn schijf vervangen met een zwaardere die uit mijn andere pc komt.
het is een 13.1 gb (quantum) schijf die een 2.1 gb vervangt.
ik kan gewoon windows 98 of Me erop installeren, maar nu het probleem (dit ging trouwens perfect op mijn oude schijf):
als ik windows 2000 of windows XP installeer krijg ik dit na de eerste installatie boot:

STOP: c0000221
unknown Hard Error.
\systemroot\system32\ntdll.dll

en dus kan hij de installatie niet afmaken :'(
hoe kan ik dit oplossen?
ik heb nog even gesearched en misschien is het een >8.4gb probleem en moet ik de atapi driver ofzow updaten. Als dit zo is hoe vindt ik die en welke is het (net op microsoft support gezocht en vond niets)

ik heb het nieuwst mogelijke bios al (zover je het nieuw kunt noemen ;) )

Verwijderd

misschien moet je hd effe in 2e delen met fdisk. vervolgens effe formateren. Misschien dat hij hem dat wel pakt omdat het dan gezien wordt als 2 schijven

/me de plaats van de topic is goed

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 29 juni 2002 13:00 schreef kaasie het volgende:
misschien moet je hd effe in 2e delen met fdisk. vervolgens effe formateren. Misschien dat hij hem dat wel pakt omdat het dan gezien wordt als 2 schijven

/me de plaats van de topic is goed
ik heb ook al veel geprobeerd te partitioneren in winme, maar dat ging ook steeds mis met PM7.
ik denk dat er echt iets mis is met communicatie tussen schijf en connectie

Verwijderd

Topicstarter
*goal* :9

• PrinsEdje80
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-01 15:26

PrinsEdje80

Holographic, not grated...

Probeer het dan ff met FDISK ipv PM7. Of misschien (als je meteen NTFS wil) Part

Used to be Down Under... Foto gallery

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het dus met fdisk geprobeerd en hij geeft aan dat de schijf maar 2048mb groot is, hij kan hem dus niet helemaal herkennen, lijkt me gewoon een probleem van te grote schijf.

Kan ik dit niet met een of andere driver oplossen?

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Op dinsdag 02 juli 2002 19:49 schreef demonz het volgende:
Kan ik dit niet met een of andere driver oplossen?
Jawel, zie tweede punt van de faq.

Verwijderd

Topicstarter
net maxblast geprobeerd, en gaf daarin eerst ook 2gb in en na de boot 13,1gb.

dus ik w2000 installeren na het partitioneren met maxblast etc. en nog steeds dezelfde error!
Pagina: 1