AOpen 1240

Pagina: 1
Acties:

• ExTaxi
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-04 20:37
Mensen, ik heb ewat hulp nodig. Ik zit niet meer zo in de nieuwste hardware-snufjes, maar moet nu wel mijn DVD-ROM regiovrij maken.

Het gaat om een AOpen 1240, maar ik kan nergens aflezen in het config. scherm of het een AMH of ASH is en welke firmware dat ding nu heeft. Ik werk met XP.....

Deze site (http://perso.club-internet.fr/farzeno/firmware/) heb ik al gevonden in oude topics en daar staan dus 2 versies van deze drive.

Kan iemand me op weg helpen?

ExTaxi

• vandenberg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-03-2016
In je Device Manager klikken op dvd-rom, daar staat het. Ik heb deze drive ook regiovrij gemaakt (met de Zifnab-patch).

Systeem

Verwijderd

Op zaterdag 29 juni 2002 14:35 schreef vandenberg het volgende:
In je Device Manager klikken op dvd-rom, daar staat het. Ik heb deze drive ook regiovrij gemaakt (met de Zifnab-patch).
Oh nou post die patch of een linkje ernaar maar eens dan aub! Want ik heb hier al meerdere malen uitgebreid naar gezocht om dat ding regiovrij te maken maar iedereen beweerde altijd dat dat onmogelijk was bij die aopen 12/40. Heb dus ook nooit wat gevonden.

• vandenberg
Als je had gelezen :) had je die link hierboven zien staan.

edit:

Had ik trouwens al eens gepost.

Systeem

Verwijderd

Verrek nu zie ik het, nah daar had ik het MAANDEN geleden al eens van gedownload maar dat werkte destijds niet?

Naja ik heb toch nog nooit een niet regio 2 DVDtje in mijn handen gehad en erg veel gebruik ik die drive niet dus tiswelgoed.

• ExTaxi
Hmmm ik hoor net dat het een regio 2 DVD-RW is dus ik wil zien, maar dat trekt mijn DVD-ROM dus niet. Ook een gewone regio 2 cd pakt ie niet. Terwijl een audio-cd wel leesbaar is. Wat kan dat zijn?

Dick

• vandenberg
Op zaterdag 29 juni 2002 18:43 schreef ExTaxi het volgende:
[...]Ook een gewone regio 2 cd pakt ie niet. Terwijl een audio-cd wel leesbaar is. Wat kan dat zijn?

Dick
Regio 2 dvd bedoel je, neem ik aan. Tja, misschien moet je de regio-instelling in de software op 2 zetten. Hopelijk heb je niet te vaak geswitched, zodat ie nu vaststaat op 1?

Systeem

• GrittyKitty
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-12-2021

GrittyKitty

Happy-Happy Joy-Joy

op de site van elaborats bytes (de maker van clone cd) stond (of misschien zelfs staan er nog) prog. om dvd-rom regiovrij te maken. weet niet of het werkt.

Cigarette + Coffee = Breakfast of champion

Verwijderd

Hoi,

Ik heb ook een Aopen 1240 dvd speler.
En bij apparaatbeheer in Win XP geeft hij bij mij aan dat het een ASH is.

Het is al ondertussen mijn 3de 1240dvd speler van aopen.
Ik kreeg wat maanden terug problemen met het lezen van dvd's of cdr's.
Ik heb toen een nieuwe gekregen en deze was al DOA.
Ik heb toen weer een nieuwe gekregen en deze functioneerd nog steeds goed.
Je kunt heel simpel bij apparaatbeheer kijken op welke regio deze nu staat. Bij mij is dat regio 2 en ik kan de regio nog max 4 keer veranderen.
Is dat bij jouw ook het geval en hij wil geen dvd's eten dan is hij misschien defect.

• ExTaxi
Als ik kijk bij Apparatenbeheer staat mijn AOpen 1240 genoemd als AOpen 12x DVD-ROM DRIVE SCSI Cdrom device.
SCSI? Dat is het helemaal niet.......maar goed

kijk ik dan bij DVD-regio dan staat daar dat ik 'm nog 2 keer mag wijzigen (nog nooit gedaan). Bij actieve regio staat "niet geselecteerd" en ik kan alleen landen aanvinken, geen regio's.

Zou ik gewoon een nieuwere firmware van AOpen moeten installeren zodat ik dan gewoon DVD-RW's kan lezen? Of zit dat ook meteen in een regio-vrij firware?

Dick

(ICQ 1940255)

• ExTaxi
op Nederland (regio 2) gezet, maar ook dat mag niet baten

• vandenberg
Op zondag 30 juni 2002 14:22 schreef ExTaxi het volgende:
Als ik kijk bij Apparatenbeheer staat mijn AOpen 1240 genoemd als AOpen 12x DVD-ROM DRIVE SCSI Cdrom device.
SCSI? Dat is het helemaal niet.......maar goed

kijk ik dan bij DVD-regio dan staat daar dat ik 'm nog 2 keer mag wijzigen (nog nooit gedaan). Bij actieve regio staat "niet geselecteerd" en ik kan alleen landen aanvinken, geen regio's.

Zou ik gewoon een nieuwere firmware van AOpen moeten installeren zodat ik dan gewoon DVD-RW's kan lezen? Of zit dat ook meteen in een regio-vrij firware?

Dick

(ICQ 1940255)
Misschien de drive ff opnieuw installen in Windows?

En idd, de gepatchte firmware is tamelijk recent (een na nieuwste, dacht ik), doet 't bij mij iig goed.

Systeem

• ExTaxi
ok, ik heb een AMH zie ik net, dus ik ga eens ff firmware updaten........

• ExTaxi
flashen is gelukt, hij geeft ook aan wat voor cd er in zit, kan 'm alleen niet verkennen......grrrrrrrrr

• vandenberg
Dus je kunt geen gewone cd's openen, of geen dvd's, of geen van beide? Had je dit probleem voor de flash ook al niet?

Nogmaals: probeer 'm opnieuw te installeren onder Windows (verwijderen in Apparaatbeheer en opnieuw opstarten en laten detecteren. Als het geen Windows-probleem is, ligt het aan de drive zelf.

Systeem

• ExTaxi
DVD-drive werkt, flashen is gelukt met die firmware, maar er staat nu nog steeds dat ik maar 1 keer regio mag wijzigen. Blijft dat er zo staan of wil dat zeggen dat 'ie nu nog steeds niet regiovrij is?

• vandenberg
Ik zie hetzelfde onder W2K, maar onder W98 is de drive duidelijk regiovrij. Ik denk dat je met DVD-genie zonder probleem kunt switchen.

Systeem

Pagina: 1