Chello en uploaden??

Pagina: 1
Acties:

• PLozekoot
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-01 20:10
Ik heb nu alweer een half jaartje chello..
Het klonk zo mooi: SUPERSNEL INTERNET VIA DE KABEL!! Ik heb laatste tijden alleen bezig gehouden met het downloaden, uploaden deed ik niet veel! Ooit heb ik 1 keer 2 maanden gelden was dat iets geupload, dat ging 12 kb/s!
Nu kwam ik op het idee om een website te maken, leuk allemaal, ik heb nu webspace bij bizland en geocities, wat is nu het geval...
Als ik wil uploaden met "Cuteftp" of "Dreamweaver 3" naar 1 van deze 2 accounts gaat dat ding uploaden met in het begin 8.00 kb/s en snel wordt dat 4, dan 2,6 0,8 en uiteindelijk blijft hij steken op 0,3 kb/s??
Is dit normaal of ligt dit aan mijn computer.
Een vriend die ook hier in helmond woont heeft ook geprobeerd iets te uploaden naar deze zelfde accounts en bij hem gaat het 12 kb/s??
Weet iemand hier misschien iets vanaf ??

Hartelijke groeten,

Pieter

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Mwa, zou best normaal kunnen wezen voor chello. Officieel heb je 128 Kb/s, maar dat haal je niet snel. Ik haal op een goed moment 10, maar op dit moment is het ook eeeeerg langzaam.

• bekkel
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09-2025

bekkel

BoEsm Productions

upload is toch max. 12 bij chello.?

.........www.raketje.com....................soon.....

Verwijderd

Gert... officieel haal je 128 kb/s... dat is dus 16 kB/s... die 16 kB's wordt dus haast nooit gehaald. Als je dus 12 kB/s haalt is dat al aardig wat. Die Plozekloot die 4 kB/s haalt is normaal.. maar dat die steeds trager wordt.. tsja... Chello he!

Verwijderd

Inderdaad 128kbs = 16k en je zult zien als je gaat uploaden naar de newsgroups dat je dat vaak wel haalt, het wordt al trager als je in een wijk woont waar veel mensen op de kabel zitten.
Download hetzelfde als ik download van de ng dat zit ik meestal wel constant op een 1400-1500kbs = 175-180k , een snelle site leverd meestal een download van 150k op andere kunnen zelfs teruglopen naar praktisch 0, maarja dat is helemaal afhankelijk van de server en drukte..

Eén ding weet ik wel, zodra cistron ADSL bij mij aanbied , stap ik over..
Geen limieten dus (itt kpn)

Djeedub

• Daneel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-02-2025
euh is niet dat bij kB de Grote B staat voor de kleine bit en bij kb de kleine b staat voor de grotere byte (by eight)
Bij chello is het sterk afhankelijk van waar je zit. Zit je in de Zaanstreek en sommige delen van Amsterdam dan heb je een zeer snelle (meestal) verbinding. In dit vroegere a2000 netwerk haal je >1500kbit/s downstream (als de andere zijde ook zo snel is) en (nu nog)een downstream van 256 kbit/s (oftewel 32 kbyte/s)
Ik zit nu uit meerdere news servers te downloaden en zie de dl regelmatig door de 1700-1800 kbit/s schieten... bij de upload wordt het straks gelijk aan de chello-standaard :( !!!! oftewel 128 kbit/s (ja lekker he ... een halvering van je uploadsnelheid) en dan haal je dus maar 16kbyte/s maximaal (als ik nu iets upload: grote mail, naar FTP of naar newsgroepen, dan haal ik eigenlijk altijd de 32 kbyte/s [of 256 kbit/s] wel ... )
Straks moet het in het hele UPC-gebied gelijk zijn .. In Purmerend, Hilversum en grote delen van het oosten van het land (ik woon in het westen dus weet niet zo veel van het netwerk in het oosten) zal dat niet mee gaan vallen omdat het kabelnetwerk daar erg slecht is. In sommige (lees meeste) gevallen weet men daar geeneens waar de kabel loopt en hangt veel van stukjes kabel aan elkaar :(
Daar zie je dus veel (terechte!!!) klachten. Snel internet ... jaja ... sommige kunnen hun downloads in bitjes uitdrukken ... een stuk of 64-88 ... en dan schiet het natuurlijk niet op.

Verwijderd

Chello heeft de upstream gecapped op 16 kb/s en de downstream op 150 kb/s :(

Ik schijn trouwens een van de weinige mensen te zijn die ook echt daadwerkelijk met Chello vaak tegen die 150 kb/s grens aan zit!
:)
Qua snelheid hoor je mij dan ook niet klagen hoor.... Enkel die HELLdesk is een ramp en die mailserver wil er nog wel es uitliggen.... Maar met een eigen mailserver heb ik daar gelukkig geen last van! :)

Verwijderd

Dan heb je nu nog geluk.. maar straks.. als ze de snelheid vlak gaan leggen.. dus overal even snel maken dan gaat jou snelheid wel achteruit... :(

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:00

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 10 oktober 2000 15:42 schreef PLozekoot het volgende:
Ik heb nu alweer een half jaartje chello..
Het klonk zo mooi: SUPERSNEL INTERNET VIA DE KABEL!! Ik heb laatste tijden alleen bezig gehouden met het downloaden, uploaden deed ik niet veel! Ooit heb ik 1 keer 2 maanden gelden was dat iets geupload, dat ging 12 kb/s!
Nu kwam ik op het idee om een website te maken, leuk allemaal, ik heb nu webspace bij bizland en geocities, wat is nu het geval...
Als ik wil uploaden met "Cuteftp" of "Dreamweaver 3" naar 1 van deze 2 accounts gaat dat ding uploaden met in het begin 8.00 kb/s en snel wordt dat 4, dan 2,6 0,8 en uiteindelijk blijft hij steken op 0,3 kb/s??
Is dit normaal of ligt dit aan mijn computer.
Een vriend die ook hier in helmond woont heeft ook geprobeerd iets te uploaden naar deze zelfde accounts en bij hem gaat het 12 kb/s??
Weet iemand hier misschien iets vanaf ??

Hartelijke groeten,

Pieter[/quote]Ja Chello is bagger, heb hetzelfde probleem, tenminste met downloaden :(, de snelheden vallen me vies tegen. :(

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Uploaden is zowat niet meer te doen :(
IK probeerde net naar mijn dedicated OC-48 server in New York wat te uploaden, maar dat ging op 0.8kB/s! toch niet normaal meer :(
Pagina: 1