Toon posts:

TFT Help

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
jaja, ik weet die link naar Ervaring enzo en dta het heel persoonlijk is, etc etc! Maar ik kom er helaas toch niet zelf uit dus wil toch graag gebruikers ervaringen enzo hebben.

Ik wil dus een 17" TFT-Scherm kopen en zit te twijfelen tussen 2 modellen:

a) Eizo L565
b) iiyama AS4332UT

ik wil mijn toekomstige TF-schermen gaan gebruiken voor:

- Games
- Beetje surfen op inet, dus maakt nie zoveel uit
- en in de toekomst beetje desingen enzo

Het zijn alle 2 geen slechte schermen, integendeel, maar welke is toch ietsjes beter

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-08 20:15
Hmm, zou zeggen: kijk naar de specs van allebei en vergelijk.

Verwijderd

Topicstarter
al lang gedaan ofcourse, en ze zijn alle 2 goed...
maar je hebt vaker meer aan gebruikerservaringen dan aan specs

• rstegers
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-08 12:05
helaas kan ik je met geen van beide modellen helpen. Wel weet ik dat designen met een TFT moeilijk kan zijn vanwege de kijkhoek afhankelijke kleuren.

Een (goede) CRT geeft veel beter weer hoe het eruit ziet...

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:26

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Op zaterdag 29 juni 2002 12:34 schreef Westereinder het volgende:
Hmm, zou zeggen: kijk naar de specs van allebei en vergelijk.
Uhm, jah, dat lijkt me wel zo handig inderdaad...
maar daar wassie zelf vast ookal opgekomen :)

Toch denk ik niet dat de ene extreem veel beter is dan de ander... Voor de refreshrates hoef je de een niet te laten om de ander bij TFT, en als ze dan ook nog ff groot zijn zou'k het ook niet meer weten :)

Misschien moet je dan kijken naar de garantie die er gegeven wordt? ivm dode pixels enzo...

OC / CM - Begint eer ge Bezint

• Paladin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:54

Paladin

Play Ball!

ik zou zeggen doe de
-samsung 171P
er nog even bij die komt bijna overal het beste uit de test en j ekan hem als het goed is bij medimarkt even bezichtigen

|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085

Verwijderd

Je moet iig rekening houden met de volgende 2 zaken.

De garantie van de Iiyama wordt gedaan door Teleplan. Waarschijnlijk hoef je geen gebruik te maken van de garantie, maar als dat moet, dan heb je veel gedonder waarschijnlijk.

Ook herinner ik me het bericht dat 17" TFT schermen gaan dalen in prijs, in het 3e kwartaal van dit jaar. Ik weet niet of je kunt wachten, maar mischien scheelt het in aankoopprijs.

Verder neem ik aan dat je de test bij Hardware.Info hebt gelezen.

Verwijderd

Topicstarter
dat heb ik ook gelezen ja, maar om op elke prijsverlaging te wachten kan je wel blijvern wachten. En ik wil niet nog 4maanden wachten enzo ;)

en uiteraard test op www.hardwareinfo.net gelezen ja

• Francois
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-07 11:14

Francois

Dus...

Ik heb de specs van beide schermen niet bekeken maar toch wat dingen om op te letten:

- dode pixel policy van winkel/fabrikant!! informeer vooraf bij winkel
- indien mogelijk DVI gebruiken
- responsetijd: kwestie van smaak, controleer voor aankoop

Heb zelf deze maand een IIYAMA AS4637UT gekocht. Vroeg bij aankoop (mycom utrecht) over dode pixels. "Als je hem niet goed vindt binnen 8 dagen ruilen". Ok, dan koop ik 'm ongezien.

Scherm had dus 3 dode pixels. iiyama policy is max. 2 pixels altijd uit en max. 2 pixels altijd aan van dezelfde kleur. Uitzondering is dat wanneer defecte pixels binnen 5cm van elkaar staan: dan is 'ie ook defect. Bij mij zaten ze alle 3 binnen 5cm van elkaar, dus officieel defect. Had garantie van iiyama kunnen claimen...

Maar mycom gebeld, hebben nieuwe besteld en die heb ik nu, is zonder bad pixels.

Responsetijd is 35ms. Volgens sommigen te traag, ik vind het prima werken bij bijvoorbeeld FPS games. Maar zou zeker niet >35ms willen.

IPS TFT geeft geweldige inkijkhoek, maar is zeker niet het snelst met responsetijd.

Anyway vind ik die AS4637UT geweldig, maar daar zullen anderen vast wel anders over denken :)

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Beste tip: ga zelf kijken in een winkel.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

^^^ en lees de FAQ.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.