Toon posts:

Geen internet op client pc.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, heb 2 pc's in een netwerk. de ene computer draait onder Win2K server nl. en de andere onder xp pro. Bij de server komt een ADSL verbinding binnen. die automatisch een ip en dns adres verkrijgt. de 2 pc's zijn ondering verbonden dmv 2 netwerkkaarten. win2k pc = ip 192.168.0.1 subnet 255.255.255.0 gatewat 192.168.0.2 . xp pc = ip 192.168.0.2 subnet 255.255.255.0 gateway 192.168.0.1
Vorige week had ik nog chello, die dns gegevens gebruikte ik ook voor het netwerk van de pc's onderling. Met de komst van ADLS heeft dat nog zo'n 2 dagen gewerkt. Maar toen kon ik plots niet meer op het internet komen met de xp pc. Ik kon echter wel pingen naar het ip nr van mijn adsl verbinding. pingde ik vervolgens naar een .nl domein die naar mijn ip nr verwijst kreeg ik een melding dat de ping-aanvraag de host niet kan vinden. Op de win2k pc kon ik wel de localhost op de xp pc bereiken. Terminal services werkt ook correct. Toen heb ik voor de netwerk kaarten van de pc's onderling de dns gegevens van mijn ADSL ISP ingegeven, dat bracht helaas niet het gewenste resultaal. Ik denk dat het met de dns gegevens te maken heeft maar ik kom te vooralsnog niet uit. Wie weet wat ik fout doe?

vrgr

Denon

Verwijderd

Op zaterdag 29 juni 2002 12:57 schreef denon_nl het volgende:
verbonden dmv 2 netwerkkaarten. win2k pc = ip 192.168.0.1 subnet 255.255.255.0 gatewat 192.168.0.2 . xp pc = ip 192.168.0.1 subnet 255.255.255.0 gateway 192.168.0.1
En jij kan nog op internet met deze gateway settings :?

btw heb je search al geprobeert ?

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

heb je de standaard internet delen procedure gevolgd die bij windows zit of gebruik je andere programmas?

trouwens een gateway op je server moet niet naar je client wijzen, gateway op de client moet wel naar de server wijzen

verder is er ook og iets van groeten onder posts, maar dat zal je straks in de algemene polecies van GOT wel terugvinden :+

edit tis weer weekend, traagheid komt boven :Z

You don't need eyes to see, you need vision

• ascona
  • Laatst online: 14-02-2022
zo als het hier staat hebbe ze alle 2 het zelfde ip :?
dat gaat nooit goed

Verwijderd

Doe de gateway op je pc met internet verbinding es weg en dan denk ik dat je problemen van de baan zijn.
Dat ze beiden zelfde ip hebben zal wel typpo zijn ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 29 juni 2002 13:05 schreef leffe_blond het volgende:

heb je de standaard internet delen procedure gevolgd die bij windows zit of gebruik je andere programmas?
Ik gebruik gewoon standaard delen, maar het heeft gewerkt...
trouwens een gateway op je server moet niet naar je client wijzen, gateway op de client moet wel naar de server wijzen
waar moet de gateway op de server dan wel heen verwijzen?
verder is er ook og iets van groeten onder posts, maar dat zal je straks in de algemene polecies van GOT wel terugvinden :+
ai, ik zal me er eens in verdiepen...

Verwijderd

Op zaterdag 29 juni 2002 13:16 schreef denon_nl het volgende:
waar moet de gateway op de server dan wel heen verwijzen?
Nergens die krijg je van je ISP als je inlogt.

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-06 06:52
Ik snap niet dat er iets kan misgaan met internet delen van Win2k..

Enige wat ik gedaan heb is:
Internet Delen aangevinkt bij de netwerkconnectie van internet.

De instellingen op de clients gewoon allemaal standaard laten staan er het werkt :)

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 29 juni 2002 13:10 schreef Yakko het volgende:
Doe de gateway op je pc met internet verbinding es weg en dan denk ik dat je problemen van de baan zijn.
Dat ze beiden zelfde ip hebben zal wel typpo zijn ;)
Ik heb de gateway van de win2k pc weggehaalt (gateway van het netwerk onderling) helaas geen succes. zelfde ip was inderdaad een typpo...

Verwijderd

plaats hier es een route print van beide pc's en ook een nslookup van je xp pc.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:28

Predator

Suffers from split brain

Doe eens op je winXP bak:
code:
1
ping 213.239.154.35

Kijk of je reply krijgt.
Post ook eens de output van:
code:
1
ipconfig /all

op je winXP

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 29 juni 2002 13:27 schreef Predator het volgende:
Doe eens op je winXP bak:
code:
1
ping 213.239.154.35

Kijk of je reply krijgt.
Geen...
Post ook eens de output van:
code:
1
ipconfig /all

op je winXP
www.netster.nl/_images/xp.jpg
www.netster.nl/_images/win2k.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 29 juni 2002 13:25 schreef Yakko het volgende:
plaats hier es een route print van beide pc's en ook een nslookup van je xp pc.
www.netster.nl/_images/nslookupwin2k.jpg
www.netster.nl/_images/nslookupxp.jpg
www.netster.nl/_images/routeprintxp.jpg
www.netster.nl/_images/routeprintwin2k.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Nu is het toch zo vreemd, ik kan op de xp pc in de browser www.nos.nl opzoeken en dat werkt. Maar ping ik naar www.nos.nl dan krijg ik 4 time out's. Ook kan ik www.nieuws.nl opzoeken en die kan ik wel pingen....

wie-o-wie?

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

volgens je 3'e pic (client routetabel) heeft je nick het subnet 255.255.255.255

je ipconfig van je xp geeft nog een ander subnet masker (255.255.252.0)

je subnetmask zou 255.255.255.0 moetten zijn.

tripelcheck dat ff

Verwijderd

ivm dat pingen dat niet lukt naar nos. Niet aantrekken dat lukt hier ook niet er zijn wel meerdere sites die werken en toch niet te pingen zijn.

Dat van die subnetten is ook normaal alleen is meer gebruikelijk 255.255.255.0 te gebruiken ma da maakt nu niet zoveel uit.

edit:

point taken ma dit is hier niet het geval.
zie wel net dat in openingspost subnet 255.255.255.0 staat terwijl printouts iets anders geven officieel zou het moeten /24 zijn.

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

subhnetten niet veel uitmaken ?

als de client en de server in een ander subnet liggen kan ik mij goed voorstellen dat er niet zo veel meer werkt

Pagina: 1